برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
Entrepreneur-Marketing-Discussion

نحوه ی جلب اعتماد مشتری

اگر صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید، احتمالا یکی از فوری‌ترین اهداف شما گسترش آگاهی از محصولات و خدمات‌تان است. تبلیغات و بازاریابی ممکن است در این زمینه بسیار کمک کند، اما بهترین طرح‌ها هم اعتماد و وفاداری مشتری را تضمین نمی‌کند.

جذب اعتماد مشتریان یک چالش برای هر کسب‌وکار جدید است و فرآیندی است که نیاز به یک اقدام فوری و سازگار دارد. ما سه استراتژی زیر را برای شروع ایجاد اعتماد مشتری بسیار عالی می‌دانیم:

انجام دقیق وعده‌ها

اگر شما همواره سعی در انجام به موقع وعده‌های خود داشته باشید به عنوان ارائه‌دهندگان خدمات به مشتریان فوق‌العاده شناخته خواهید شد. ۷۸ درصد از مصرف‌کنندگان یک کسب‌وکار را به دلیل خدمات به مشتریان ضعیف ترک می‌کنند و به همین ترتیب ۵۹ درصد از مردم هم می‌گویند که اگر برند جدیدی از خدمات به مشتریان بهبود یافته استفاده کند آن را انتخاب خواهند کرد. برای یک شرکت جدید این آمار نشان‌دهنده یک فرصت فوق‌العاده برای رشد است.

 

شفافیت کامل

این مورد را با یک مثال بیان می‌کنم، به بسته‌بندی غذاهایی که در آشپزخانه شما وجود دارد فکر کنید، احتمالا روی بسته‌بندی ارزش تغذیه‌ای و مواد تشکیل‌دهنده آن نوشته شده است. شما نیز باید نسبت به محصول و خدمات خود تا این اندازه شفاف و واضح باشید.

یکی از نکته‌های اصلی در این مورد ارائه‌ی نظرات دیگر مشتریان است، به اشتراک‌گذاری آن‌چه که دیگران در مورد محصول یا خدمات شما می‌گویند به کاهش نگرانی‌های مشتریان کمک خواهد کرد. برخی مطالعات نشان داده‌اند که توصیفات مشتری نفوذ زیادی بر کسب‌وکارها اعمال می‌کنند. بنابراین بررسی‌های مصرف‌کنندگان در افزایش فروش شما تاثیر به‌سزایی خواهند داشت.

CRM

دریافت بازخوردهای بیشتر

سیستم‌هایی که چرخه بازخوردهای مثبت را چند برابر می‌کنند برای جلب اعتماد مشتریان مفید هستند. به عنوان مثال هنگامی که کسب‌وکار شما در موضوع بررسی محصول به خوبی عمل می‌کند، باعث جذب مشتریان جدید و فروش بیشتر می‌شود و آن نیز منجر به کسب بررسی‌های محصول جدیدتر و به همین منوال فروش‌های بیشتر و بیشتر می‌شود.

روش‌هایی وجود دارد که کمیت بازخوردها را بیشتر می‌کند، به عنوان مثال، امتیاز خالص پروموتر(NPS) مشتریان را به سه گروه ترویج‌دهندگان، مشتریانی که احتمالا به توسعه شما کمک کنند و مخالفان تقسیم می‌کند و در صورتی‌که تخمین درستی از مشتریان ترویج دهنده داشته باشید می‌توانید بهتر و متناسب‌تر از منابع موجود استفاده کنید. بنابراین ترویج دهندگان بیشتری را برای توسعه پیدا کنید و از طریق بازاریابی دهان به دهان روز به روز اعتماد مشتریان به شما بیشتر هم خواهد شد.

به عنوان یک کسب‌وکار جدید، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید انجام دهید ارائه یک تجربه خدمت به مشتریان بزرگ است. خدمت به مشتری فراتر از فروش محصولات و یا خدمات شما است و آن سریع‌ترین راه برای تکرار فروش و جلب اعتماد بیشتر مشتری می‌شود.

 

منبع:://madiseh.blog.ir/

علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش

 
کانال تلگرام بازاریابی و برندسازی کانال تلگرام آکادمی مذاکره کانال آموزش اصول و فنون مذاکره - فن بیان و زبان بدن کانال تلگرام انجمن برند ایران - آموزش برندسازی، روش های برندسازی  

درباره علی خویه

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

*

x

این مطلب را نیز بخوانید

customers-shoppers

انواع مشتریان

انواع مشتری: تقسیم بندی مشتری به لحاظ نحوه حضور وی در فرآیند ...