این روزها استفاده از شبکههای اجتماعی برای شرکتها و برندها به امری متداول بدل شده است، اما کمتر کسی هست که در این زمینه اطلاعات کافی و علمی برای استفاده هرچه بهتر و کسب بازدهی عالی از طریق بازاریابی آنلاین داشته باشد. برای موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی مثل هر زمینه کاری دیگری باید با اصول و قانونهای موفقیت آن آشنا باشید تا بتوانید به بهترین شکل استراتژی بازاریابی آنلاین خود را در آن به اجرا بگذارید. در ادامه با ۱۰ قانون طلایی برای موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی با ما همراه باشید.
۱- قانون گوش دادن: برای موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی (Social Media Marketing) بیشتر از اینکه بنویسید یا عکس و ویدئو به اشتراک بگذارید باید به حرف ها و نکتههایی که لابهلای گفتگوها و مطالب کاربران رد و بدل میشود گوش کنید.
۲- قانون تمرکز: «همه کاره هیچ کاره است.» تمرکز بیشتر برای تولید محتوا و مطالب در زمینه خاص برای مخاطبانی خاص بسیار بهتر از تلاش برای راضی کردن همه سلیقهها اثرگذار خواهد بود.
۳- قانون کیفیت: کیفیت بهتر از کمیت است. ۱۰۰۰ دنبالکنندهای که مطالب شما را میخوانند، لایک میکنند و به اشتراک میگذارند و با شما وارد گفتگو میشوند، بهتر از ۱۰,۰۰۰ دنبالکنندهای هستند که بعد از اولین ارتباط ناپدید میشوند.
۴- قانون تحمل: بازاریابی شبکههای اجتماعی و بازاریابی محتوایی فردا صبح به نتیجه نمیرسند. پس لطفا صبور باشید. احتمال اینکه بتوانید نور خورشید را با دستانتان بگیرید خیلی بیشتر از جواب گرفتن کوتاهمدت از بازاریابی شبکههای اجتماعی است.
۵- قانون ترکیب: برای اینکه بازدهی بیشتری در شبکههای اجتماعی داشته باشید، باید محتوای باکیفیت و باارزشی داشته باشید و برای ایجاد ارتباط با کاربران نیز تلاش کنید تا محتوای شما را به خوبی به اشتراک بگذارند و از این طریق بازدهی بیشتری کسب کنید.
۶- قانون تأثیرگذاری: برای یافتن افراد تأثیرگذار در مشتریان هدف خود تلاش کنید. کسانی که دنبال کنندههایی باکیفیت و واقعی داشته باشند به خوبی میتوانند با به اشتراک گذاشتن مطالب شما، یا به طور غیرمستقیم با معرفی شما، روی مشتریان هدفتان تأثیر بینظیری بگذارند و شما را در رسیدن به اهدافتان کمک کنند.
۷- قانون ارزشمندی: اگر تمام زمان و انرژی را صرف معرفی ۲۴ ساعته شرکت، محصولات و خدماتی که دارید کنید مطمئن باشید که هیچ کس علاقهای به دنبال کردن شما نخواهد داشت. پس همین امروز به این فکر کنید که شما چه ارزشی برای مخاطبانتان ایجاد میکنید.
۸- قانون سپاسگزاری: فراموش نکنید که ایجاد ارتباط با مشتریان و مخاطبان یکی از اصلیترین اهداف حضور در شبکههای اجتماعی است، پس همیشه از افرادی که به نحوی با شما ارتباط برقرار میکنند قدردانی و سپاسگزاری کنید.
۹- قانون در دسترس بودن: خارج شدن از حساب کاربری و ادامه دادن بقیه فعالیتها، یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که هرکسی ممکن است در شبکههای اجتماعی انجام دهد. بعد از ارسال هر مطلبی مدتی برای پاسخگویی به کسانی که در آن لحظه آنلاین هستند دردسترس بمانید.
۱۰- قانون مقابله به مثل: انتظار نابهجایی است اگر فقط دوست داشته باشید که دیگران مطالب شما را به اشتراک بگذارند. به سادگی بخشی از زمان خود را در شبکههای اجتماعی صرف لایک کردن و به اشتراک گذاشتن محتوای دیگران کنید تا دیگران نیز مطالب شما را به اشتراک بگذارند.
code
منبع: روزنامه ی اطلاعات