برند سازی شخصی یا پرسنال برندینگ(personal branding) روشهائی برای برند سازی شخصی وجود دارد که بعضی از آنها بصورت خلاصه به آنها اشاره می شود. ۱- برای آنچه که می خواهید در مورد خود ارائه دهید سناریو سازی کنید. ۲- چشم انداز،ماموریت و ارزشهای خود را مانند یک شرکت مشخص کنید . ۳- گذشته و تجربیات موفق خود را مستند کنید و در صورت لزوم ارائه دهید. ۴- کارت ویزیت و سایت یا وبلاگ اینترنتی متناسب با آنچه که انجام می دهید طراحی کنید. ۵- به نامه ها و ایمیلهایتان در کمال ادب و صداقت پاسخ دهید. ۶- به ...
ادامه متن »برندسازی و برندینگ
برندینگ چکیده *این مقاله بر اساس ۵ مقاله علمی – پژوهشی انجام شده که هدف آن بررسی نیاز به مقوله برندینگ است.یک چهارچوب ذهنی درباره مفهوم برند و فرایند برندینگ و ارزش آن, خواستگاه برند, وفاداری مشتری و برندیگ عاطفی را ارائه می کند. *با مروری بر تحقیقات صورت گرفته, نیاز به برندینگ در بازاریابی امروزی و تاثیرات آن برای رقابت در بازار پر رقابت دنیای امروزی امری اجتناب ناپذیر نمود می کند. *روش تحقیق بر اساس مطالعات میدانی و کتابخانه ای بوده است. واژگان کلیدی: برند, فرایند برندینگ, وفاداری مشتری مقدمه *در دنیای رقابتی امروز بقا و ...
ادامه متن »برندینگ Branding برندسازی
برند چیست تاریخچه گونه های مختلف برند نکات مهم در طراحی برند مراحل طراحی برند تصویر برند وظایف برند وجوه برند انواع برند توسعه برند عناوین نام گذاری محصول و انتخاب برند مراحل برند سازی روش های ارزش گذاری برند جشنواره انتخاب یکصد برند برتر ایران معیارهای ارزیابی برندهای خارجی در ایران ویژگی های نام های تجاری موفق چرا برند در فضای کسبوکار ایرانی از اهمیت منطبق یا در مقیاس منطقهای برخوردار نیست؟ برای اهمیت یافتن برند به عنوان یک دارایی معنوی برای بنگاههای ایرانی باید چه تدابیری اتخاذ کرد. برند رهبری برند چیست از دیدگاه ...
ادامه متن »جنگ برند ها
یکی از خصوصیات بازار های رقابتی الان پر شدن بازارها از برندهای مختلف است که هر کدام برای جا پیدا کردن در سبد خرید مشتری حاضرند دیگری را له کنند. شرایط رقابت سخت و سختتر شده، خواسته های مشتریان ارتقاء پیدا کرده، خریدها هوشمندانه تر شده، تبلیغات کمتأثیر شده، نقدینگی در دست شرکت ها کاهش پیدا کرده، ریسک موفقیت تولیدات جدید بالا رفته و رقبای نوظهوری چون چینیها پا به عرصه گذاشتهاند و … همه اینها شرایطی را به وجود آورده که برندها به نمایندگی از شرکتها بر سر کسب سود بیشتر با یکدیگر وارد جنگ شوند. این بدین معنا ...
ادامه متن »اصول برندسازی مجدد Rebranding
برندسازی مجدد بدون سندی که آن را توضیح دهد، بی نتیجه است. بیایید از چرایی آن آغاز کنیم. همانطور که کسب و کارتان شروع به رشد و توسعه می کنند، برندهایتان دیگر با اهداف و هویت شما سازگار نیست. و برندتان دیگر بدرستی معرف اینکه شما ( کسب و کارتان ) که هستید و به کجا می خواهید بروید نخواهد بود. برند جذاب فعال به نظر نمی رسد؟ این یکی از دلایل عمده ای است که شرکت ها به خاطر آن دست به برندسازی مجدد می زنند. اما حقیقت دارد و دلیل خوبی برای تغییر است. حالا اینکه برای خود ...
