برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
sales-business-marketing

انواع بازاریابی

هر وقت شواهدی خواستید مبنی بر این که ” مارکتینگ ” تا چه حد گسترده و تفصیلی است، سعی کنید فهرستی از انواع مارکتینگ موجود تهیه کنید. تهیه ی فهرستی از انواع مارکتینگ در آغاز به اندازه‌ی کافی سهل به نظر می رسد، مثل مارکتینگ جستجوی اینترنتی (سرچ مارکتینگ)، مارکتینگ ایمیلی ،مارکتینگ محصول ، مارکتینگ ویروسی – ولی چیز دیگری که باید بدانید این است که بیش از ۱۰۰ اصطلاح در این زمینه وجود دارد! من به فهرستی ازانواع مارکتینگ شامل ۱۳۱ مارکتینگ مختلف دست یافتم

 

گفت‌وگوی من با دوستم مارک کپیج، الهام‌بخش این تصمیم بود که فهرستی از انواع مارکتینگ را گردآوری کنم.

برای این‌که فهرست انواع مارکتینگ تا حدودی قابل مدیریت باشد، تصمیم گرفتم فقط اصطلاحاتی را در آن بیاورم که با کلمه مارکتینگ شروع می‌شوند. هر عبارت “مارکتینگ……”. بنابراین از آگهی تبلیغاتی ، برندسازی ، روابط عمومی ، بسته‌بندی ، قیمت‌گذاری ، دیگر اصطلاحات این‌چنین پوزش می‌طلبم. هم‌چنین تصمیم گرفتم اصطلاحات خاص یک صنعت را، نظیر مارکتینگ املاک و مستغلات ، مارکتینگ مراقبت‌های بهداشتی درمانی ، مارکتینگ سیاسی ، و غیره، و نیز بخش‌هایی مانند مارکتینگ هیسپانیک و مارکتینگ نسل هزاره را کنار بگذارم.

من هر چیزی را که دارای ویژگی‌های یک تاکتیک (“مارکتینگ وفاداری”)، یک کانال (“مارکتینگ موبایلی”)، یک سبک (“مارکتینگ مکالمه‌ای”)، یک ساختار (“مارکتینگ سازمانی”)، یا هر جنبه‌ی پرکاربرد دیگر مارکتینگ است، در این فهرست انواع مارکتینگ آورده‌ام. من برخی مترادف‌ها را (“مارکتینگ اینترنتی” و “مارکتینگ آنلاین یا برخط”) آورده ام، اما نه به صورت خیلی جامع. برای هر عبارت توضیحی مختصر و لینک منبع یا تعریف دقیق‌تر را اضافه کرده‌ام.

آیا شما عبارات دیگری را می‌دانید که برای درج در فهرست انواع مارکتینگ نام ببرید؟ آیا توضیحات یا منابع بهتری از انواع مارکتینگ سراغ دارید؟ لطفا در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه فهرست ۱۳۱ انواع مارکتینگ را می خوانید :

مارکتینگ فردی – مارکتینگ از طریق فرد کلیدی در یک سازمان (Wikipedia)

مارکتینگ وابسته پرداخت به افراد وابسته به منظور فرستادن بازدیدکننده/ مشتری به وب‌گاه/ کسب و کار شما (Affiliate Scout)

مارکتینگ چابک – استفاده از روش‌های توسعه‌ی سریع و چابک در بخش مارکتینگ (a manifesto)

مارکتینگ الگوریتمی استفاده از نرم‌افزارهای الگوریتمی برای اجرای مارکتینگ (نیمه)خودکار (computational)

مارکتینگ کمینی استفاده از فرصت‌های مارکتینگ در یک رویداد مهم بدون پرداخت وجهی برای حمایت مالی از آن رویداد (WSJ article)

مارکتینگ تحلیلی شیوه‌ها و مدل‌های کمی مارکتینگ (Carnegie Mellon program)

مارکتینگ مقاله‌ای نوشتن مقاله (به صورت برخط و برون‌خط) برای تبلیغ کسب و کار (Wikipedia)

مارکتینگ b۲b (صنعتی) مارکتینگ یک کسب و کار در میان کسب و کارهای دیگر (B۲B Magazine)

