اصول و فنون مذاکرات اثربخش

دوره تخصصی فن بیان

  اصول فن بیان حرفه ای اصول زبان مکتوب وملفوظ(شنیداری) انواع صدای خانمها و آقایان شناسایی نوع صدای حاضرین در دوره و ارائه تکنیک بهبود آن تکنیک های زیبا سخن و کلام تکنیک ها جلوگیری از نفس نفس زدن در گفتگوها و سخنرانی ها اصول رفع ایرادهای گفتاری  در افراد ویژگی های یک سخنران وسخنور حرفه ای ویک فروشنده خوش گفتار تعریف مذاکره و انواع آن اصول علمی و عملی مذاکره علل لزوم یادگیری و مهارت در علم، فن و هنر مذاکره کاربردهای اصول و فنون مذاکره روشهای مختلف مذاکره برای وصول مطالبات انواع مذاکره روش های جلوگیری از حیله و نیرنگهای مذاکره کنندگان آشنایی با شیوه های فریب گونه ...

ادامه متن »

اصول وفنون مهارتهای گفتاری

کشف استعدادهای بیان و استفاده از آن در مناسبات اجتماعی آگاهی نسبت به ضعف های گفتاری و رفع آن کاربردهای اصول و فنون مذاکره روشهای مختلف مذاکره برای وصول مطالبات انواع مذاکره روش های جلوگیری از حیله و نیرنگهای مذاکره کنندگان آشنایی با شیوه های فریب گونه و حیله های مذاکره کنندگان نا حرفه ای روش های وصول مطالبات اثربخش به صورت علمی و عملی روش های وصل مطالبات غیر علمی نحوه مذاکره با مشتریان ناراضی تاکتیک های و تکنیک ها و استراتژی های مذاکره ابزارهای وصول مطالبات محیط مذاکره در وصول مطالبات فرایند مذاکره حرفه ای مذاکرات به روش سنتی مذاکرات مبتنی بر موضع گیری مذاکره نرم و ملایم شناخت و اشرافیت به ضعفهای گفتاری تقویت تنفس ...

ادامه متن »

هنرمتقاعد سازی در مذاکرات

علی خویه، مدرس دوره های تخصصی مدیریت، بازاریابی، برندینگ، فروش، تبلیغات و مذاکره

آشنایی با فنون و تکنیک های متقاعد سازی و دستیابی به مهارت متقاعد سازی در مذاکرات همچنین پرورش توانایی اظهار وجود و قاطعیت در مذاکرات   متقاعد سازی و ارتباطات / مدیریت پیام ها دیدگاه های تاریخی و تعاریف متقاعد سازی دانش ارتباطات و متقاعد سازی پیام و عوامل اثرگذار بر آن متغیرهای اصلی متقاعد سازی تکنیک های پایه متقاعد سازی کسب آگاهی آمادگی برای شکار برخورد اول تجربه و فهم مشترک شباهت کمیابی تعهد اولیه قدرت درگیر کردن احساسات مدیریت حواس مخاطب سابقه ذهنی جادوی کلام قدرت سوال جعبه ابزار صدا سناریو در مذاکره اتیکت متقاعدسازی تیمی مذاکرات پیچیده ...

ادامه متن »

قوانین طلایی در مذاکره

قوانین طلایی در مذاکره  قبل از هر چیز به خاطر داشته باشیم که هیچ قانون مطلقی در مذاکره وجود ندارد. به عبارتی باید به یاد داشته باشیم که تمام قوانین مذاکره، قوانین «مرتبه دو» هستند. به معنای اینکه مطلق نیستند اما در مجموع رعایت آنها منافع بسیار بیشتری را در مقایسه با ضررها و هزینه‌های احتمالی ایجاد می‌کند. در ادامه تعدادی از این قوانین را مرور می‌کنیم. • مواجهه با دروغ در مذاکره؛ از جمله قوانین توصیه شده در مذاکره این است که اگر کسی در مذاکره به شما دروغ گفت و شما متوجه شدید که او دروغ می‌گوید، نباید ...

ادامه متن »

اصول مذاکره موفق

در مذاکرات باید به منافع موجود در موضوعات توجه کرد و تمرکز خود را بر وضع عنوان شده و گفتارها و خواسته‌های ظاهری طرف معطوف نکنیم، به عبارت دیگر، در مذاکرات باید به آنچه موجب ایجاد منافع برای دو طرف می‌شود، توجه کرد و تمرکز بر موضع، الزاما موجب یک توافق منطقی نخواهد شد. هدف مذاکره درگیر کردن طرفین مذاکره کننده با بخشی از منافع موجود در مذاکره نیست، بلکه هدف مذاکره درگیر کردن طرفین مذاکره با حداکثر منافع مشروع موجود در مذاکره است.  به عبارت دیگر، هدف مذاکره سازش یا حد وسط چیزی را گرفتن نیست، هدف مذاکره، بازی ...

ادامه متن »

مهارت‌های لازم برای بهبود مذاکرات در کسب و کار

مهارت‌های لازم برای بهبود مذاکرات در کسب و کار مذاکره یک فن خاص در کسب و کار نیست. هر کسی نمی‌تواند با آن احساس راحتی داشته باشد. دلایل زیادی در این زمینه وجود دارند: چه بسا ترسناک و نگران‌کننده باشد اگر بخواهیم چیزی را به ارباب رجوع یا فروشنده بگوییم که او هیچ تمایلی به شنیدن آن حرف ندارد. شاید مساله‌ای فرهنگی در این مورد وجود دارد، زیرا برخی از فرهنگ‌ها ما را به مذاکره ترغیب می‌کنند، اما برخی دیگر از فرهنگ‌ها به فرآیند مذاکره همچون بحث و جدل نگاه می‌کنند و از آن طفره می‌روند.   ولی برای اینکه ...

ادامه متن »

مذاکره (Negotiation)

دست نوشته هایی از اصول و فنون مذاکره، مدرس مذاکره، مدرس بازاریابی مذاکره(Negotiation) گفتگویی میان دو یا چند فرد یا گروه است که با هدف دستیابی به یک درک مشترک، رفع نقاط اختلاف، یا رسیدن به منفعتی در نتیجهٔ آن گفتگو، ایجاد توافق در خصوص دوره‌های اقدام، چانه زنی برای منفعت گروهی یا جمعی، یا حصول نتیجه‌ای رضایتبخش برای منفعت تمامی افراد یا گروه‌های درگیر در فرایند مذاکره، انجام می‌شود. مذاکره فرایندی است که در آن هر طرف درگیر در مذاکرات می‌کوشد تا منفعتی برای خودش در پایان مذاکرات بدست آورد. مذاکره با هدف دستیابی به مصالحه انجام می‌شود. مذاکره در تجارت، ...

ادامه متن »