جذب مشتری

تقویت ارتباط با مشتری

مترجم علی آل‌علی ۴ راهکار هوشمندانه Business News Daily برای پاسخگویی به یک پرسش مهم / چگونه ارتباط مان را با مشتریان تقویت کنیم؟ براساس گزارش موسسه روابط عمومی Edelman در طول سال گذشته شرکت های آمریکایی در رتبه بندی جهانی پنج پله سقوط کرده اند. مشکل اساسی بسیاری از شرکت ها در طول یک دهه اخیر نحوه تعامل با مشتریان است. در حقیقت با گذشت زمان حفظ مشتریان و به طور کلی مقوله مشتریان وفادار ابعاد پیچیده ای به خود گرفته است. بدون تردید حل این مشکل نیاز به اختصاص زمان و هزینه قابل توجهی دارد. شاید در نگاه نخست ...

ادامه متن »

تکنیک های ارتقای مشتری مداری

مترجم امیرآل علی ۵۰ توصیه برتر برای ارتقای مشتری مداری   به قلم Kevin Baldacci   کارشناس بازاریابی محصول و خدمات مشتریان امروزه جریان کسب و کار به سمتی در حرکت است که رقابت از جمله اجزای غیرقابل تفکیک آن تلقی می شود. تحت این شرایط شرکت ها نیاز دارند تا در زمینه مشتری مداری در بالاترین سطح ممکن قرار گیرند. به همین خاطر در ادامه به معرفی ۵۰ توصیه برتر در این رابطه خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید که مهم ترین عنصر بقای شرکت شما مشتریان بوده و آنها ضامن بازگشت سرمایه و کسب سود شما محسوب می شوند. به همین خاطر ...

ادامه متن »

فهرست کتاب علم مشتری شناسی Customerology

این کتاب را می توانید در کانال تلگرام https://t.me/crmcc  به صورت رایگان دریافت کنید. تعریف مشتری   15 دسته‌بندی مشتریان   18 انواع مشتری: 20 ۱۵ روش مشتری یابی   21 ارزش مشتری   28 نحوه ی ایجاد تجربیات مثبت در ذهن مشتریان   31 فنون علمی وفادارسازی مشتری   36 بهترین راه افزایش فروش و جذب مشتری چیست؟  42 ۶ گام برای جذب مشتریان دائمی   49 معنی حقیقی crm چیست؟  53 ابعاد crm   56 مدیریت ارتباط با 58 کلید موفقیت در CRM   59 مدیریت خدمات پس از فروش    67 شناخت رفتار مشتری   72 نحوه ی جذب مشتری به وسیله ی برندسازی   73 رضایتمندی مشتریان و مشتریان وفادار 75 مدیریت ارتباط با 78 روش های ...

ادامه متن »

۱۵ روش مشتری یابی

مشتری یابی با ۱۵ روشی که به کسب و کارتان رونق می بخشد کافه شیکی راه انداخته اید. خوب هم می دانید چیزی که کم نیست، کافه است. خیال می کنید همین که فضا را شیک کنید و منوهای آنچنانی هم در کافه تان بگنجانید، مشتری ها مثل موروملخ به سمت تان هجوم می آورند. انگار برای تان اصلا مهم نیست که دو تا کوچه آن طرف تر، سه تا کافه دیگر هم مثل شما پا گرفته اند. آیا می دانید سخت ترین چیز برای شروع و گسترش کسب وکار چیست؟ بد نیست بدانید برای بسیاری از کسب وکارها پاسخ ...

ادامه متن »

مشتریان امروزی

خود را “به روز رسانی” کنید… مشتریان امروز با مشتریان گذشته متفاوتند. عجول ترند. پر توقع تر و آگاه تر و حساس ترند. آنها گزینه های بیشتری برای انتخاب دارند. تنوع بیشتری در مقابل خود میبینند. کیفیت بالا، خدمات بیشتر، قیمت مناسب، مشتری مداری بالاتر، همه ی اینها گزینه هایی هستند که در ذهن مشتریان امروزی به عنوان اولویت ها وجود دارد. هر چقدر خود را در کسب و کار خویش قدرتمند، آگاه و زبردست بدانیم، می بایست خود را با شرایط بازار و رقابت امروزی تطبیق دهیم. می بایست دانش و اطلاعات خود را بالا ببریم و از ” ...