مارکتینگ مصرف  مارکتینگ در بین مصرف‌کنندگان (B۲C Marketing Insider)

مارکتینگ فرد مارکتینگ در بین افراد برای کسب و کار و زندگی (New Marketing Labs post)

مارکتینگ رفتاری هدف‌گذاری آگهی‌های تبلیغاتی/ پیشنهادهای ویژه بر اساس رفتار کاربر (ClickZ column)

مارکتینگ کلاه سیاه در درجه‌ی اول در سئو، فریب دادن غیراخلاقی موتورهای جست و جو برای به‌دست آوردن رتبه‌ی بهتر (About.com)

مارکتینگ برند توسعه‌ی برند شما، اغلب با مارکتینگ مستقیم مقایسه می‌شود (Best Brands ۲۰۱۰)

مارکتینگ همهمه‌ای واداشتن آدم‌ها به صحبت درباره‌ی کالای شما، مشابه مارکتینگ ویروسی است (Mark Hughes book)

مارکتینگ مرکز تماس مارکتینگ تلفنی از راه دور و رسیدگی به تماس‌های مشتریان بالقوه و فعلی

مارکتینگ دانشگاه مارکتینگ در بین دانشجویان، نمایندگان دانشجویان (اغلب توسط خود دانشجویان) (Boston Globe)

مارکتینگ کاتالوگ مارکتینگ از طریق کاتالوگ‌های چاپی که با پست ارسال می‌شود (DIRECT article)

مارکتینگ سببی مارکتینگ کسب و کارها با هم‌کاری مراکز غیرانتفاعی برای کسب سود متقابل (Alden Keene)

مارکتینگ با کمک سلبریتی‌ها استفاده از سلبریتی‌ها به عنوان سخنگو، برای تایید یا اعلام رضایت (BSI post)

مارکتینگ کانال تبلیغات مارکتینگ از طریق عمده‌فروش‌ها، توزیع‌کنندگان، و نمایندگان فروش (definition)

مارکتینگ حلقه بسته سنجش بازده سرمایه از چرخه‌ی مارکتینگ تا فروش (Closed Loop Marketing blog)

مارکتینگ ابری استفاده از اپلیکیشن‌های اجاره‌ای (SaaS) برای مارکتینگ (CloudMarketing.org)

مارکتینگ تعاونی شرکت‌ها با همکاری هم محصول، خدمت یا برندی را که به‌طور مشترک توسعه داده‌اند مارکتینگ می‌کنند Wikipedia))

مارکتینگ همگانی شرکت دادن جامعه در توسعه‌ی یک کمپین مارکتینگ (Wikipedia)

مارکتینگ گروه اجتماعی مارکتینگ از طریق ساخت یک گروه اجتماعی برخط (Jeremiah Owyang’s blog)

مارکتینگ محاسباتی – معادل مهندسی مالی در مارکتینگ (my post)

مارکتینگ محتوا – تولید محوای مفید یا سرگرم‌کننده برای مخاطب (Chris Brogan’s post)

مارکتینگ مفهومی – انتقال پیام‌ها/ پیشنهادهای مرتبط و بهینه، به ویژه به صورت برخط (HBS article)

مارکتینگ مجادله ای یا بحث برانگیز – جلب توجه از طریق بحث یا کشمکش (Michael Gray’s post)

مارکتینگ مکالمه‌ای – مشارکت فعالانه در مکالمه‌ای دو طرفه با مصرف‌کنندگان (Nokia preso)

مارکتینگ نرخ تبدیل – بهینه‌سازی نرخ تبدیل در مارکتینگ و فروش برخط (ion’s blog)

مارکتینگ محتوای تبدیل – ترکیبی از مارکتینگ محتوا و مارکتینگ نرخ تبدیل (SEL article)

مارکتینگ شرکت‌های بزرگ – مارکتینگ کل شرکت و استانداردهای مربوط به آن، به ویژه شرکت‌های چند محصولی (Forrester report)

مارکتینگ متقاطع – همکاری در مارکتینگ، بسته‌بندی محصول، تبلیغ چند محصول در کنار هم، اعطای گواهی‌نامه و غیره (Wikipedia)

