کارآفرینی

کارآفرین ها بخوانند

۱- ریچارد هاروک، یک سرمایه‌گذار خطرپذیر، این توصیه را برای کارآفرینان آینده دارد و می‌گوید: «افزایش سرمایه همیشه بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که شما می‌اندیشید و معمولا زمان بیشتری می‌برد. پس برای آن برنامه داشته باشید» ۲) اهداف خود را بشناسید. رایان آلیس، یکی از ‌بنیانگذاران iContact اشاره کرده است که هدف نهایی در ذهن شما، هر روز تضمین می‌کند که با کار و تلاش کردن به سمت هدف خود رفته و به آن برسید. هر روز باید اهداف خود را در ذهن مرتب کرده و مدام آنها را به خود یادآور شویم. ۳) از اشتباهات درس بگیرید. ...

ادامه متن »

آشنایی تولیدکنندگان با فنون بازاریابی

آشنایی تولیدکنندگان با فنون بازاریابی رونق و پیشرفت صنعت داخلی نقش مهمی در اشتغال، رشد اقتصادی و توسعه کشورها دارد. رکود نسبی در بازار که چندی قبل آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و در حال حاضر عرضه و تقاضا در بازار هماهنگ نیست. کارشناسان عقیده دارند که مردم هنوز در انتظار کاهش قیمت‌ها هستند و امیدوارند منابع مالی زیادی وارد کشور شود و منجر به کاهش قیمت برخی کالاها شود. البته عده‌ای از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که کاهش قدرت خرید مردم و ناتوانی مالی آنها، رکود بازارها را درپی داشته است. در چنین شرایطی نباید تولیدکنندگان را ...

ادامه متن »

نحوه ی رشد و ارتقا کسب و کار

احتمالاً هیچ صاحب کسب و کاری در دنیا پیدا نشود که نسبت به رشد استارت آپ یا برند خود بی‌میل باشد. اما از کجا مواد لازم برای رشد و توسعه یک برند و کسب و کار را تهیه کنیم. سایت entrepreneur.com اخیراً در مطلبی به این موضوع پرداخته است. باور داشته باشید یا نداشته باشید مدیریت یک کسب و کار همانند بازدید از شهری است که پیش از این به آن پا نگذاشته‌اید. هیجان انگیز خواهد بود تا در مورد تمام احتمالات پیش رو فکر کنیم؛ ولی زمانی که سفر خود را آغاز می‌کنید اهمیت دارد درک کنید در حال ...

ادامه متن »

چگونه کسب و کاری توسعه می یابد؟

هر شرکتی قطعا می تواند وضعیتی بهتر از وضعیت کنونی خود داشته باشد و برای این موفقیت هیچ فرمول پیچیده ای نیاز نیست که بدانید یا حتی نیاز به پیاده سازی فرآیندی به غیر از فرآیندهای جاری شما نیست، در واقع استفاده بهتر از امکانات و منابع تان شما را به این مهم می رساند. ولی چگونه می توانید از امکانات و منابع تان بهتر استفاده کنید؟ ۱- تمرکز بسیاری بر این باورند که با کوشش بسیار می توان یک کار را بهتر انجام داد، البته این نظریه می تواند درست باشد ولی هزینه زیادی را به سازمان تحمیل می ...

ادامه متن »

کارگاه آشنایی با تدوین بیزینس پلن

  شاخص های نتیجه ای کلیدی (Key Result Indicators(KRIs چیست؟ شاخص های عملکردی(Performance Indicators(PIs: چیست؟ شاخص های کلیدی عملکرد(Key Performance Indicators(KPIs چیست؟ KRIs، PIs و KPIs چه تفاوتهائی با هم دارند؟ تصمیم گیری در خصوص اندازه گیری شاخصها جمع آوری داده های شاخص ها محاسبه داده ها و شناسائی نقاط مرزی گزارش نتایج بصورت آماری و نمودارها اقدامات عملی در راستای بهبود سازمان اصلاح شاخص ها در راستای تعالی سازمان بررسی نمونه های عملی شاخص های سه گانه در سازمانهای عملیات محور بررسی نمونه های عملی شاخص های سه گانه در سازمانهای پروژه محور مدرس:علی خویه   مدرس دانشگاه، سخنران، ...

