برند سازی خدمات

برند سازی خدمات

مزیت برند

management marketing khooyeh (2)

مزیت برند مهم‌ترین و اساسی‌ترین مزیت یک برند اینست که کسب و کار و محصولات شما را به مردم می‌شناساند و نام آن‌را در ذهنشان جای‌گیر می‌کند. لوگو، نماد، تصویر و نام خوب و تأثیرگذار، وجود شما را در ذهن مخاطبانی که می‌توانند مشتریان احتمالی باشند، ثبت می‌کند. دیگر نکته اینست که وقتی مشتری از کالا یا خدمات شما راضی باشد، همواره به‌یاد خواهد داشت که تحت این نام و برند، کالا و خدماتی ارائه می‌شوند که کیفیتی خوب داشته و نیازهایش را برآورده می‌کنند. به این‌ترتیب به برند و نام و نشان شما وفادار خواهد ماند. ویژگی دوم یک ...

ادامه متن »

تکنیک های برندسازی

برندسازی و ساخت برند- برندینگ

بخش هایی از کتاب مدیریت برند _ نویسنده: علی خویه   با توجه به این معانی می­توان تاکتیک برندسازی را مجموعه فنون و شیوه­های جنگ و رزم در میدان برندسازی بین شرکت‌ها و مؤسسه­ها برای پیشبرد هدف‌های خویش دانست. اما تاکتیک برندسازی فقط منحصر به شیوه­های جنگ برندسازی نمی‌شود، بلکه هر راهکار خلاقانه برندسازی که بتوان شیوه­های موفقیت و پیروزی در برندسازی را تضمین کرد و راهکاری یافت تا اهداف مؤسسه یا فرد یا شرکت پیش رود، را نیز می­توان به‌عنوان تاکتیک‌های برندسازی محسوب کرد. درواقع جنگ برندسازی را می‌توان همان رقابت نام و نشان در بازاریابی دانست که هر ...

ادامه متن »

اجزای برند Brand سود آور

مدیریت منابع انسانی HRM

اجزای برند مؤثر در دنیای امروز هر برند مؤثر باید از سه جزء اصلی تشکیل شود: استراتژی: هر برند مؤثر باید همانند هر فعالیت انسانی که هدفمند و هدفدار است، از استراتژی‌ها و اهداف معینی برخوردار باشد. اهدافی اثربخش و مؤثر هستند که راهنمایی برای انتخاب رسانه، طراحی پیام برند، بودجه‌بندی و ارزیابی برندسازی باشند. خلاقیت: خلاقیت ایده‌ای درخشان است که سبب جلب توجه مخاطبین و تسخیر ذهن آنها گردد. مفهوم تفکر خلاق بایستی در کل فعالیت‌های برندسازی وجود داشته باشد. تنظیم و تعیین استراتژی‌های برند نیازمند حل خلاقانه مسأله است. تلاش‌هایی که در زمینه پژوهش‌های برندسازی انجام می‌گیرد، باید ...

ادامه متن »

عوامل برند سازی و برندینگ Branding

branding-service

پنج بازیگر اصلی برندسازی پنج بازیگر اصلی جهان برندسازی عبارتند از: تبلیغ‌کننده[۱] آژانس برندسازی[۲] رسانه[۳] یاریگر[۴] مخاطبین[۵] تبلیغ‌کننده: برندسازی با تبلیغ‌کننده شروع می‌شود. تبلیغ‌کننده فرد، شرکت و یا سازمانی است که تصمیم نهایی را درباره مخاطبین، رسانه و بودجه برندسازی می‌گیرد. آژانس برندسازی: بازیگر دوم در جهان برندسازی آژانس برندسازی است، بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان آژانس‌های مستقل را به‌منظور انجام تمام یا قسمتی از فعالیت‌های برندسازی خود به خدمت می‌گیرند. این‌گونه فعالیت به‌عنوان مشارکت آژانس ـ مشتری شناخته شده است. بعضی از تبلیغ‌کننده‌ها از آژانس‌های برندسازی خارجی (بیرون) استفاده می‌کنند زیرا اعتقاد دارند این‌گونه آژانس‌ها به‌واسطه تجربیات خود و همچنین پرسنل ...

ادامه متن »

تثبیت برند brand در ذهن مردم

برندسازی، ساخت برند ، برندینگ

نهادینه‌ کردن‌ برند به‌وسیله روابط عمومی هر سازمانی‌ که‌ در متن‌ جامعه‌ای‌ پدید می‌آید، براساس‌ یک‌ نیاز اجتماعی‌ و دارای کارکردهایی‌ در خدمت‌ جمع‌ و جامعه‌ است تا بتواند به‌‌صورتی‌ هماهنگ‌، خدمات‌ خود را به‌ جامعه‌ که‌ منشاء آن‌ است‌، عرضه‌ کند. انتخاب‌ شیوه‌های‌ معرفی‌ در شرح افکار عمومی‌ برعهده‌ روابط عمومی‌ یک‌ سازمان‌ است‌ که برای‌ انجام‌ این‌ مهم‌ نیز وظایفی‌ برعهده‌ دارد. حراست‌ از محیط سازمان‌ انتقال‌ میراث‌ فرهنگ‌ خود از نسلی‌ به‌ نسل‌ دیگر ایجاد همبستگی‌ بین‌ اجزای‌ جامعه‌ در پاسخ‌ به‌ نیازهای‌ محیطی‌ اشاعه‌ فرهنگ‌ خاص‌ سازمان‌ در سطح‌ جامعه‌ در این‌ راستا نقش‌‌هایی را نیز ...