مارکتینگ فرهنگ – محتوای برندسازی‌شده، تلفیق فرهنگ و مارکتینگ (Chief Marketer article)

مارکتینگ داده ها (تحت وب) استفاده از داده ها به عنوان یک کانال مارکتینگ، به ویژه با وب معنایی (my post)

مارکتینگ پایگاه داده ها (دیتابیس) – استفاده از پایگاه‌های داده ها، از قبیل سیستم‌های CMR، برای پیش بردن برنامه‌های مارکتینگ (The Book)

مارکتینگ مبتنی بر داده – استفاده از داده‌ها، به ویژه داده‌های تحلیلی برای تصمیم‌های مارکتینگ مستقیم (Kellogg program)

مارکتینگ دیجیتال – مارکتینگ از طریق کانال‌های دیجیتال، در درجه‌ی اول اینترنت (AdAge Digital)

مارکتینگ مستقیم – مارکتینگ مستقیم در بین مخاطبان، اغلب بدون استفاده از تلویزیون، رادیو، یا آگهی‌های چاپی (DMA)

مارکتینگ واکنش مستقیم – مارکتینگ مستقیم که صراحتا برای گرفتن واکنش طراحی شده‌است (Wikipedia)

مارکتینگ تخریب‌کننده به کارگیری نوآوری تخریب‌کننده در مارکتینگ برای ایجاد بازارهای جدید (Digital Tonto post)

مارکتینگ تنوع بخشی – مارکتینگ در بین مخاطبانی که در گروه‌های فرهنگی مختلف قرار می‌گیرند، یعنی مارکتینگ درون فرهنگی (TransCity)

مارکتینگ خانه به خانه – فروشنده خانه به خانه در می‌زند (MSNBC story)

مارکتینگ قطره‌ای یا چکه ای– ارسال پیام‌های از قبل طراحی‌شده به مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی بر اساس یک برنامه‌ی مشخص (Inside crm article)

مارکتینگ ایمیلی – ارسال ایمیل به مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی یا از طریق اجاره‌ی فهرست ایمیل یا اجازه گرفتن (Email Insider)

مارکتینگ کارآفرینی – مارکتینگ در استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید، اغلب به سبک چریکی (MIT course)

مارکتینگ اخلاقی – اخلاق‌مداری در مارکتینگ به منظور مسئولیت‌پذیری از نظر اجتماعی و اخلاقی (Wikipedia)

مارکتینگ رویداد یا گردهمایی – برگزاری رویدادهایی از قبیل نمایشگاه، کنفرانس، سمینار، جشنواره (Event Marketer)

مارکتینگ سریع – ایجاد بازارهای جدید قبل از رقبا (HBR article)

مارکتینگ تجربی – فراهم کردن امکان تعاملات حسی با برندها (Experiential Marketing Forum)

مارکتینگ فیس‌بوک – مارکتینگ در فیس‌بوک و از طریق فیس‌بوک (SEOmoz Ultimate Guide)

مارکتینگ میدانی – آدم‌ها شخصا “در میدان” فروش و مارکتینگ را انجام می‌دهند (The Handbook)

مارکتینگ جغرافیایی – هدف‌گذاری تاکتیک‌های مارکتینگ، از قبیل قیمت و تبلیغات، براساس موقعیت جغرافیایی (Geomarketing in Practice)

مارکتینگ جهانی – مارکتینگ محصولات/ سازمان‌ها در سراسر جهان، استراتژی و ساختار جهانی (Forbes article)

مارکتینگ سبز – تبلیغ روشن و صریح محصولاتی که سازگار با محیط زیست هستند (Green Marketing book)

مارکتینگ چریکی – مارکتینگ با بودجه‌ی کم و اثربخشی زیاد، عموما در کارآفرینی (Jay Conrad Levison)

مارکتینگ افقی – پیام مشابه در بین گروه‌ها/ صنایع مختلف، در مقابل مارکتینگ عمودی

مارکتینگ جذب‌کننده – جذب کردن مشتریان از طریق محتوا، به جای انتشار آگهی‌های تبلیغاتی یا تماس‌های سرد (HubSpot)

مارکتینگ صنعتی – مارکتینگ b۲b اما به طور خاص در میان سازمان‌های بزرگ، به‌ویژه تولیدکنندگان (Wikipedia)

