برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

نتایج تحقیقات بازاریابی در صنعت ساختمان ایران

در تحقیقات انجام شده در کشور انگلستان توسط سیلاس و بریان آبروز به موضوع بازاریابی در صنعت ساختمان مورد توجه قرار گرفته است در این مقاله نویسنده تأکید دارد که به رویکرد سیستماتیک از طریق برنامه ریزی ، اجرا و ارزیابی فرآیندهای بازار در این دنیایی که به سرعت در حال تغییر است و نیاز ها و خواسته های مشتریان تغییر می کند باید استرتژی های تهاجمی را بیش گرفت تا بتوان مزیت رقابتی ایجاد کرد و با سایر رقبا به رقابت پرداخت.

در مقاله ای دیگر که توسط چارلز چله و مایکل گاردین نوشته شده بود مهم ترین عوامل در زمینه استراتژی های بازاریابی در صنعت ساختمان به امور مالی و منابع انسانی و مدیریت تأکید بسیار داشت و در این مقاله نویسنده در نظر داشت یک مدل پویا را معرفی کند تا برای مقابله با تغییرات آنی یک برنامه ریزی گام به گام داشته باشد.

کتاب بازاریابی املاک و مستغلات نوشته علی خویه و فهیمه احمدی که در این کتاب سعی شده است تا برخی از مفاهیم ساده و موردنیاز توضیح داده شود و سپس به مفاهیم بازاریابی و خرید و فروش و رفتار خریداران و فروشندگان بررسی خواهد شد، همچنین برخی از تکنیک ها و راهکارهای بازاریابی ارائه میگردد .در میان مباحث اصلی کتاب سعی شده است مطالب، نکاتی مهم و ضروری در انتخاب، خرید، فروش و بازاریابی ملک ارائه شود.

بازاریابی ملک، مستغلات، واحدهای مسکونی، واحدهای تجاری، برج ها

 

با هر نوع تقسیم بندی که از اقتصاد داشته باشیم، نقش بخش ساختمان در کمک به سایر بخشهای اقتصادی غیرقابل انکار است .بخش ساختمان در ایجاد زیرساخت ها و فراهم کردن بستر مناسب برای همه فعالیتها نقش محوری دارد .از زاویه دیگر اگر اقتصاد را به دو بخش پیشرو و دنباله رو تقسیم کنیم، بدیهی است که بخش ساختمان یک بخش پیشرو است و تحرک اقتصادی این بخش، سبب تحرک در بخشهای دیگر اقتصاد می شود .در حال حاضر بخش مسکن در رکود به سر می برد و این موضوع که تداوم رکود به هیچ عنوان به صلاح این بخش و کل اقتصاد نمی باشد، بر کسی پوشیده نیست .در طول چهار دهه اخیر همواره رونق ساخت و ساز با افزایش تورم و نیز رکود و تثبیت قیمت در بخش مسکن با رکود ساخت و تولید توأم بوده است .

دولت برای پایان بخشیدن به این رویه مذموم و مخرب، حذف انگیزه های سفته بازی از بخش را در دستور کار قرار داده و از طریق وضع مالیات بر نقل و انتقال مکرر مسکن و کنترل تسهیلات خرید مسکن، مترصد اصلاح این چرخه معیوب است .این اقدام دولت قابل احترام و ستودنی است، اما می بایست با اقدامات تکمیلی همراه شود که به تقاضای سفته بازی منجر نگردد؛ در غیر این صورت، با این استدلال که هرگونه ارائه تسهیلات خرید مسکن موجب تحریک تقاضای سفته بازی است، نمی توان از پیامدهای منفی نادیده گرفتن طرف تقاضای مسکن کمبود تقاضای مؤثردر این مقطع در امان ماند. بازار مسکن در ایران بسیار شبیه به بازار مسکن در کشورهای نفتی است .این بازار به دلیل این که در ایران است، خاص نیست، به دلیل این که در یک کشور نفتی است، خاص می شود !چند اتفاق در کشورهای نفتی می افتد؛

اولاا نرخ رشد  نقدینگی در این کشورها بالاتر از متوسط جهانی است .دلیل این امر هم سیاست های مالی انبساطی است که در این کشورها وجود دارد .

ثانیاا، بی ثباتی اقتصاد کلان در این کشورها بیشتر است .چرا که نوسانات قیمت نفت به بی ثباتی سیاست های مالی در این کشورها و در نتیجه به بی ثباتی اقتصاد این کشور منجر می شود .همه این ها سبب می شود تا تورم در این کشورها به یک امر معمول تبدیل شود .البته چند کشور نفتی نظیر نروژ و کانادا از این امر مستثنی هستند . این تورم مزمن در کل اقتصاد خودش را نشان می دهد .اما در بخش مسکن بروز و ظهورش متفاوت است .دلیل تفاوت هم به زبان اقتصاد کم کشش بودن عرضه یا عدم امکان عرضه مسکن در کوتاه مدت است .هرگاه درآمدهای نفتی زیاد می شود و سیاست های انبساطی اتخاذ می گردد و فاصله رشد نقدینگی با رشد قیمت مسکن مسکن زیاد می شود، بعد از آن شاهد یک جهش هستیم

علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش

 
کانال تلگرام بازاریابی و برندسازی کانال تلگرام آکادمی مذاکره کانال آموزش اصول و فنون مذاکره - فن بیان و زبان بدن کانال تلگرام انجمن برند ایران - آموزش برندسازی، روش های برندسازی  

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

*

code

x

این مطلب را نیز بخوانید

سرمایه‌گذاری در بازار ملک و مستغلات

سرمایه‌گذاری در حوزه املاک و مستغلات از جمله واحدهای مسکونی، زمین، ویلا ...