ادامه متن »

نحوه ی ایجاد تجربیات مثبت در ذهن مشتریان

اگر شرکتی بخواهد در دنیای پر از رقابت و دگرگون امروز خود را از سایر رقبا جدا سازد و دل مشتریان بالقوه و بالفعل خود را به دست آورد و آنها را وادار سازد تا از میان تعداد زیادی از محصولات و خدمات، از محصولات و خدمات عرضه‌شده آن شرکت استفاده کنند، باید حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد. طراحی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای نیل به این مقصود از سوی مدیریت شرکت‌ها صورت پذیرفته و سپس از طریق کارکنان شرکت به مرحله اجرا و عمل درمی‌آید. حال سوال اینجاست که این حرف جدید و متمایز چه باید باشد و چگونه ...

ادامه متن »

فنون علمی وفادارسازی مشتری

مشاوره هایپرمارکت و فروشگاه زنجیره ای

فنون علمی وفادارسازی مشتری کمپانی‌های بزرگ دنیا امروزه دریافته‌اند می‌توانند با انجام اقداماتی مشتریان کسب و کار خود را به سفیران برند خود تبدیل کنند. آنچنان که مشتری به عنوان وکیل مدافع برند، محصولات آن کمپانی را به صورت رایگان در بین مشتریان جدید تبلیغ کند. در دانش بازاریابی به این عملکرد سفیران کمپانی‌ها، مشتری‌های وفادار گفته می‌شود. تکنیکی که در ایران فقط بین تعداد معدودی از شرکت‌های بزرگ به کار گرفته می‌شود و اغلب کسب وکارهای کوچک سنتی نسبت به این ابزار کاربردی بی‌تفاوت هستند. این کسب و کارها تنها به بیان این سوال که چرا هر روز درآمدمان ...

ادامه متن »

بهترین راه افزایش فروش و جذب مشتری چیست؟

چرا باید به مشتریان موجود توجه داشته باشید؟ ارزش حفظ مشتری چقدر است اگر شما در واحد فروش کار می کنید، بدانید که پیدا کردن راه های جدید برای افزایش درآمد همیشه دور از ذهن است. هنگامی که به فروش روند صعودی به خود می گیرید، بسیاری از فروشندگان بر روی جذب مشتریان جدید متمرکز هستند در حالی که آنها به طور ویژه  و خاص باید در مورد نیاز به حفظ مشتریان فعلی  کار کنند. نکته ی جالبی که این روزها می شنویم این است که حفظ مشتریان فعلی، ارزان تر از جذب مشتریان جدید است. پس چرا بیشتر به ...

ادامه متن »

۶ گام برای جذب مشتریان دائمی

چون مشتری هست، من هستم امروزه بقا و دوام در دنیای کسب و کار امری بسیار مشکل است و این اصل که ادامه حیات صرفا به واسطه وجود مشتریان است بر کسی پوشیده نیست، بنابراین این شعار را هرگز فراموش نکنید، چون مشتری هست، من هستم اما فقط با دانستن یا تکرار شعار نمی توان به این مهم دست یافت. در این مطلب که در سایت گیل نگاه منتشر شده است به این مطلب بیشتر می پردازیم. حرف ها و سخنان مشتریان تان در خصوص کسب و کارتان باید به طور مداوم در گوش جاری و در ذهن شما زمزمه ...

ادامه متن »

نحوه ی جذب مشتری به وسیله ی برندسازی

هزینه جذب مشتریان جدید  بسیار بیشتر از  حفظ مشتریان موجود است لذا مدیران باید بگونه ای عمل کنند که مشتریان متعهد را همواره از شرکت راضی نگهدارند ، زیرا مشتریان متعهد نه تنها بعنوان یک مشتری دائمی برای شرکت خواهند بود بلکه بعنوان یک تبلیغ کننده  برند نیز عمل می کنند . همانطور که یافته های پژوهش نشان داد ، مشتریان متعهد خود را موظف به بیان نقاط  قوت شرکت به دیگران میدانند و مشتریان بالقوه را به خرید از شرکت ترغیب می نمایند . که این یکی از مهمترین تأثیرات تبلیغات شفاهی مثبت می باشد . طبق نتایج بدست ...

ادامه متن »