فنون علمی وفادارسازی مشتری کمپانیهای بزرگ دنیا امروزه دریافتهاند میتوانند با انجام اقداماتی مشتریان کسب و کار خود را به سفیران برند خود تبدیل کنند. آنچنان که مشتری به عنوان وکیل مدافع برند، محصولات آن کمپانی را به صورت رایگان در بین مشتریان جدید تبلیغ کند. در دانش بازاریابی به این عملکرد سفیران کمپانیها، مشتریهای وفادار گفته میشود. تکنیکی که در ایران فقط بین تعداد معدودی از شرکتهای بزرگ به کار گرفته میشود و اغلب کسب وکارهای کوچک سنتی نسبت به این ابزار کاربردی بیتفاوت هستند. این کسب و کارها تنها به بیان این سوال که چرا هر روز درآمدمان ...
ادامه متن »۶ گام برای جذب مشتریان دائمی
چون مشتری هست، من هستم امروزه بقا و دوام در دنیای کسب و کار امری بسیار مشکل است و این اصل که ادامه حیات صرفا به واسطه وجود مشتریان است بر کسی پوشیده نیست، بنابراین این شعار را هرگز فراموش نکنید، چون مشتری هست، من هستم اما فقط با دانستن یا تکرار شعار نمی توان به این مهم دست یافت. در این مطلب که در سایت گیل نگاه منتشر شده است به این مطلب بیشتر می پردازیم. حرف ها و سخنان مشتریان تان در خصوص کسب و کارتان باید به طور مداوم در گوش جاری و در ذهن شما زمزمه ...
ادامه متن »کلید موفقیت در CRM مدیریت ارتباط با مشتری
آخرین باری که با هواپیما سفر کردید را به خاطر دارید؟ آیا برای خرید بلیت، انتخاب صندلی و انجام سایر امور مربوط به پرواز از وبسایت یا اپلیکیشنهای هواپیمایی استفاده کردید یا در صف فرودگاه ایستادید تا یک انسان کارتان را راه بیندازد؟ تحقیقات ما نشان میدهد که این روزها بسیاری از مشتریان روش «سلف سرویس» را ترجیح میدهند. مفهوم سلف سرویس تنها به هتلها و رستورانها محدود نمیشود. در حقیقت، سلف سرویس یکی از روشهای ارائه خدمات است که در آن، مشتری به جای رجوع به متصدیان فروش یا خدمات، امور مربوطه را خودش شخصا انجام میدهد. ارائه خدمات ...
ادامه متن »مدیریت خدمات پس از فروش
فروش » خدمات پس از فروش » مدیریت خدمات پس از فروش خدمات پس از فروش مدیریت خدمات پس از فروش علی خویه ۵ ساعت قبل خدمات پس از فروش, فروش, مقالات فروش نوشتن دیدگاه ۵ نمایش ۰ AFTER SALES SERVICE لزوم توجه به خدمات پس از فروش خدمات پس از فروش با میزان رضایت مشتریان و افزایش احتمال خرید مجدد محصولات ارتباط مستقیم دارد. خدمات پس از فروش با وفاداری مشتری به یک برند خاص مرتبط است. درواقع کیفیت خدمات پس از فروش، شانس کنار زدن رقبا را افزایش میدهد. خدمات پس از فروش میتواند احتمال فروش محصولات جدید ...
ادامه متن »نحوه ی جذب مشتری به وسیله ی برندسازی
هزینه جذب مشتریان جدید بسیار بیشتر از حفظ مشتریان موجود است لذا مدیران باید بگونه ای عمل کنند که مشتریان متعهد را همواره از شرکت راضی نگهدارند ، زیرا مشتریان متعهد نه تنها بعنوان یک مشتری دائمی برای شرکت خواهند بود بلکه بعنوان یک تبلیغ کننده برند نیز عمل می کنند . همانطور که یافته های پژوهش نشان داد ، مشتریان متعهد خود را موظف به بیان نقاط قوت شرکت به دیگران میدانند و مشتریان بالقوه را به خرید از شرکت ترغیب می نمایند . که این یکی از مهمترین تأثیرات تبلیغات شفاهی مثبت می باشد . طبق نتایج بدست ...