مارکتینگ نفوذی – تمرکز روی متقاعد کردن چند فرد بانفوذ در یک بازار (Influencer Marketing book)

مارکتینگ اطلاعاتی – ارائه‌ی مفید/ آموزشی برای پرورش مخاطب، مانند مارکتینگ محتوا

مارکتینگ درون بازی – تبلیغات در قالب بازی‌های کامپیوتری، که با عنوان تبلیغ‌بازی و تبلیغات درون بازی نیز شناخته می‌شود (Wikipedia)

مارکتینگ درون فروشگاهی – تبلیغات در محل یک خرده‌فروشی (In-Store Marketing Institute)

مارکتینگ یکپارچه – هماهنگ‌سازی و پکپارچه‌سازی ابزارها، کانال‌ها، و وسایل مختلف مارکتینگ (ClickZ)

مارکتینگ تعاملی – تعامل بین بازاریاب‌ها و مشتریان بالقوه، عموما به صورت برخط (Forrester blog)

مارکتینگ اینترنتی – مترادف مارکتینگ برخط و مارکتینگ تحت وب (Wikipedia)

مارکتینگ داخلی – مارکتینگ در بین کارمندان همان شرکت برای همگام شدن با تجربه‌ی مشتری (Wikipedia)

مارکتینگ بین‌المللی – مارکتینگ در آن سوی مرزهای کشوری، همان مارکتینگ جهانی (Wikipedia)

مارکتینگ کلیدواژه – تحقیق و بهینه‌سازی کلیدواژه‌ها در مارکتینگ موتور جست و جو (سرچ مارکتینگ) (WordStream blog)

مارکتینگ سمت چپ مغز – تقریبا مترادف مارکتینگ تحلیلی (Left Brain Marketing blog)

مارکتینگ محلی – هدف‌گذاری آگهی‌های تبلیغاتی برای حمایت از فروشگاه‌هایی که در دنیای واقعی حضور فیزیکی دارند (WilsonWeb)

مارکتینگ بلندمدت – مارکتینگ در بسیاری از بخش‌های کوچک بازار که در مجموع گروه بزرگی از مخاطبان را ایجاد می‌کند (Wikipedia)

مارکتینگ وفاداری – تمرکز روی رشد و حفظ مشتریان فعلی، مثلا برنامه‌های اعطای هدیه (Wikipedia)

مارکتینگ موبایلی – مارکتینگ‌ای که پیام آن از طریق دستگاه‌های موبایل مانند گوشی‌های هوشمند ارائه می‌شود (Mobile Marketer)

مارکتینگ چندکانالی – استفاده از کانال‌های مختلف برای دست یافتن به مشتری (Multichannel Marketing Metrics)

مارکتینگ چند فرهنگی – پیگیری مخاطبان با نژادهای مختلف به واسطه‌ی محصولات، تبلیغات، تجربیات (The Book)

مارکتینگ چند سطحی – مارکتینگ به واسطه‌ی به کارگیری دیگران، که آنها را افراد بیش‌تری را به کار می‌گیرند؛ مانند طرح‌های هرمی (Wikipedia)

مارکتینگ عصبی (نورو مارکتینگ) – تلفیق مغز/ علم شناختی و مارکتینگ (Neuromarketing blog)

مارکتینگ رسانه‌های جدید – اساسا مترادف با مارکتینگ برخط، این اصطلاح در حال منسوخ شدن است (Wikipedia)

مارکتینگ خبرنامه – ارائه‌ی خبرنامه به مخاطب هدف به‌طور مرتب از طریق ایمیل یا به صورت چاپی (DIRECT article)

مارکتینگ جاویژه (نیچ مارکتینگ) – هدف قرار دادن مخاطبان بخش‌های خیلی خاص (Entrepreneur article)

مارکتینگ غیرسنتی – شیوه‌های خارج از عرف، مثل شیرین کاری‌های تبلیغاتی، مارکتینگ چریکی (Inc. article)

مارکتینگ برون‌خط (آفلاین) – تمام فعالیت‌های مارکتینگ که به‌صورت برخط انجام نمی‌شود، مارکتینگ سنتی (MarketingSherpa)

