برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

هفت درس بازاریابی هتل ها

۱٫پول که علف خرس نیست!

مدیران درآمد، شرکت های مدیریتی هتل و مدیران کل هتل ها بیش از هر کسی دیگر زیر بار فشار درآمدزایی هتل می باشند. با این حال بسیاری از مدیران بازاریابی هتل ها خود را از پاسخ گویی به مسوولیتی که پذیرفته اند دور نگاه می دارند و بجای آن دائم به طرح ایده ای نو و تعداد دنبال کنندگان در رسانه های اجتماعی و یا عکس های تازه از هتل هستند؛ رویه ای که مسلما کار آن ها را برای سال بعد فعالیت و درخواست بودجه بسیار سخت می کند. پس باید دانست که بدون اندازه گیری عملکردهایتان، مدیران و مالکان هتل ها این آمادگی را خواهند داشت تا بودجه و حتی نفرات تیم بازاریابی شما را تعدیل کنند.

 

۲٫ فقط خودت باش.

در دنیای امروز بیش از هر زمان دیگر شفافیت و اعتبار برای برندهای هتل اهمیت دارد. رسانه های اجتماعی همه چیز را تغییر داده اند و امروزه این مشتریان هستند که عملکرد برندها را مشخص می کنند تا بیشتر بر مبنای سلیقه آنان رفتار کنند تا روند تجاری مورد علاقه خودشان. صنعت مهمان نوازی دیگر یک امر تجاری B2C به معنای تجارت در برابر مشتریان نیست، بلکه به P2P به معنای مردم در برابر مردم تبدیل شده است. بنابراین هر گامی از بازاریابی شما باید القا کننده خود واقعی شما به عنوان میزبان باشد نه طرحی برای سودجویی از مشتری.

 

۳٫کاری که شروع کرده ای را تمام کن.

موفقیت در بازاریابی یک شبه به دست نمی آید. شما هیچوقت به سرعت صاحب رنک نخست گوگل نخواهید شد. فهرست ایمیل های شما هیچوقت در یک ماه به پرواز درنخواهد آمد. تعداد اعضا و دنبال کنندگان شما در رسانه های اجتماعی با چندتا پست، چندبرابر نخواهند شد و شما هرگز انفجاری از رزروهای مستقیم را تنها با یک کمپین تبلیغاتی نخواهید دید. بنابراین از هیچ تلاش بازاریابی انتظار نتایج سریع را نداشته باشید. موفقیت های بازاریابی حاصل استمرار است. هر بخشی از برنامه بازاریابی تکه ای از تصویر موفقیت کلی شماست پس اگر چیزی در لحظه ناامیدتان می کند یا به ظاهر بی نتیجه نشان می دهد را رها نکنید.

 

۴٫اگر نخواهم بهت اجازه نمی دهم.

موفقیت شما در بازاریابی در نهایت به این برمی گردد که تا چه اندازه می توانید مشتریان خود را با تجربیات و خاطرات خوب راضی نگه دارید و اینکه بازاریابی شما باید منعکس کننده سلایق و احساسات مهمانان و مزایایی که از بودن در هتل شما نصیبشان می شود، باشد. اما بالاتر از همه این موارد باید به یاد داشته باشید که دلیل وجود شما در این سمت، همین مردم هستند و همین ها نیز می توانند براحتی شما را بیرون کنند!

بنابراین بجای آنکه برنامه های بازاریابی خود را صرف خودستایی و بزرگنمایی غیر واقعی هتل نمائید، سعی کنید نشان دهید که چگونه انتظارات مهمانان می تواند از بودن با شما برآورده شود.

 

۵٫قبل از عبور از خیابان هر دو طرف را نگاه کن.

هیچگاه در بازاریابی وقتی در حال طراحی کمپینی هستید یا برنامه ای دارید، چشم خود را بر روی بخشی از بازار بی دلیل نبندید. سعی کنید برنامه های خود را بر اساس بازخوردهای واقعی بچینید و تمام جنبه ها و زوایای بازار را بسنجید و برای این سنجش هزینه کنید. گاهی براحتی می توان در قبال هزینه ای اندک، نظرات گرانقدری بدست آورد.

 

۶٫آب ریخته شده، جمع نمی شود.

یک حقیقت برای تمام بازاریابان هتل ها وجود دارد: گاهی با همه تلاش های مثبت، نتایج دلخواه نیستند! این امر می تواند حتی بعد از یک سرمایه گذاری عظیم مالی و انسانی رخ دهد اما به یاد داشته باشید که شما چیزی را بدست می آورید و چیزی را هم از دست می دهید.

پس بجای ماتم گرفتن و سرزنش خود و یا بدتر از آن سرزنش تیم خود، دوباره بلند شوید. مسیر نادرست رفته شده را مرور کنید، اشتباه و خطاهای انجام شده را برای پرهیز از ارتکاب دوباره مشخص کنید و محکم تر از قبل به راهتان ادامه دهید.

 

۷٫مگر هرکاری بقیه کردند، تو هم باید انجام بدی؟

تغییرات رویه های بازاریابی خیلی به سرعت در حال اتفاق است. بنابراین رها کردن همه آنچه تا بحال انجام میدادید و انتخاب یک روش نوین بدون اینکه درباره کارامدی آن متناسب با شرایط خود و هتل تان فکر کنید، کار ساده ای است. بنابراین به این نصیحت مادرانه گوش کنید و روش مناسب با شرایط خودتان را انتخاب کنید و در انجام آن مصمم باقی بمانید و قبل از هر تغییر روش و انتخاب برنامه ای از خود بپرسید که آیا این برنامه با بازار موردنظر و داشته های ما همخوانی دارد؟ آیا اصلا بودجه و قدرت اجرایی درست آنرا دارید؟ و اینکه برنامه ای برای آن در دستتان هست؟

علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش

 
کانال تلگرام بازاریابی و برندسازی کانال تلگرام آکادمی مذاکره کانال آموزش اصول و فنون مذاکره - فن بیان و زبان بدن کانال تلگرام انجمن برند ایران - آموزش برندسازی، روش های برندسازی  

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

*

code