برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
دکتر علی خویه مشاور و مربی تغییر بهبود و تحول سازمان و مدیریت
دکتر علی خویه مشاور و مربی تغییر بهبود و تحول سازمان و مدیریت

نمایندگی فروش برای محصولات وارداتی

راهکارهای یافتن نمایندگی فروش برای محصولات وارداتی

صادرات و واردات، پایه های کسب و کارهای پر رونق است. قطعا در مسیر تجارت و دادوستدهای بین المللی شما به دنبال این هستید که برای کالاهای وارد شده، نمایندگی های فروش یا عرضه کننده های مناسبی پیدا کنید.

به گزارش پارک بازاریابی ایران، پیدا کردن این نمایندگی ها یا عرضه کننده ها تقریبا کار دشواری است که نیاز به جست وجوی دقیق و کارشناسی شده دارد. بهتر است در صرف زمان کافی برای پیدا کردن یک عرضه کننده مناسب به هیچ وجه کم کاری نکنید. هر چه زمان بیشتری را صرف پیدا کردن یک نمایندگی یا عرضه کننده مناسب کنید می توانید راحت تر و مطمئن تر به اهداف خود برسید. همچنین عرضه کننده مناسب یکی از راه های کسب سود فراوان است. در اینجا، راهکارهای عملی برای پیدا کردن عرضه کننده ها یا نمایندگی های فروش مناسب برای شما شرح داده می شود.

چطور نماینده یک برند خارجی در ایران شویم؟

 

۱- به سراغ اینترنت بروید

همیشه می توانید از داده ها و اطلاعاتی که در اینترنت هست نهایت استفاده را ببرید. قبل از اینکه بخواهید یک گروه تخصصی برای پیدا کردن عرضه کننده ها تشکیل دهید یا راه های یافتن عرضه کننده های مناسب را امتحان کنید، بهتر است ابتدا به سراغ اینترنت بروید. اینترنت به دلیل سرعت و در دسترس بودن بسیار مفید است. برخی سایت ها همچون Global Sources ، به شما در پیدا کردن فرانچایز، نمایندگی ها و عرضه کننده های مناسب کمک خواهد کرد.

۲- به بازار سری بزنید

می توانید به صورت حضوری و مستقیم سری به بازار بزنید. این بازدید، فرصت فکر کردن و سنجیدن شرایط بازار و همچنین امکانات و عرضه کننده های مناسب را برای شما فراهم می کند.

۳- فضای حاکم بر شرکت یا سازمان

یکی از عواملی که می تواند شما را در انتخاب یک عرضه کننده مناسب یاری کند، شرایطی است که داخل یک مجموعه حاکم است. سعی کنید با شرکت ها و سازمان هایی همکاری کنید که فضای دوستانه و خوبی بر آنها حاکم باشد. همچنین تفکرات و افراد خلاقی که به کار می برند یکی دیگر از ویژگی های برجسته برای یک گروه است که به شما نشان می دهد که این گروه قابل اطمینان است و می توانید برای عرضه کالاهای خود به آنها اعتماد کنید.

۴- نوع بسته بندی های یک شرکت

شکل بسته بندی ها، کیفیت و قیمت هایی که شرکت ها برای محصولات خود در نظر گرفته اند نیز از جمله روش هایی است که شما می توانید به یک نمایندگی فروش یا عرضه کننده مناسب پی ببرید.

۵- توانایی بر عهده گرفتن مسئولیت ها و عرضه کالا

از نظر مشاوره در صورتی که با چند عرضه کننده مناسب مواجه شدید که می توانستند محصولات وارداتی شما را به دست مشتریان برسانند و واسطه شما و مشتریان باشند، عرضه کننده یا نمایندگی ای را انتخاب کنید که توانایی آن برای برآورده کردن تقاضای مشتریان بیشتر از سایرین است.

۶- شناسایی دقیق شرکت ها و نمایندگی ها

سعی کنید در خصوص ویژگی های اصلی یک شرکت مانند اندازه شرکت، ویژگی های کارکنان آنها، تعداد افرادی که در این شرکت ها مشغول هستند و اطلاعات مفید دیگری که شما را کمک خواهند کرد، به دست آورید.

۷- خرده فروشی های مربوط به عرضه کننده یا نمایندگی خود را بررسی کنید

بهتر است به فروشگاه ها و خرده فروشی هایی که متعلق به شرکت یا عرضه کننده مورد نظر شما در بازاریابی هستند، سری بزنید و از نزدیک در جریان نحوه توزیع و عرضه کالاها و محصولات آن شرکت یا نماینده قرار بگیرید.

منبع: forsat net.ir

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

مشاوره و آموزش به دوستان فرانسوی

    مدیریت ومهندسی فروشگاه و فروشگاه داری. مدیران و پرسنل فروشگاه ...