مارکتینگ فرد به فرد – مارکتینگ در بین فرد به فرد مشتریان؛ شناسایی، تفاوت قائل شدن، تعامل، شخصی‌سازی (book)

مارکتینگ برخط (آنلاین) – مارکتینگ به صورت برخط، همان مارکتینگ اینترنتی یا تحت وب (Online Marketing Summit)

مارکتینگ نقاط دور – برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق آگهی‌های تبلیغاتی، تماس‌های سرد، اجاره‌ی فهرست ایمیل‌ها؛ متضاد مارکتینگ جذب‌کننده (BridgeGroup)

مارکتینگ در فضای باز – مثال: آویزان کردن وسایل تبلیغاتی، تبلیغ روی ماشین، بیلورد، بالون‌های تبلیغاتی (eHow article)

مارکتینگ بیرون از خانه – مارکتینگ در مکان‌های عمومی، مثل مارکتینگ در فضای باز (Wikipedia)

مارکتینگ عملکرد – مارکتینگ مبتنی بر معیارهای عملکرد و بازده سرمایه (Performance Insider)

مارکتینگ اجازه‌ای – الهام بخشیدن به مخاطب برای این‌که بخواهد حرف‌هایتان را بشنود (Seth Godin’s book)

مارکتینگ شخصی‌سازی شده – مانند مارکتینگ فرد به فرد، از جمله شخصی‌سازی محصول (Wikipedia)

مارکتینگ اقناعی – اقتباس‌شده از “معماری اقناعی” برای مارکتینگ موثر تحت وب (the Eisenbergs)

مارکتینگ در محل فروشتبلیغات برای مشتری در محل خرید در فروشگاه (eHow article)

مارکتینگ پس از کلیک – تجربه‌ی کاربر پس از کلیک روی یک آگهی یا ایمیل، مثل صفحاتی که کاربر پس از کلیک به آن وارد می‌شود (ion’s blog)

مارکتینگ PPC (پرداخت در ازای هر کلیک) – مارکتینگ پرداخت در ازای هر کلیک در موتورهای جست و جو، شبکه‌های تبلیغاتی، وب‌گاه‌های اجتماعی (PPC Hero)

مارکتینگ محصول – مارکتینگ یک محصول در مقابل مارکتینگ کل شرکت (Wikipedia)

مارکتینگ ترویجی – به‌طور گسترده، تقریبا هر نوع مارکتینگ به منظور جذب مشتریان (PROMO)

مارکتینگ مجاورتی – توزیع بومی‌سازی شده‌ی تبلیغات مربوط به یک محل به صورت وایرلس (آفلاین یا برون‌خط) (Wikipedia)

مارکتینگ کششی – ارسال پیام‌ها به مشتریان بالقوه، مترادف مارکتینگ جذب‌کننده (The Power of Pull)

مارکتینگ فشار – مشتری بالقوه خود به دریافت پیام از شما رغبت نشان می‌دهد، مترادف مارکتینگ از نقاط دور (Wikipedia)

مارکتینگ بلادرنگ – شتاب بخشیدن به مارکتینگ در عصر سرعت (David Meerman Scott book)

مارکتینگ ارجاعی – تشویق/ انگیزه‌بخشی به مشتریان فعلی برای ارجاع دادن مشتریان جدید به شما (Wikipedia)

مارکتینگ رابطه‌ای – تاکید بر ساختن روابط بلندمدت با مشتریان (Regis McKenna)

مارکتینگ مجدد – معنی نوین: تبلیغاتی که از نظر رفتاری هدف‌گذاری شده‌است (Google Ad Innovations)

مارکتینگ پاسخ – پاسخ دادن به کاربران نهایی با پیام‌های شخصی‌سازی شده (Wikipedia)

مارکتینگ علمی – به کار بردن شیوه‌های آزمون‌سازی/ آماری تحلیلی در مارکتینگ (Scientific Advertising)

مارکتینگ جست و جو اینترنتی (سرچ مارکتینگ) – تبلیغات ارگانیک و هزینه‌دار از طریق گوگل، بینگ، و غیره (Search Engine Land)

خودمارکتینگ – مارکتینگ خودتان، که با عنوان برندسازی شخصی نیز شناخته می‌شود (U.S. News article)