ادامه متن »

نحوه ی تقویت یک کسب‌وکار نوپا

  داستان تاسیس شرکت‌های انقلابی سرشار از بی‌باکی‌هاست. این داستان‌ها ادواری را به یاد می‌آورند که یک گروه مبتکر از کارآفرینان مصمم در راه ماموریت تاسیس شرکت، ناممکن‌ها را ممکن می‌کردند. زمانی که کارخانه تعطیل می‌شد یا سفارشی حیاتی در بارگیری از بین می‌رفت این قهرمانان از چالش نجات آن مشکل به وجد می‌آمدند. این دوران را با عنوان «عصر قهرمانان» به یاد می‌آوریم؛ دورانی از توان و پیشرفتی افسانه‌ای؛ زمانه‌ای که شرح وظایف اهمیتی بس کمتر از یک ایده ناب داشت.   اما این وضع در عین حال ناپایدار است. همچنان‌که حجم و حوزه عملکرد شرکت‌های انقلابی رشد می‌کند ...

ادامه متن »

توسعه ی کارآفرینی در آلمان و ترکیه

کارآفرینی به شیوه آلمانی بررسی تجربه کشورهای موفق مانند آلمان و ترکیه نشان می‌دهد که ستون فقرات توسعه اقتصاد در این کشورها، حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط بوده است. مطابق بررسی‌ها، الگوی حمایتی از بنگاه‌های مذکور در این کشورها به شکل نظام‌مند بوده و بیشتر برنامه‌ها، بیش از آنکه به تامین مالی تمرکز داشته باشد، رفع دیگر چالش‌های کسب‌وکار را نشانه‌گیری کرده است. همچنین حمایت‌های مالی از بنگاه‌ها در این کشورها به شکل نظام‌مند بوده تا اثربخشی این سیاست‌ها افزایش یابد. در آلمان، از ۱۰ نهاد حمایتی برای حمایت از بنگاه‌های کشور، تنها دو مورد به حمایت نقدی می‌پردازند ...

ادامه متن »

سرفصل های کلی دوره های آموزشی

علی خویه، مدرس دوره های تخصصی مدیریت، بازاریابی، برندینگ، فروش، تبلیغات و مذاکره

سرفصل های کلی دوره های آموزشی حسابداری | کسب و کار و محیط زیست | کسب و کار و روابط دولتی | کارآفرینی | مالی | مدیریت عمومی | بهداشت و درمان | مدیریت منابع انسانی | بین المللی کسب و کار | بازاریابی | رفتار سازمانی | فروش | اجتماعی شرکت | استراتژی | مدیریت زنجیره تامین Accounting | Business and Environment | Business and Government Relations |Entrepreneurship | Finance | General Management | Health Care | Human Resource Management| International Business | Marketing | Organizational Behavior | Sales | Social Enterprise |Strategy | Supply Chain Management حسابداری بر ...

ادامه متن »

دوره ی تخصصی MBA

MBA مدیریت اجرایی

Master in Business Administration (MBA) دوره ی تخصصی MBA مدرس: علی خویه   توجه: بنابر درخواست ، این دوره می تواند در محل شرکت شما برگزار شود.   هفته اول • حسابداری مالی Financial Accounting • اقتصاد • روش تحقیق دز کسب و کار  E-Business and E-Commerce • کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیکی • رهبری و توسعه پایدار شرکت، قسمت ۱  – Corporate Sustainability هفته دوم • مدیریت استراتژیک • امور مالی شرکت • مدیریت مشتریان • بازاریابی بین المللی • رهبری، حکومت و توسعه پایدار شرکت، قسمت ۲ – Corporate Sustainability هفته سوم  (وابسته به مساحت تخصص) بازار یابی • اخلاق ...

ادامه متن »

دوره ی تدوین استراتژی بازاریابی | برنامه بازاریابی

استراتژی‌های بازاریابی

با درک به اهمیت و کاربرد استراتژی های بازاریابی، بازاریابان قادر به تصمیم گیری های بهتری در مورد محصولات، خدمات، مشتریان، نام تجاری، و آینده ی سازمان خود هستند. این دوره به تشریح اهمیت تمام مراحل در فرآیند برنامه ریزی بازاریابی، از جمله تصمیم گیری، اجرا، مدیریت و نظارت بر عملکرد سازمان خواهیم پرداخت. پس از اتمام این دوره شما را قادر به تدوین و دستیابی به اهداف استراتژیک خود هستید. مدرس: علی خویه توجه: این دوره به درخواست مدیران سازمان ها می تواند در محل سازمان شما برگزار شود.  محتوای دوره بخش اول : تحلیل وضعیت کنونی – Situation analysis درک چگونگی تجزیه و ...

ادامه متن »