سوال پرسیدن بهتر از حرف زدن است در هر مذاکرهای، ما معمولاً دوست داریم زیاد حرف بزنیم. خواستههای خودمان را بگوییم. استدلالهای خودمان را مطرح کنیم. گلهها و شکایتهایمان از طرف مقابل را بگوییم و به هر حال، به هر شیوهای، از همان وقت کوتاه گفتگو هم برای مطرح کردن بیشتر و بهتر خودمان و افکارمان استفاده کنیم. واقعیت این است که «خوب گوش دادن» برای انسانها، سختتر از «خوب حرفزدن» است. کسی که گوش میدهد، باید تمام ذهن خود را متمرکز کند، باید تلاش کند کمتر قضاوت کند و بیشتر شنونده باشد و کارهای سخت دیگری که عادت بسیاری ...
ادامه متن »چند توصیه برای مذاکره موفق
اصول مذاکره: چند توصیه برای مذاکره موفق (قسمت ۱) در سمینار پیامها در مذاکره، با هدف یکسانسازی سطح اطلاعات اولیه شرکتکنندگان، مجموعهای از قوانین اولیه مذاکره، در قالب جزوهای مکتوب، به شرکتکنندگان ارائه شد که در اینجا برای کاربران متمم ارائه میشود. بخشهای مختلفی از این نوشته، تا کنون در قالب «قوانین مذاکره» در مجله موفقیت منتشر شده است. قبل از هر چیز به خاطر داشته باشیم که هیچ قانون مطلقی در مذاکره وجود ندارد. به عبارتی باید به یاد داشته باشیم که تمام قوانین مذاکره قوانین «مرتبه دو» هستند. به معنای اینکه مطلق نیستند اما در مجموع رعایت ...
ادامه متن »اصول فنون مذاکره
مذاکره مهم ترین و رایج ترین وسیله برقراری ارتباط بین انسان هاست. انسان موجودی است اجتماعی. لازمه زندگی اجتماعی داشتن ارتباط و زیستن با دیگران است. علت نیاز به ارتباط و زیستن با دیگران این است که تمام نیازهای انسان، اعم از مادی و معنوی، خارج از وجود وی، برای بقای نسل، ادامه حیات، امنیت، تامین معاش، آسایش زندگی، رفاه اقتصادی، افزایش آگاهی، رفاه اجتماعی، بالا بردن سطح زندگی و برخورداری از دستاوردهای ناشی از کار، تخصص و پیشرفت های علمی و تکنولوژی دیگران به وسیله اشخاص دیگر تامین و برطرف می شود. این نوع زندگی از کوچک ترین واحد ...
ادامه متن »دوره تخصصی فن بیان
اصول فن بیان حرفه ای اصول زبان مکتوب وملفوظ(شنیداری) انواع صدای خانمها و آقایان شناسایی نوع صدای حاضرین در دوره و ارائه تکنیک بهبود آن تکنیک های زیبا سخن و کلام تکنیک ها جلوگیری از نفس نفس زدن در گفتگوها و سخنرانی ها اصول رفع ایرادهای گفتاری در افراد ویژگی های یک سخنران وسخنور حرفه ای ویک فروشنده خوش گفتار تعریف مذاکره و انواع آن اصول علمی و عملی مذاکره علل لزوم یادگیری و مهارت در علم، فن و هنر مذاکره کاربردهای اصول و فنون مذاکره روشهای مختلف مذاکره برای وصول مطالبات انواع مذاکره روش های جلوگیری از حیله و نیرنگهای مذاکره کنندگان آشنایی با شیوه های فریب گونه ...
ادامه متن »اصول وفنون مهارتهای گفتاری
کشف استعدادهای بیان و استفاده از آن در مناسبات اجتماعی آگاهی نسبت به ضعف های گفتاری و رفع آن کاربردهای اصول و فنون مذاکره روشهای مختلف مذاکره برای وصول مطالبات انواع مذاکره روش های جلوگیری از حیله و نیرنگهای مذاکره کنندگان آشنایی با شیوه های فریب گونه و حیله های مذاکره کنندگان نا حرفه ای روش های وصول مطالبات اثربخش به صورت علمی و عملی روش های وصل مطالبات غیر علمی نحوه مذاکره با مشتریان ناراضی تاکتیک های و تکنیک ها و استراتژی های مذاکره ابزارهای وصول مطالبات محیط مذاکره در وصول مطالبات فرایند مذاکره حرفه ای مذاکرات به روش سنتی مذاکرات مبتنی بر موضع گیری مذاکره نرم و ملایم شناخت و اشرافیت به ضعفهای گفتاری تقویت تنفس ...
