برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
بازاریابی در ورزش

بازاریابی ورزشی

با توجه به این که در مطلب های پیش به بررسی بازاریابی ورزشی پرداخته شد در این مطلب به بحث تقسیم بندی بازارهای ورزشی بیشتر می پردازیم. سطوح قسمت بندی بازارهای ورزشی مانند سایر بازار ها می تواند در چندین سطح شکل بگیرد، در بازار های ورزشی چند سطح کلی به چشم می خورد که در ادامه به بررسی این تقسیم بندی ها می پردازیم.

بازاریابی انبوه در بازارهای ورزشی به این معناست که فروشنده به تولید، توزیع و انجام تبلیغات پیشبردی انبوه برای یک کالا اما برای تمام خریداران می پردازد.

بازاریابی قسمتی به معنای  یک قسمت از بازار ورزشی است که از یک گروه بزرگ قابل تشخیص در داخل بازار تشکیل شده است. بازاریابی قسمتی نسبت به بازا یابی انبوه دارای مزایای زیر است:

  • در بازاریابی قسمتی شرکت قادر است محصولی به مراتب سفارشی ‌تر و نزدیک ‌تر به خواسته مشتری را عرضه کند.
  • در بازاریابی قستی، انتخاب کانال‌ های توزیع و کانال‌ های ارتباطی به مراتب آسان‌ تر است.
  • در این نوع بازاریابی اگر تعداد رقبایی که به این قسمت بازار توجه دارند محدود باشند، شرکت ممکن است با تعداد کمتری رقیب روبرو گردد.

بازاریابی تخصصی (خلا ‌های بازار) یک خلا موجود دربازار ورزشی است که، بازار کوچکی است که نیاز های آن به نحوی برآورده نمی شود. بازاریابان معمولا به کمک تقسیم یک قسمت از بازار به قسمت‌ های کوچک ‌تر یا با تعیین گروهی با مشخصات برجسته که به دنبال ترکیب خاصی از مزایا هستند، خلا های موجود در بازار را تعیین می‌کنند. بازار های تخصصی دارای مشخصه هایی به شرح زیر می باشند:

  • مشتری های بازار های تخصصی دارای مجموعه نیاز های کامل و شاخصی هستند، آن ها حاضرند به شرکتی که بتواند نیاز های آنها را بهتر برآورده سازد، مبلغی اضافه تر از قیمت فروش پرداخت نمایند.
  • شرکت “پرکننده خلا” از مهارت و تخصص بالاتری برای خدمت به بازار تخصصی برخوردار است.
  •  پرکننده خلا با تکیه بر تخصص از صرفه جویی‌های مقیاس خاصی برخوردار است.
  •  ‏احتمال اینکه بازار تخصصی برای دیگر رقبا جاذبه داشته باشد کم است.

images

بازاریابی محلی در بازاریابی ورزشی به صورت یک بازاریابی هدفمند به صورتی روز افزون هویت بازاریابی محلی و منطقه‌ای به خود می‌گیرد، بر این مبنا کوشش به عمل می‌آید که برنامه‌های بازاریابی دقیقا براساس نیازها وخواسته‌های گروه‌ های مشتری محل نظیر مناطق تجاری، محله‌ ها و حتی فروشگاه‌ های منفرد تهیه و تنظیم گردند.

بازاریابی انفرادی سطح نهایی قسمت‌بندی بازار های ورزشی است که به قسمت‌های تکی یا بازاریابی سفارشی، ختم می‌شود. فن‌آوری‌ های جدید این امکان را پیش روی شرکت‌ها قرار می‌دهد تا بازگشت به بازاریابی سفارشی یا سفارشی‌ سازی انبوه را مورد بررسی قرار دهند. سفارشی‌ سازی انبوه عبارت است از قابلیت فراهم سازی کالا با طراحی خاص به صورت انبوه و برقرار ساختن ارتباط برای تامین نیازهای هر یک از مشتری ها.

گونه‌ای از بازاریابی انفرادی است که در آن هر مصرف‌کننده در تعیین این که کدام نام تجاری یا کالا را بخرد مسولیت بیشتری بر عهده می‌گیرد.

با ما همراه باشید تا در مطلب های بعدی شما را با بخش های مختلف بازاریابی ورزشی بیشتر آشنا کنیم.

 

.mrvisitor.ir

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

به زودی کتاب دیجیتال مارکتینگ – بازاریابی دیجیتال منتشر خواهد شد.

به نام خالق هستی   کتاب بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) مدیریت شبکه ...