ادامه متن »

ضرورت‌ برندسازی در دنیای کنونی

ضرورت‌ برند در دنیای کنونی تجارت و بازرگانی دهه‌های‌ اخیر بستر تحولات‌ عمیقی‌ در اقتصاد جهانی‌ بوده‌ است‌ و تحولاتی‌ که‌ نمود آن‌ در اقتصادهای‌ ملی‌ و منطقه‌ای‌ بیش‌ از پیش‌ به‌‌چشم‌ می‌خورد. امروز در دورانی‌ به‌سر می‌بریم‌ که‌ در آن ‌اقتصاد ملی‌ و منطقه‌ای‌ نیز معنایی‌ نمی‌یابد. حلقه‌ رقابت‌ در عرصه‌ تجارت‌ هر روز تنگ‌تر و پیچیده‌تر می‌شود و خلق‌ مزیت‌ها و تولید و فروش‌ کالا محور فعالیت‌های‌ اقتصادی‌ قرار می‌گیرد. بدون‌ تردید آینده ‌ازآن‌ کسانی‌ خواهد بود که‌ با تدبیر و به‌‌کارگیری‌ مناسب‌ترین‌ روش‌ها و ابزار، گوی‌ سبقت‌ را از رقیبان‌ بی‌‌شمار و قدرتمند بربایند. ما نیز اگر ...

ادامه متن »

محورهای مهم در برندسازی Branding

برندسازی برندینگ

محورهایی که در برندسازی باید به آنها توجه کرد محور اول‌: ایجاد بینش‌ (attitude) و درک‌ صحیح‌ از مفهوم‌ تبلیغات‌ (advertising) و قائل شدن‌ تفاوت‌های‌ اساسی‌ بین‌ این‌ اصطلاح‌ با باورسازی‌ (propagand) و روابط عمومی ‌(Public relations) و نهادینه‌ کردن‌ فرهنگ‌ برندسازی و تبلیغات‌ به‌عنوان‌ صنعتی‌ که‌ باور تولید می‌کند. محور دوم‌: افزایش‌ سطح‌ دانش‌ عمومی‌ (knowledge) در زمینه‌ تبلیغات‌ و برندسازی با بهره‌گیری‌ از سیستم‌های‌ آموزشی‌ مدرن‌ و به‌‌روز از یک‌ سو و تعریف‌ ساختار یک‌ نظام‌ آموزشی‌ برای‌ تربیت‌ نیروهای ‌متخصص‌، مجهز به‌ دانش‌ روز ساماندهی‌ افکار عمومی‌. محور سوم‌: تعریف‌ یک‌ نظام‌ اجرایی‌ برای‌ شفاف‌سازی‌ شیوه‌های‌ اجرایی‌ ...

ادامه متن »

ساختار برند brand و پیام

problem-solving-1

ساختارشناسی یک برند یا پیام کودکی که به‌دنیا می‌آید ماه‌ها و گاهی سال‌ها پدر و مادر و حتی خویشاوندان او به‌دنبال نامی برای او هستند چرا که اهمیت این موضوع را می‌دانند. آنها می‌دانند که این کودک با این نام، سال‌ها زندگی خواهد کرد و با آن بزرگ خواهد شد. در مورد برند و نشان و نام یک شرکت در علم تجارت به‌راستی چگونه باید عمل شود و چگونه می‌توان نامی که کامل و مطمئن باشد برای یک بنگاه تجاری تعیین کرد؟ زیستن‌ در عصر ارتباطات‌، گسترش‌ دامنه‌ نیازهای‌ اجتماعی‌ و تخصصی شدن‌ فعالیت‌های‌ خاص‌ را، می‌طلبد. در این‌ راستا ...

ادامه متن »

جایگاه سازی برند Brand Positioning

Business & Finance

جایگاه سازی نام تجاری این نکته تصادفی نیست که بسیاری از بزرگ‌ترین نام‌های تجاری، در عین حال جزو بزرگ‌ترین نوآوران دنیای تجارت هستند. یک نام تجاری با ابداع یک دسته جدید کالا یا ایجاد تغییرات اساسی در کالای قدیم فقط به یک ماشین تولید پول بدل نمی‌شود، بلکه بر کل جامعه تاثیر می‌گذارد و پایه زندگی روزمره را تغییر می‌دهد. البته موفقیت و نوآوری در نام تجاری کار هرکسی نیست. انسان‌ها در ذات خود موجودات محافظه کاری هستند و آن چیزی را دوست دارند که می‌شناسند. وقتی یک چیز کاملاً جدید از راه می‌رسد، واکنش مردم توام با نگرانی خواهد ...

ادامه متن »

مدیریت اهداف برندسازی

Image of eyeglasses, pen, touchpad and financial documents at workplace with businessmen working on background

عدم مدیریت اهداف برندسازی دلیل مرگ برندهای تازه متولد شده   تهیه و تدوین مشاورو مجری: علی خویه مدرس دانشگاه، متخصص و کارشناس ارشد برند، مولف و مترجم کتاب مدیریت و مهندسی برند، ۱۸ سال تجربه حرفه ای در حوزه برندسازی و مدیریت برند مشاور برندهای معتبر در سطح بین المللی، سخنران برتر چندین سمینار مختلف، مشاورو مجری ساخت توسعه تقویت و ارزشگذاری برند WWW.KHOOYEH.IR WWW.IBMA.IR   یکی از دلایل نابودی برندهای تازه متولد شده عدم مدیریت اهداف برندسازی است .«آنسوف» به اهداف به منزله‌ ابزارهای تصمیم‌گیری خاصی نگاه می‌کند که مدیریت را به سمت ارزیابی عملکرد سازمان در رسیدن ...

ادامه متن »