اجزای برند مؤثر در دنیای امروز هر برند مؤثر باید از سه جزء اصلی تشکیل شود: استراتژی: هر برند مؤثر باید همانند هر فعالیت انسانی که هدفمند و هدفدار است، از استراتژیها و اهداف معینی برخوردار باشد. اهدافی اثربخش و مؤثر هستند که راهنمایی برای انتخاب رسانه، طراحی پیام برند، بودجهبندی و ارزیابی برندسازی باشند. خلاقیت: خلاقیت ایدهای درخشان است که سبب جلب توجه مخاطبین و تسخیر ذهن آنها گردد. مفهوم تفکر خلاق بایستی در کل فعالیتهای برندسازی وجود داشته باشد. تنظیم و تعیین استراتژیهای برند نیازمند حل خلاقانه مسأله است. تلاشهایی که در زمینه پژوهشهای برندسازی انجام میگیرد، باید ...
ادامه متن »مدیریت برند در هزاره سوم
مدیریت مدرن برندینگ استراتژی تکنیک و تاکتیک در دنیای امروز برندسازی تهیه و تدوین مشاورو مجری: علی خویه مدرس دانشگاه، متخصص و کارشناس ارشد برند، مولف و مترجم کتاب مدیریت و مهندسی برند، ۱۸ سال تجربه حرفه ای در حوزه برندسازی و مدیریت برند مشاور برندهای معتبر در سطح بین المللی، سخنران برتر چندین سمینار مختلف، مشاورو مجری ساخت توسعه تقویت و ارزشگذاری برند WWW.KHOOYEH.IR WWW.IBMA.IR کودکی متولد شد، پدر و مادر کودک به او نگاهی کردند و میخواستند صدایش کنند. نام او را چه بگذارند؟ چه صدایش کنند؟ چه نامی برازنده او است؟ نام او برگرفته از چه ...
ادامه متن »دیدگاه های مدیریت بازاریابی
مدیریت بازاریابی را کوششی آگاهانه برای دستیابی به نتایج مبادله مطلوب با بازارهای مورد نظر میدانند. سازمانها فعالیتهای بازاریابی خود را بر اساس پنج دیدگاه قرار میدهند، این دیدگاهها عبارت اند از: تولید، محصول، فروش، بازاریابی و بازاریابی اجتماعی. ● دیدگاه تولید: گرایش تولید یکی از قدیمیترین فلسفهها برای رهنمود دادن به فروشندگان است. گرایش تولید بر پایه این فرض بنا شده است که مصرفکنندگان خواهان محصولاتی هستند که در دسترس بوده، استطاعت خرید آن را داشته باشند؛ بنابراین مدیریت باید فعالیت خود را بر بهبود کارایی تولید و توزیع متمرکز کند. هنوز هم دیدگاه تولید یکی از دیدگاههای مفیدی ...
ادامه متن »انواع بازاریابی
هر وقت شواهدی خواستید مبنی بر این که ” مارکتینگ ” تا چه حد گسترده و تفصیلی است، سعی کنید فهرستی از انواع مارکتینگ موجود تهیه کنید. تهیه ی فهرستی از انواع مارکتینگ در آغاز به اندازهی کافی سهل به نظر می رسد، مثل مارکتینگ جستجوی اینترنتی (سرچ مارکتینگ)، مارکتینگ ایمیلی ،مارکتینگ محصول ، مارکتینگ ویروسی – ولی چیز دیگری که باید بدانید این است که بیش از ۱۰۰ اصطلاح در این زمینه وجود دارد! من به فهرستی ازانواع مارکتینگ شامل ۱۳۱ مارکتینگ مختلف دست یافتم گفتوگوی من با دوستم مارک کپیج، الهامبخش این تصمیم بود که فهرستی از انواع مارکتینگ را گردآوری کنم. برای اینکه فهرست انواع مارکتینگ تا حدودی قابل مدیریت ...
