فروشندگی حرفهای ، امری ضروری و مایه حیات هر شرکتی است که از طریق فروش و فروشندگی ، کسب درامد مینماید. فروشندگی حرفهای موجب موفق شرکت خواهد شد اگر فروشندگان سازمان نه فقط در حرف بلکه در عمل نیز حرفهای باشند. اما چگونه باید عمل یک فروشنده را مورد قضاوت قرارداد ؟ چگونه میتوان یک فروشنده را حرفهای و یا یک نیروی فروش متوسط یا ضعیف نامید ؟ شش خصیصه یک فروشنده حرفهای ۱- آگاهی از مشخصات محصولات یکی از مشکلاتی که در بسیاری از شرکتها در زمان آموزش فروشندگی حرفهای و یا مشاوره فروش با آن مواجه ...
ادامه متن »روابط خریدار – فروشنده
روابط خریدار – فروشنده . تعامل بین خریدار و نماینده فروش مهم ترین بخش روابط خریدار – فروشنده عبارت از تعامل بین نماینده سازمان خریدار و نماینده ای از سازمان فروشنده است. زمانی که خریدار و نماینده فروش با یکدیگر ملاقات می کنند، ماهیت تعامل بین آنان به نقش، رفتار و ادراک آنان بستگی خواهد داشت. ادراک خریدار نسبت به نماینده فروش دو ادراک کلی نسبت به نمایندگان فروش وجود دارد. ادراک اول در موردنمایندگی های فروش که نوعی دیدگاه عمومی است، آنها را به عنوان حراف، حرف گوش کن، کنترل و بررسی کننده مسئله با مهارت، رقابتی، ...
ادامه متن »کتاب مدیریت فروشگاه، خرده فروشی،چیدمان فروش
به نام هستی بخش هستی آفرین مدیریت فروشگاه، مدیریت خرده فروشی retail management چیدمان فروش merchandising مدیریت مراکز خرید mall اصول و تکنیک های فروشگاه داری و مغازه داری چیدمان فروش، مدیریت فروش، مدیریت فروشگاه های زنجیره ای، اصول و تکنیک های سوپرمارکت داری و مدیریت سوپرمارکت و مغازه های خرده فروشی، تجهیزات و مواد غذایی، پزشکی، آرایشی، بهداشتی، مصالح صنعتی و ساختمانی،کیف و کفش و پوشاک، تجهیزات صوتی تصویری و منزل، دکوراسیون و معماری فروشگاه ها و مرکز خرید mall, store های مختلف مولف ومترجم: علی خویه مدرس دانشگاه، مولف و مترجم کتب تخصصی با بیش ...
ادامه متن »اشتباهات بازاریابی و فروش
هفت باور غلط در مورد فروش و بازاریابی با وجود اینکه فروش و بازاریابی در سالهای اخیر از نظر علمی پیشرفت زیادی داشتهاند اما هنوز هم باورهای غلطی در بین فروشندگان و بازاریابان وجود دارد که باعث میشود نتوانند به اهداف موردنظر خود و شرکتشان دست یابند. در ادامه به تعدادی از این باورهای غلط اشاره شده است: ۱٫ قیمت اصلیترین فاکتور افراد برای گرفتن تصمیم خرید است هرگز نمیتوان این واقعیت را که قیمت یک عامل مؤثر در همهی تصمیمات خرید مشتریان است، رد کرد اما اگر بتوانید ذهن مشتریان را به سمت ارزش محصول خود ببرید دیگر ...
ادامه متن »روش های عملی جذب مشتری
چرا مشتریان از دیگران خرید میکنند نه از شما؟ چرا مشتریان از شما خرید نمیکنند؟ این پرسش به ظاهر ساده، پاسخهای دشواری دارد. اثر حاضر بدون کمترین حاشیه، این پرسش را با ۵ دلیل پاسخ میدهد. البته دلایل فراوان دیگری نیز دارد که این اثر به دلیل اختصارگزینی، به آن دلایل نپرداخته است. برخی از دلایل بر این موضوع تأکید ورزیدهاند که مشتری از منافعی که با خرید کالای شما به دست میآورد، آگاه نیست. پس وظیفهی شما است که این منافع را برای مشتری برشمارید. گاه مشتری از این منافع کاملاً آگاه است، اما کالای شما در دسترس ...
ادامه متن »