برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
بازاریابی خدمات دندانپزشکی
بازاریابی خدمات دندانپزشکی

بازاریابی خدمات دندان پزشکی

در طول فعالیت مشاوره و آموزش خود در حوزه توسعه بازار، در بخش دندانپزشکی هم مشتریانی داشته‌ام که از جمله آنان دو دندانپزشک بودند که همیشه در ذهن من خواهند ماند.
دندانپزشک اول، دندانپزشکی بود که به شدت از کمبود مشتری گلایه داشت علیرغم این که به تعبیر خودش در فضا و مکان بسیاری مناسبی در تهران شروع به فعالیت کرده بود.
دندانپزشک دوم، گلایه مند از عدم اثربخشی تبلیغات خود داشت.
چندی پیش در مسافرتی که در ایام عید داشتم، در یکی از مکان‌ها تبلیغات دندانپزشکی را دیدم که هیچ کدام از اصول حوزه های‌های بازاریابی مختص دندانپزشکی در آن رعایت نشده بود.
حتما پرسشی در اینجا مطرح می‌شود که چطور یک دندانپزشک باید بازاریابی صحیحی برای خود داشته باشد؟
اجازه بدهید باز هم بر حسب تجربه(و نه دانش دانشگاهی اندک خود) مواردی را عرض نمایم؛ اگر چه نگاه آکادمیک هم بدون تأثیر نیست، ولی شخصاً معتقدم تجربه بالاتر از مدرک است:
یک دندانپزشک باید تلاش کند برند صحیحی برای خود ایجاد کند و منظور از برند، بخشی از فرایند مهندسی فروش است. گاهی اوقات تقابل منافع در جامعه دندانپزشکی سبب کاهش فروش خواهد شد. از طرف دیگر، بازاریابی نیاز به شناخت عمیق از حوزه های اجتماعی دارد و شناخت باید با تحلیل همراه باشد.
ساخت رابطه صحیح با مشتری از دیگر بخش های مهم بازایابی برای هر دندانپزشکی است.
به عنوان مثال استفاده صحیح از یک رسانه می تواند یک دندانپزشک را به شکل اعجاب آوری بالا ببرد و در عین حال استفاده غیرصحیح و بدون تحلیل درست اطلاعات، یک دندانپزشک را به رکود و کاهش فعالیت می برد، چرا که ما در بازار ایرانی فعالیت می نماییم؛ نه در بازار اروپا و امریکا و حتی آفریقا!
بازاریابی اینترنتی، بازاریابی مستقیم، بازاریابی متنوع، بازاریابی دهان به دهان و…بسیاری روش های دیگر اگر با تحلیل و نگاه درستی برای یک دندانپزشک نباشد، اثربخشی نخواهد داشت.(اگر از هزینه‌های ریالی و وقت فاکتور بگیریم.) هیچ فراموش نمی کنم در یک کلینیک دندانپزشکی در تهران، دندانپزشکی با شکل بسیار نادرست و به تصور خود، با محصول و خدمت رایگان، احساس می‌کرد این روش برای افزایش مشتریان جواب می‌دهد؛ غافل از اینکه بازاریابی چریکی با محصول و یا خدمت رایگان هم استراتژی و خلاقیت می‎خواهد.
به نظر شما نهایت امر این دندانپزشک چه شد؟ به گفته کارمند آنجا: سه مکان دیگر را هم برای بهبود فعالیت عوض کرد و هنوز گلایه مند است که چرا افراد کمی مراجعه می‌نمایند!
منبع:http://madiseh.blog.ir/
علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش

 
کانال تلگرام بازاریابی و برندسازی کانال تلگرام آکادمی مذاکره کانال آموزش اصول و فنون مذاکره - فن بیان و زبان بدن کانال تلگرام انجمن برند ایران - آموزش برندسازی، روش های برندسازی  

درباره علی خویه

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

*