ادامه متن »تدریس مدیریت بازاریابی
تدریس مدیریت بازاریابی در دانشگاه تهران دانشجویان ارشد و دکتری مدرس: علی خویه ۱۸سال تجربه ی اجرایی موفق مولف و مترجم ۱۲ عنوان کتاب تخصصی
ادامه متن »بسته بندی
آخرین ترفند بازاریابی این مقاله موضوع بسته بندی را مورد بررسی قرار می دهد. تاریخچه و سابقه بسته بندی، ویژگی های بسته بندی مطلوب، طراحی بسته بندی، ابعاد هویتمندی، اجزا و حفاظت و دسترسی، مقرون به صرفه، طراحی گرافیکی بسته بندی، رنگ، فرم و طراحی خط مطالبی هستند که در این مقاله به آنها اشاره می شود. ۱- مقدمه بسته بندی چهره کالاست. در یک تقسیم بندى کلى، سه سطح اصلى مى توان براى هر کالا در نظر گرفت. اول خود کالا که خدمات مشکل گشا یا فواید اساسى آن را هنگام خرید انتظار دارند. شالوده کالا پاسخ به این ...
ادامه متن »چگونه اعتبار برند خود را افزایش دهیم؟
چگونه اعتبار برند خود را افزایش دهیم؟ برندهای فعال در فضای آنلاین سریع به عرصه وارد می شوند اما تا مدت زیادی با عدم اقبال و بی اعتمادی کاربران رو به رو هستند. کاربران به سختی به برندهای جدید اعتماد میکنند و همین امر کار را برای کسب و کارهای آنلاین سخت می کند. کسب اعتماد کاربر در فضای مجازی برای هر کسب و کاری بسیار مهم و اساسی است. اما چگونه می توان اعتبار برند را افزایش داد و اعتماد کاربران را جلب کرد؟ برای پاسخ این سوال با ما همراه باشید: ۱-داشتن نشان از طرف شرکتی دیگر داشتن جایزه ...
ادامه متن »برنامه موفق برندسازی درون سازمانی
پنج الگوی گام به گام برای اتصال ارزشهای جدید برند به نیازهای کارکنان برای مدیران و مجریان برنامههای برند همیشه این سوال مطرح بوده که از چه روش یا الگویی استفاده کنند تا برنامه برندسازی درون سازمانی موفقی داشته باشند. اهمیت این سوال از آنجا بیشتر میشود که هزینههای سنگین آموزش و برقراری ارتباط با کارکنان هر چند یک سرمایهگذاری بلندمدت است اما ممکن است هدف اصلی برندسازی درون سازمانی که رسیدن به هارمونی و زبان مشترک بین کارکنان و در نتیجه رسیدن به تغییرات رفتاری پایدار در راستای هویت برند است را ایجاد نکند، یا حداقل اینگونه به نظر ...
ادامه متن »مشتریان خود را درگیر برند خود سازید
در دنیای کسب و کار و همچنین بازاریابی درگیر ساختن مشتریان با برند از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین در بازاریابی مدرن توجه اصلی روی رفتار مشتریان متمرکز است. در حقیقت بهبود و ارتقای رابطه میان مشتریان و فروشندگان به طور قطع به افزایش فروش برند شما منجر خواهد شد. درخصوص اهمیت بسیار بالای مشتریان در بازاریابی مدرن باید اشاره کرد مشتریان کسانی هستند که سرنوشت برند شما و همچنین کسب سودتان را تعیین خواهند کرد. امروزه با حضور برندهای گوناگون و بزرگ در کسب و کارهای مختلف، ابتکار عمل در دستان مشتریان متمرکز شده است. با این حال مشتریان ...
ادامه متن »تاثیر نام تجاری مناسب در جذب مشتری
در خصوص تاثیر نام تجاری و انتخاب لوگو مناسب، بسیار بحث شده و به موازات این موضوع مدیران روابط عمومی و بازاریابی شرکت ها و سازمان های بزرگ توانسته اند با انتخابی مناسب به خوبی برای سازمان مطبوع خودشان کسب سود و در آمد نمایند. همان طور که می دانیم آمیخته بازاریابی یا همان ۴P که از اصول مهم و اساسی بازاریابی محسوب می شوند عبارت اند از: Product (محصول) Price (قیمت) Promotion (ترفیع) Place (مکان و توزیع) به موازات آمیخته بازاریابی به Pهای دیگر هم اشاره شده همچون: Process ,Packaging ,People ولی یک نکته بسیار مهم وجود گزینه ای جدید ...
ادامه متن »