روابط عمومی

علی خویه و دکتر محمود محمدیان

همکاری مشترک دکتر محمود محمدیان و علی خویه،

    شروع همکاری علی خویه و دکتر محمود محمدیان تقریبا به ده سال پیش، با کتاب مشترکی که با یکدیگر تالیف کردند بر می گردد. khooyeh.ir  من اولین کتاب خودم تقریبا ده الی دوازده سال پیش را با همکاری دوست و استاد عزیزم دکتر محمود محمدیان چاپ کردم این کتاب واقعا در جایگاه خودش جزو تاثیرگذارترین کتب حوزه بازاریابی و تبلیغات بود. بعد از آن کتاب چند مقاله مشترک نیر چاپ کردیم. این یکی از مقالات مشترک من با ایشان بود.   کتاب سبک های تبلیغاتی تالیف و ترجمه: دکتر محمود محمدیان و علی خویه سبک‌های تبلیغاتی ناشر: رسا پدیدآوران: ...

ادامه متن »

تفاوت بین بازاریابی و روابط عمومی

بیشتر مردم تصور می کنند «بازاریابی» و «روابط عمومی» یکسان هستند. علت این است که مرز باریک بین این دو عبارت کاملا واضح نیست. به رغم اینکه هر دو، گونه های مکمل ترویج محصول/خدمات هستند، چند تفاوت بین آنها وجود دارد. به گزارش هورموند، اگر از ما درباره تفاوت دقیق بین این دو سوال شود، نمی دانیم چه می توان گفت. دلیلش هم این است که این دو عبارت مدت مدیدی است که به جای هم استفاده می شده اند. یکپارچه بودن تقریبا همیشگی بازاریابی و روابط عمومی در بیشتر شرکت ها نیز کمکی به کار ما نمی کند. علاوه ...

ادامه متن »

نقش روابط عمومی در برند سازی

نقش روابط عمومی در برند سازی: امروزه دوره ی بازار های انحصاری به سر آمده است و اکنون بازاریابی رقابتی جایگزین بازارهای انحصاری شده اند.امروزه در بازارها،مردم سالاری مصرف کننده حاکم است و مصرف کنندگان انتخاب های متعددی دارند.در این بازار“مشتری“بیش از تولید کننده اهمیت دارد.اوست که انتخاب میکند کدام کالا و خدمات را از چه کسی بخرد.کافی است مشتری،کالایی را انتخاب نکند،آنگاه چرخه تولید با تمام دستگاهها و نیروهای انسانی آن از گردونه خارج میشوند.به همین دلیل است که سالها پیش برای”مشتری” نام و نشان برگزیدند.اروپایی ها گفتند:مشتری رییس است،ژاپنی ها گفتند:مشتری خداست و…. اینجاست که روابط عمومی بعنوان ...

ادامه متن »