مراحل مدیریت فروش Sales management process مراحل اصلی مدیریت فروش که بر گرفته از مراحل فروشندگی شخصی است را می توان به شرح زیر نام برد: تعیین مشتریان واجد شرایط : که به مفهوم مشتری یابی است و مشتریان بالقوه و واجد شرایط را نشان می کند. برای فروش هر کالا مدیر فروش بایستی با تعداد زیادی مشتری بالقوه ارتباط برقرار کند. برای پیدا کردن مشتریان بالقوه می توان نام و نشانی آنها را از مشتریان فعلی گرفت. نوشتن مقالات و یا ارائه سخنرانی در محلهایی که جلب توجه می نماید و استفاده از شرکتهایی که مشتریان بالقوه در آنها ...
ادامه متن »مدیر فروش Sales Manager
مدیر فروش مدیر فروش در درجه اول باید واجد شرایط برونگرائی و شم بازاریابی و فروش باشد. اگر شخصی ذاتاً فاقد این ویژگیها باشد نباید روی وی سرمایه گذاری شود. چه بسا این فرد مناسب بسیاری از شغل های دیگر که ماهیت و ذات آنها نیاز به انسانهای درونگراست، بوده و در آن جایگاه موفق باشد. پس اولین شرط برای پرورش مدیر فروش، دارا بودن شم و ذات این حرفه است. خوشبختانه امروزه با بهره گیری از علوم روانشناسی و بازاریابی متخصصان مربوطه این افراد را مورد شناسائی قرار میدهند. ـ ویژگی دیگر مدیر فروش پس از شم بازاریابی، دارا ...
ادامه متن »تکنیک های طلایی افزایش فروش
تکنیک های فروش برخی تکنیک های معروف حوزه بازاریابی عباتند از : طراحی افزایش فروش برای افزایش فروش سه راه پیش رو داریم: اول افزایش تعداد موارد فروش فردی، دوم افزایش حجم فروش به هر مشتری و سوم، افزایش تعداد دفعات فروش به هر مشتری. مدل فروش قدیمی۴ بخش داشت: اول ابراز صمیمیت- تحویل گرفتن مشتری دوم صلاحیت دادن به مشتری – شما چقدر پول دارید یا چقدر می خواهید هزینه کنید سوم سخنرانی برای مشتری معرفی کالا چهارم، نهایی سازی فروش – کالا را بخر، مشتری! تکنیک های نهایی سازی فروش (کی فروش به قطعیت می رسد؟) نهایی ...
ادامه متن »قوانین مهم در افزایش فروش
چند قانون مهم برای افزایش فروش / توسعه ساختار کمیسیون فروش جذب تیم مناسب برای فروش می تواند دلیل تفاوت پیشرفت کسب وکارهایی باشد که رشد ثابت دارند و آنهایی که پله های پیشرفت را به سرعت طی می کنند. تیم های فروش دارای اثری مثبت و عمیق بر خطوط عملیاتی سازمان هستند و بهترین کارمند فروش از ارزش بالای خود در سازمان آگاه است. به همین دلیل است که شرکت هایی که نتیجه عملکرد خوب کارمندان شان را می بینند آن را مدیون ساختار کمیسیون فروش خود هستند و در پی جبران خدمات، مهارت و استعداد آنها هستند. اما ...
ادامه متن »هدفگذاری فروش و مدیریت فروش
هدفگذاری و مدیریت هدف فروش ( اصول، تکنیک ها و مبانی) – مدرس: علی خویه – www.khooyeh.com در تعیین هدف و هدفگذاری از روشهای مختلفی استفاده می شود برخی از سیستم های و روشهای هدفگذاری شامل موارد زیر می باشد. ۱- روش روند گذشته یا تداوم روند قبلی در این روش با فرض این که روند تغییر پارامتر موردنظر درآینده، مشابه روند سالهای گذشته خواهد بود، از رشد متوسط سالهای قبل جهت پیش بینی هدف پارامتر استفاده می شود. مزیت اصلی این روش سهولت استفاده از آن می باشد، اما نباید این نکته را از ذهن دور نگاه داشت که ...