مارکتینگ خدمات – رویکردهایی برای فروش خدمات به جای محصولات (Delivering Quality Service)

مارکتینگ سایه‌ای – مارکتینگ غیرمنتظره خارج از کنترل بخش مارکتینگ (my post)

مارکتینگ خریدار – درک چگونگی خرید مصرف‌کننده در کانال‌ها و قالب‌ها (Wikipedia)

مارکتینگ اجتماعی – تغییر رفتار آدم‌ها به سوی بهتر شدن، با مارکتینگ رسانه‌های اجتماعی اشتباه نشود (Squidoo)

مارکتینگ رسانه‌های اجتماعی – تعامل با مشتریان بالقوه در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی (Social Media Insider)

مارکتینگ ورزشی – استفاده از رویدادهای ورزشی، تیم‌ها و ورزشکاران برای تبلیغ محصولات (Wikipedia)

مارکتینگ مخفی کاری – شیوه‌های مارکتینگ محرمانه در بین آدم‌ها، مارکتینگ مخفی (HBR article)

مارکتینگ خیابانی – مارکتینگ غیرمرسوم در مکان‌های عمومی به منظور مجذوب کردن مشتریان بالقوه (Wikipedia)

مارکتینگ فنی – مارکتینگ با عمق فنی برای مخاطب فنی (great post)

مارکتینگ تلفنی – تماس تلفنی با آدم‌ها به همراه سبک صحبت متقاعدکننده، معمولا دعوت‌نشده (Wikipedia)

مارکتینگ مبتنی بر آزمون – محک زدن ایده‌های مارکتینگ به صورت سیستماتیک و تکرارشونده (Test-Driven Marketing)

مارکتینگ زمان – تحقیق درباره‌ی زمان عرضه و تبلیغ محصولات در بازار (Wikipedia)

مارکتینگ نمایشگاه – زیرمجموعه‌ی مارکتینگ رویداد، به نمایش گذاشتن و تبلیغ در نمایشگاه‌ها (TSNN)

مارکتینگ سنتی – شیوه‌ها و کانال‌های مارکتینگ دوره‌ی قبل از اینترنت (MarketingProfs)

مارکتینگ مخفی – زمانی که مصرف‌کنندگان نمی‌دانند به‌طور پنهانی در حال مارکتینگ شدن هستند (Wikipedia)

مارکتینگ تولیدشده توسط کاربر – مارکتینگ ایجادشده توسط مصرف‌کنندگان، مارکتینگ همگانی (Disney campaign)

مارکتینگ عمودی – شکل‌دهی متفاوت به یک راه‌حل برای برای صنایع متفاوت (Wikipedia)

مارکتینگ ویدیویی – گنجاندن ویدیو در مارکتینگ برخط، با اتکا بر یوتیوب (Pixability)

مارکتینگ ویروسی – استفاده از شبکه‌های اجتماعی موجود برای گسترش یک ایده‌ی مارکتینگ (Wikipedia)

مارکتینگ تحت وب – مارکتینگ در وب‌سایت‌ها، مترادف مارکتینگ برخط (Web Marketing Today)

مارکتینگ دهان به دهان – وقتی مشتریان راضی پیام مارکتینگ شما را گسترش می‌دهند (WOMMA)

مارکتینگ جوانان – هدف‌گذاری مخاطبان جوان، اغلب با استفاده از کانال‌های در حال ظهور (Wikipedia)

 

ترجمه:تحریریه سایت کسب و کار بازده_مینا بنادکوکی

منبع:chiefmartec

علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش

 
کانال تلگرام بازاریابی و برندسازی کانال تلگرام آکادمی مذاکره کانال آموزش اصول و فنون مذاکره - فن بیان و زبان بدن کانال تلگرام انجمن برند ایران - آموزش برندسازی، روش های برندسازی  

درباره علی خویه

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

*

x

این مطلب را نیز بخوانید

دوره های آموزشی بازاریابی، فروش، برندینگ، مذاکره و...

اشتباهات شرکت‌ها در بازاریابی

مدیرعامل گروه DLB می‌گوید: به جای تمرکز بر گروهی خاص، ابتدا تحقیقات ...