ادامه متن »CRM مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری : تعاریف مختلفی ازمدیریت ارتباط با مشتری )CRM) توسط افراد دانشگاهی و کسب و کار ارائه شده است ،گروهی آن را استراتژی ، برخی فناوری ، بعضی ها فرآیند ودسته ای دیگر آن را سیستم اطلاعاتی به شمار می آورند . در اینجا چند مورد از تعاریف CRM ارائه شده است: مدیریت ارتباط بامشتری واژه ای برای مجموعه ی متدولوژی ها ، فرآیندها ، نرم افزار و سیستم هایی است که به موسسات و شرکت ها برای تعامل سازمان یافته با مشتریانشان کمک می کند . مشتری مداری ، گرایش بدست آوردن اطلاعات در مورد مشتری ...
ادامه متن »اصول مدیریت ارتباط با مشتری CRM
اصول مدیریت ارتباط با مشتری CRM : فرایندها و برنامه های کاربردی مدیریت ارتباط با مشتری ، براساس اصول پایه ای به شرح زیر می باشد . · هدف گذاری کردن تک تک مشتریان · جذب و حفظ وفاداری مشتری از طریق ارتباط شخصی · انتخاب مشتری براساس مفهوم ارزش طول حیات مشتری بطور خلاصه اختصاصی سازی محصولات ،وفاداری مشتری و انتخاب آنها براساس مفهوم ارزش مدت حیات ، اصول اساسی اجرای مدیریت ارتباط با مشتری می باشند. روش هایی برای نگهداری و حفظ وفاداری مشتری ارائه شده است که برخی از آنها عبارتند از : · خلق فرهنگ مشتری مدار · ...
ادامه متن »تاثیر CRM و رضایتمندی مشتریان سیستم بانکی
مدیریت ارتباط با مشتری )CRM( به مفهوم وسیع و ساده به معنی اداره کردن تمامی ارتباطات و تعاملات مشتری با بانک است. بهترین رویکرد جهت حفظ و نگهداری مشتریان، رضایتمندی آنان است که با توجه و عمل به اصول بازاریابی رابطهمند و مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک مزیت رقابتی میتوان آن رابهدست آورد با گسترش فناوریهای اطلاعات و ارتباطات و تاثیر پذیری فرآیندهای کاری به خصوص در سیستم بانکداری کشورهای در حال توسعه از جمله ایران و به موازات آن تغییر رویکرد استراتژیهای کسبوکار از محصول محوری به مشتری محوری و باز شدن فضای رقابتی جدید با مفاهیم ...
ادامه متن »جلب رضایت مشتریان به روش شرکت های ژاپنی
هفت دستور جلب رضایت مشتریان دستور اول عیین و تبیین مأمورین شرکت در راستای منافع و خواسته های مشتری بسیاری از بازاریاب های ژاپنی بر این باورند که جلب رضایت مشتری، نخستین هدف مدیریت است. تبیین مأمورین شرکت در جهت تأمین منافع مشتری، یکی از مسئولیت ها و وظایف اصلی استراتژی های ژاپنی به شمار می آید. زیرا هم تاکتیک و روش ها و هم ترتیب اقدامات ناظر بر تحقیقات مأموریت و هدف های شرکت را استراتژی آن تعیین می کند. اگر مأموریت و هدف های شرکت ها در راستای مسائل مربوط به فروش و ارزش سهام تعیین و تعریف ...
ادامه متن »CRM در شبکه های اجتماعی
مدیریت ارتباط با مشتری در شبکه های اجتماعی ارتباط با مشتری «CRM یک فلسفه و استراتژی کسب و کار است که توسط فناوری و روش هایی پشتیبانی می شود تا به ارتقای روابط عناصر انسانی در یک فضای کسب و کار کمک کند.» رابطه مفید و موثر با اجتماعی متشکل از مشتریان، پرسنل و همکاران تجاری و حتی مشتریان بالقوه از دغدغه های اصلی تمامی صاحبان کسب و کار است. سازمان ها برای منظم کردن این رابطه دائما منشی های خود را تغییر می دهند، نرم افزارهای مختلف خریداری می کنند، شرکت های مشاور را به کار می گیرند، دوره ...
ادامه متن »