ادامه متن »برندسازی مجدد ( Rebranding ) در برندسازی
برندسازی مجدد ( Rebranding ) در برندسازی بازاریابان وقت زیادی را صرف تفکر در مورد آن می کنند که برندشان چگونه به نظر میاید، بازاریابان معمولاً سوالاتی همانند سوالات زیر را از خود می پرسند :۱ ) برند ما در بازار و از دید رهبران، پیش بینی ها و مشتریان چگونه به نظر می رسند؟ ۲ ) تفاوت های ادراک شده ی واقعی بین شرکت ما و رقبا در چیست؟ ۳ ) چگونه می توانیم اثرات مثبت برند خود را تقویت کنیم و اثرات منفی آن را تغییر دهیم؟ اغلب اوقات، اگر بازاریابان با ادراکاتی مواجه شوند که موجب ناخوشنودی ...
ادامه متن »برندسازی گردشگری و برند شهرها
مقدمه با اینکه شاهد یک تعریف مشترک از هویت برند در ادبیات بازاریابی نبوده و نیستیم اما تقریباً تمامی نویسندگان این حوزه این مفهوم مشترک را پذیرفته اند که “هویت برند یک مفهوم ذهنی است که از طرف عرضه کننده پیام برند(صاحبان و طراحان برند) خلق و از طریق کانال های ارسال پیام، اقدام به ساخت تصویر آن در ذهن مخاطب هدف میگردد”. بنابراین دغدغه مدیران بازاریابی مقاصد از دیرباز این بوده که در ذهن مخاطبان هدف خود چگونه درک میشوند. کاپفرر می گوید: “پیش از آنکه بدانیم چگونه درک می شویم، باید بدانیم چه کسی هستیم”. تعریف کاپفرر به ...
ادامه متن »اصول نامگذاری برند
نامگذاری برند از رویکردهای حرفه ای تا زرنگیهای دورهمی سالها پیش که تصمیم گرفتیم کار تبلیغات و برندسازی را در ایران ادامه دهیم، یکی از بخشهای کار را هم فعالیت در زمینه نامگذاری برند دیدیم. پس از انجام دو پروژه موفق، یک شرکت بزرگ دولتی با دلارهای نفتی به خاطر دیدن همین سابقه کارها به سراغمان آمد. در همان ابتدا پس از دیدن رزومه ما و تعداد کارهای محدود نامگذاری در ایران، از ما خواست که کار را به یک شرکت خارجی بسپاریم که نامگذاریهای زیادی انجام دادهاست و ما به عنوان ناظر بر کار آنها نظارت ...
ادامه متن »انتخاب اسم برند Brand name
اولین گام موفقیت : انتخاب اسم تجاری مناسب است. انتخاب یک نامبرند / نامتجاری ( اسمتجاری ) Brand Name یکی از نخستین و مهمترین اقدامات در زمان ایده پردازی در خصوص ایجاد یک کسبوکار است ، حتی برخی شرکتهای بعد از سالها فعالیت تازه به این نتیجه رسیدهاند که اسم تجاری انتخابشده برای شرکت و یا برندشان نامناسب است. استفاده از یک نام تجاری ( یا نام شرکت ) نامناسب مانند سفر با قایقی است که فقط یک پارو است. این قایق تا زمانی که دریا مواج نشده بهراحتی روی آب غوطهور است اما با تغییر ناگهانی هوا و در مواجه با ...
ادامه متن »تدریس بازاریابی و برندینگ
مشاوره و تدریس بازاریابی و برندینگ در سازمان و شرکت شما برگزاری دوره های آموزشی سازمانی علی خویه مدرس بازاریابی و فروش، ۱۸ سال تجربه ی اجرایی، مولف و مترجم ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع شماره تماس مستقیم: ۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸
ادامه متن »