ادامه متن »۵۰ نکته ی مهم در فروش موفق و افزایش فروش
خلاصه: تولید بدون فروش یعنی آشغال ! کمی بی رحمانه است اما تمام تولید کنندگانی که با انبار کالای تولید شده ی خود متحیر و خسته زمان را طی میکنند کم کم این جمله را باور میکنند . برای فروش باید وارد حیطه ی جدیدی از کار شد که کاملا با تولید متفاوت است . در زیر نکته های جالب و کلیدی از فروش خواهید خواند نکات مهم و کلیدی در مورد فروش آسان: ۱٫ فرآیند بازاریابی و فروش همچون رشد یک نهال آرام و همیشگی است. روشی تحت عنوان فروش برق آسا نداریم. موارد استثنا و فروشهای شانسی را ...
ادامه متن »تجزیه و تحلیل بازار تجاری و رفتار خریدار تجاری
با مشتری خود همچون دارایی که هرروز بر قیمت آن افزوده میشود رفتار کنید تام پیترز مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر تجزیه و تحلیل بازار تجاری و رفتار خریدار تجاری منظور از خرید سازمانی چیست ؟ وبستر و وایند خرید سازمانی را این چنین تعریف کرده اند: خرید سازمانی فرایند تصمیم گیری است که سازمان های رسمی به وسیله آن ،نیاز به خرید کالا و خدمات را به وجود آورده و آنگاه به تشخیص ، ارزیابی و انتخاب بین نام های تجاری و فروشنده اقدام میکنند. بازار تجاری و مقایسه آن با ...
ادامه متن »تکنیکهای فروش حرفهای
تکنیکهای فروش حرفهای شاید تاکنون به کتابی در حوزه فروش نیز نگاهی انداختهاید ولی نهایتا آن را کاربردی نیافتهاید. اما اگر این کار را انجام ندادهاید، چیزی از دست ندادهاید ، زیرا محتوای کتابهای فروش یا بسیار قدیمی هستند و یا اصلا کاربردی نیستند. حالا شمای فروشنده و یا مشاور که این کتاب را میخوانید ، حتما اطلاعات جدیدی دریافت نمینمایید. کتابی خویی است که موجب تغییر نگرش در فروش سازمان شما گردد. برای مثال پیشتر طی مقالهای با مثال و تفضیل بیان نمودیم که برخی مدرسین حوزه فروش هنوز تکنیکهای فروش منسوخشده دهه ۸۰ را در کلاسهای خود آموزش میدهند. برای ...
ادامه متن »مقایسه فروش و بازاریابی
مقایسه فروش و بازاریابی 🔴 فروش: ۱- تأکید بر محصول دارد. ۲- شرکت در ابتدا محصول را تولید میکند. ۳- مدیریت فروش محور است. ۴- برنامهریزی کوتاهمدت بوده و در قالب محصولات و بازارهای امروز هست. ۵- نیازهای فروشنده را بیان میدارد. ۶- به کسبوکار بهعنوان یک فرایند تولید محصول مینگرد. ۷- تأکید بر حفظ فنآوری موجود و کاهش هزینهها دارد. ۸- هزینهها قیمت را تعیین میکنند. ۹- فروش مشتری را بهعنوان حلقه آخر از زنجیره کسبوکار در نظر میگیرد. 🔵 بازاریابی: ۱- تأکید بر نیازها و خواستههای مصرفکننده دارد. ۲- شرکت ابتدا نیازها و خواستهها مشتری و مصرفکننده را ...
ادامه متن »ویژگی های یک فروشنده حرفهای
فروشندگی حرفهای ، امری ضروری و مایه حیات هر شرکتی است که از طریق فروش و فروشندگی ، کسب درامد مینماید. فروشندگی حرفهای موجب موفق شرکت خواهد شد اگر فروشندگان سازمان نه فقط در حرف بلکه در عمل نیز حرفهای باشند. اما چگونه باید عمل یک فروشنده را مورد قضاوت قرارداد ؟ چگونه میتوان یک فروشنده را حرفهای و یا یک نیروی فروش متوسط یا ضعیف نامید ؟ شش خصیصه یک فروشنده حرفهای ۱- آگاهی از مشخصات محصولات یکی از مشکلاتی که در بسیاری از شرکتها در زمان آموزش فروشندگی حرفهای و یا مشاوره فروش با آن مواجه ...
ادامه متن »