ادامه متن »اصول وفنون فن بیان در مذاکرات ، فضای کسب و کار
کشف استعدادهای بیان و استفاده از آن در مناسبات اجتماعی آگاهی نسبت به ضعف های گفتاری و رفع آن شناخت و اشرافیت به ضعفهای گفتاری تقویت تنفس و مدیریت آن چگونگی شروع یک مکالمه ساده محیط مذاکره فرایند مذاکره حرفه ای مذاکرات به روش سنتی مذاکرات مبتنی بر موضع گیری مذاکره نرم و ملایم مذاکره سخت و تهاجمی مذاکرات به روش علمی پیشرفته : ارکان مذاکره علمی جهتگیری مذاکرات علمی عناصر اصلی روی میز مذاکره تدابیر اضا کننده نیازها و خواستهها تدابیر متوقف کننده نیازها و خواستهها روانشناسی مذاکره رفتار شناسی در مذاکره زبان بدن اصول ارتباطات حرفه ای در ...
ادامه متن »هنرمتقاعد سازی در مذاکرات
آشنایی با فنون و تکنیک های متقاعد سازی و دستیابی به مهارت متقاعد سازی در مذاکرات همچنین پرورش توانایی اظهار وجود و قاطعیت در مذاکرات متقاعد سازی و ارتباطات / مدیریت پیام ها دیدگاه های تاریخی و تعاریف متقاعد سازی دانش ارتباطات و متقاعد سازی پیام و عوامل اثرگذار بر آن متغیرهای اصلی متقاعد سازی تکنیک های پایه متقاعد سازی کسب آگاهی آمادگی برای شکار برخورد اول تجربه و فهم مشترک شباهت کمیابی تعهد اولیه قدرت درگیر کردن احساسات مدیریت حواس مخاطب سابقه ذهنی جادوی کلام قدرت سوال جعبه ابزار صدا سناریو در مذاکره اتیکت متقاعدسازی تیمی مذاکرات پیچیده ...
ادامه متن »قوانین طلایی در مذاکره
قوانین طلایی در مذاکره قبل از هر چیز به خاطر داشته باشیم که هیچ قانون مطلقی در مذاکره وجود ندارد. به عبارتی باید به یاد داشته باشیم که تمام قوانین مذاکره، قوانین «مرتبه دو» هستند. به معنای اینکه مطلق نیستند اما در مجموع رعایت آنها منافع بسیار بیشتری را در مقایسه با ضررها و هزینههای احتمالی ایجاد میکند. در ادامه تعدادی از این قوانین را مرور میکنیم. • مواجهه با دروغ در مذاکره؛ از جمله قوانین توصیه شده در مذاکره این است که اگر کسی در مذاکره به شما دروغ گفت و شما متوجه شدید که او دروغ میگوید، نباید ...
ادامه متن »اصول مذاکره موفق
در مذاکرات باید به منافع موجود در موضوعات توجه کرد و تمرکز خود را بر وضع عنوان شده و گفتارها و خواستههای ظاهری طرف معطوف نکنیم، به عبارت دیگر، در مذاکرات باید به آنچه موجب ایجاد منافع برای دو طرف میشود، توجه کرد و تمرکز بر موضع، الزاما موجب یک توافق منطقی نخواهد شد. هدف مذاکره درگیر کردن طرفین مذاکره کننده با بخشی از منافع موجود در مذاکره نیست، بلکه هدف مذاکره درگیر کردن طرفین مذاکره با حداکثر منافع مشروع موجود در مذاکره است. به عبارت دیگر، هدف مذاکره سازش یا حد وسط چیزی را گرفتن نیست، هدف مذاکره، بازی ...
ادامه متن »مهارتهای لازم برای بهبود مذاکرات در کسب و کار
مهارتهای لازم برای بهبود مذاکرات در کسب و کار مذاکره یک فن خاص در کسب و کار نیست. هر کسی نمیتواند با آن احساس راحتی داشته باشد. دلایل زیادی در این زمینه وجود دارند: چه بسا ترسناک و نگرانکننده باشد اگر بخواهیم چیزی را به ارباب رجوع یا فروشنده بگوییم که او هیچ تمایلی به شنیدن آن حرف ندارد. شاید مسالهای فرهنگی در این مورد وجود دارد، زیرا برخی از فرهنگها ما را به مذاکره ترغیب میکنند، اما برخی دیگر از فرهنگها به فرآیند مذاکره همچون بحث و جدل نگاه میکنند و از آن طفره میروند. ولی برای اینکه ...
ادامه متن »