مدیر فروش مدیر فروش در درجه اول باید واجد شرایط برونگرائی و شم بازاریابی و فروش باشد. اگر شخصی ذاتاً فاقد این ویژگیها باشد نباید روی وی سرمایه گذاری شود. چه بسا این فرد مناسب بسیاری از شغل های دیگر که ماهیت و ذات آنها نیاز به انسانهای درونگراست، بوده و در آن جایگاه موفق باشد. پس اولین شرط برای پرورش مدیر فروش، دارا بودن شم و ذات این حرفه است. خوشبختانه امروزه با بهره گیری از علوم روانشناسی و بازاریابی متخصصان مربوطه این افراد را مورد شناسائی قرار میدهند. ـ ویژگی دیگر مدیر فروش پس از شم بازاریابی، دارا ...
ادامه متن »مدیریت فروش
مدیریت فروش مدیریت فروش را به عنوان دانشی نوظهور، میتوان حاصل پیشرفت و گسترش تکنولوژیک دانش جوامع بشری، تنوع و تعدد محصولات، مشابهت هـای فنی و تکنیکی کالاها و رقابت نزدیک شرکتهای مختلف در دهه های اخیر دانست. اگر چه اطلاع رسانی وسیع و همه جانبه رسانه های فراگیر و ظهور و حضور ابزارها و ترفندهای متنوع تبلیغاتی، به کمک افزایش فروش کالاهای فوق العاده فنی و پیچیده آمده اند، بسیاری از اجناسی که در بازار محصولات فنی یافت می شوند، کالاهایی اند که فروشنده نیاز به دانش وسیع تکنیکی دارد و به عبارتی، تنها با از بر کردن مشخصات ...
ادامه متن »تفاوت فروش و بازاریابی
تفاوت فروش و بازاریابی مفهوم فروش از داخل به بیرون است. یعنی از کارخانه شروع میشود، به محصولات توجه دارد، و به دنبال کسب سود و فروش بیشتر است. درحالیکه مفهوم بازاریابی نگاهی از بیرون به داخل دارد. این مفهوم با یک بازار تعریف شده شروع شده، روی نیازهای مشتریان تاکید دارد و کلیه فعالیتهای بازاریابی را هماهنگ میکند
ادامه متن »مدیریت بازاریابی Marketing Management
مدیریت بازاریابی قسمتی از فعالیتهای عمده بازاریابی به کارهای پیش تولیدی معطوف میشود ازجمله فعالیتهای بازاریابی پیش تولیدی، شناخت مصرف کنندگان و رفتار آنان در بازار را میتوان نامبرد. فعالیت دیگر شامل بررسی بازار کالا جهت تولید و فروش مقرون به صرفه آنها میباشد باز هم قبل از اینکه واحد تولیدی به ساخت محصول اقدام کند مدیر بازاریابی باید کالا را طوری طرحریزی کند که پس از تولید موردپسند مصرفکنندگان قرار گرفته و نیازها و خواستههای آنها را برآورده سازد. نوآوری محصولات و خرید کالا و قطعات به منظور تولید و فروش نیز از جمله فعالیتهای بازاریابی پیش تولیدی میباشد. ...
ادامه متن »ارتباط و تعامل میان واحدهای بازاریابی و فروش
ارتباط و تعامل میان واحدهای بازاریابی و فروش ارتباط میان واحدهای بازاریابی و فروش و جنبه های مختلف آن تا کنون مورد توجه بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته است. برخی پژوهشگران، پیش نیازها و پیامدهای این ارتباط را مورد بررسی قرار داده اند برخی دیگر بر جنبه های فرهنگی که میتواند بر کیفیت این تعامل تاثیر داشته باشد، تمرکز کرده اند. تعداد کمی از مطالعات هم این واقعیت را تبیین کرده اند که ضعف هماهنگی و عدم همکاری بین این دو واحد در سازمان منجر به بی ثباتی و ناهماهنگی بین استراتژیهای بازاریابی ، فرآیندهای مدیریت فروش و فعالیتهای نیروی ...
