برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
Analyzing business growth تحقیقات بازاریابی marketing research تحقیقات بازار
Analyzing business growth تحقیقات بازاریابی marketing research تحقیقات بازار

مهندسی فروش و تحقیقات بازاریابی

در بازار رقابتی امروز، همه چیز از بازار شروع می شود و به بازار ختم می شود. برای تعیین هدف در کسب و کار باید بصورت مداوم بازار را تحت نظر داشته باشید. مهمترین اجزای بازار عبارتند از:

  1. شناسایی اولویتهای مشتریان به هنگام خرید کردن
  2. شناسایی رفتار مشتریان (چگونه از محصول شما استفاده می کنند؟ از محصول شما چه استفاده هایی می کنند؟ فرآیند تصمیم گیری و خرید مشتریان چگونه است؟ و هر آنچه که به درک بهتر نگرش ها و رفتار مشتریان کمک می کند.)
  3. شناسایی میزان آگاهی مشتریان بالقوه از برند شما، دلایل انتخاب سایر برندها از سوی مشتریان، تصویر برند شما در ذهن و قلب مشتریان و …..
  4. استخراج و بررسی نیازهای جدید مشتریان و نظرات اصلاحی آنها راجع به محصول و خدمات شما
  5. بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از محصولات و خدمات و راهکارهای افزایش رضایتمندی آنها
  • رقباء
  1. نقاط قوت و ضعف محصولات و خدمات رقباء نسبت به شما
  2. نقاط قوت و ضعف فرآیندهای کسب و کاری رقباء نسبت به شما (بازاریابی، تبلیغات، نیروی انسانی، توان مالی و سرمایه گذاری، دانش و تکنولوژی، شبکه پخش و توزیع، مواد اولیه و تامین و …..)
  3. اقدامات و برنامه های آینده رقباء در بازار
  4. ورود رقبای جدید و چالش برانگیز
  • شبکه پخش و توزیع
  1. شناسایی عمده فروشی ها، خرده فروشی ها و نمایندگی های بالقوه
  2. بررسی نقاط قوت و ضعف آنها در کسب و کار خصوصا اعتبار آنها و نحوه مدیریت آنها
  3. نحوه همکاری رقباء با شبکه پخش و توزیع
  4. تصور شبکه پخش و توزیع نسبت به سایر رقباء
  5. جایگاه رقباء در سبد محصولات شبکه پخش و توزیع
  • شبکه تامین
  1. شناسایی تامین کننده های مختلف و بررسی شرایط همکاری آنها
  2. شناسایی و بررسی تکنولوژی ها و مواد اولیه جدید ارائه شده از سوی تامین کننده ها
  3. رویکرد همکاری تامین کننده ها با رقباء

شناخت دقیق این اجزاء و داشتن اطلاعات به روز از آنها می تواند در هدفگذاری تصمیم گیری ها و برنامه ریزی هایتان بسیار موثر باشد.

علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش

 
کانال تلگرام بازاریابی و برندسازی کانال تلگرام آکادمی مذاکره کانال آموزش اصول و فنون مذاکره - فن بیان و زبان بدن کانال تلگرام انجمن برند ایران - آموزش برندسازی، روش های برندسازی  

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

*

code

x

این مطلب را نیز بخوانید

مهندسی فروش و برندسازی

مهندسی فروش

مهندسی فروش فرایند مهندسی فروش اولین بخش از مراحل ارتباط با مشتری ...