ادامه متن »مدیریت بازاریابی و فروش
تلاش برای یافتن مشتریان کافی برای محصولات فعلی شرکت نیست، بله نیست! این تعریف، دیدگاه عوام نسبت به مدیریت بازاریابی و فروش است . هر شرکتی برای محصولات خود یک سطح تقاضای مطلوب دارد. گاهی پیش می آید شرکت با فقدان تقاضا، تقاضای غیر معمول و یا حتی تقاضای بیش از حد روبرو میشود. این وظیفه مدیریت بازاریابی است که راه حل های لازم برای روبرو شدن با این وضعیتها پیدا کند. وظیفه مدیریت بازاریابی نه فقط جستجو برای تقاضا و افزایش آن ، بلکه حتی کاهش آن نیز از وظایف او میباشد. به زبان ساده تر مدیریت بازاریابی و ...
ادامه متن »نکاتی در مورد مشاوره
نکاتی در مورد مشاوره برای بسیاری افراد قرار گذاشتن با یک مشاور چندان آسان نیست. بسیاری از افراد فکر می کنند اگر برای رفع مشکلات خود به مشاور مراجعه کنند، همکاران آنها فکر میکنند که آنها افرادی نالایق هستند و توانایی انجام دادن کار را ندارند. در نتیجه بسیاری از افراد نسبت به فرآیند مشاوره بی میل هستند مگر آنکه در چنان موقعیت آشفته ای قرار بگیرند که توانایی آنها برای انجام دادن وظایفشان صدمه دیده باشد. اغلب اوقات مراجع با انتظارات غیرواقعی نسبت به آنچه در جلسه مشاوره روی میدهد مراجعه میکند. در نتیجه در پایان جلسه انتظار دارد ...
ادامه متن »اصول اخلاقی حرفه ای در امر مشاوره بازاریابی
اصول اخلاقی حرفه ای در امر مشاوره موضوع رازداری ( confidentiality ) یکی از ارکان مهم مشاوره است. به منظور اینکه مشاور حداکثر تاثیرگذاری را داشته باشد مراجع باید نسبت به این موضوع اطمینان خاطر پیدا کند که هر آنچه به مشاور میگوید در نهایت رازداری برخورد خواهد کرد. جدا از بحث رازداری مواردی که در ذیل می آیند نیز از اصول حرفه ای مشاوره است: * احترام به مراجع صرف نظر از اینکه مراجع چه کسی ست. در چه صنف و حرفه ای مشغول به کار است. ثروتمند یا فقیر است. تازه کار یا با تجربه است؛ وظیفه ی ...
ادامه متن »دوره ی فروش حرفه ای و اثربخش
فروش حرفه ای و اثربخش سرفصل ها: تکنیک های افزایش سطر فاکتور افزایش پوشش فروش روش های افزایش فروش ریالی و سطری تاکتیک های بهبود کمی و کیفی فروش تکنیک های بهبود وصول هدف تکنیکهای کاهش مرجوعی تکنیک های پوشش کمی و کیفی مسیر تکنیک های مدیریت زمان مسیر فروش تکنیک های چانه زنی موثر مهارت های مذاکرات اثربخش ویزیتوری
ادامه متن »۳۰ نکته طلایی مدیریتی
۳۰ نکته طلایی مدیریتی ۱- در انجام کارها روی شیوه ای خاص تاکید نکنید. شاید کسی بتواند از مسیر کوتاه تر و بهتری شما را به مقصد برساند. ۲- توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ کدام به تنهایی راه گشا نیستند، مثل اکسیژن و هیدروژن که از ترکیب معینی از آنها هوای تنفس ما تامین می شود، می توان با آمیختن دانش و تجربه، راهکارهای حیاتی و استثنایی خلق کرد. ۳- از هر فرصتی برای استخدام و به کارگیری افراد برجسته استفاده کنید. ۴- به خاطر داشته باشید رعایت استانداردهای محیط کار در کارآیی کارمندان موثر است. ۵- با ...
ادامه متن »