مدیریت برند

علی خویه

مشاور برند با 18 سال تجربه ی اجرایی موفق
نویسنده ی کتاب مرجع ” مدیریت برند”
مشاور برند و بازاریابی
ساخت ، توسعه و تقویت برند
مجری و مشاور طرح های مهندسی فروش
همکاری با بیش از صدها برند مطرح در زمینه ی توسعه و تقویت سیستم فروش
ارائه ی راهکارهای عملی و مشاور اثر بخش در زمینه بازاریابی و فروش و توسعه ی برند

تکنیک های برندسازی

برندسازی و ساخت برند- برندینگ

بخش هایی از کتاب مدیریت برند _ نویسنده: علی خویه   با توجه به این معانی می­توان تاکتیک برندسازی را مجموعه فنون و شیوه­های جنگ و رزم در میدان برندسازی بین شرکت‌ها و مؤسسه­ها برای پیشبرد هدف‌های خویش دانست. اما تاکتیک برندسازی فقط منحصر به شیوه­های جنگ برندسازی نمی‌شود، بلکه هر راهکار خلاقانه برندسازی که بتوان شیوه­های موفقیت و پیروزی در برندسازی را تضمین کرد و راهکاری یافت تا اهداف مؤسسه یا فرد یا شرکت پیش رود، را نیز می­توان به‌عنوان تاکتیک‌های برندسازی محسوب کرد. درواقع جنگ برندسازی را می‌توان همان رقابت نام و نشان در بازاریابی دانست که هر ...

ادامه متن »

اجزای برند Brand سود آور

اجزای برند مؤثر در دنیای امروز هر برند مؤثر باید از سه جزء اصلی تشکیل شود: استراتژی: هر برند مؤثر باید همانند هر فعالیت انسانی که هدفمند و هدفدار است، از استراتژی‌ها و اهداف معینی برخوردار باشد. اهدافی اثربخش و مؤثر هستند که راهنمایی برای انتخاب رسانه، طراحی پیام برند، بودجه‌بندی و ارزیابی برندسازی باشند. خلاقیت: خلاقیت ایده‌ای درخشان است که سبب جلب توجه مخاطبین و تسخیر ذهن آنها گردد. مفهوم تفکر خلاق بایستی در کل فعالیت‌های برندسازی وجود داشته باشد. تنظیم و تعیین استراتژی‌های برند نیازمند حل خلاقانه مسأله است. تلاش‌هایی که در زمینه پژوهش‌های برندسازی انجام می‌گیرد، باید ...

ادامه متن »

عوامل برند سازی و برندینگ Branding

پنج بازیگر اصلی برندسازی پنج بازیگر اصلی جهان برندسازی عبارتند از: تبلیغ‌کننده[۱] آژانس برندسازی[۲] رسانه[۳] یاریگر[۴] مخاطبین[۵] تبلیغ‌کننده: برندسازی با تبلیغ‌کننده شروع می‌شود. تبلیغ‌کننده فرد، شرکت و یا سازمانی است که تصمیم نهایی را درباره مخاطبین، رسانه و بودجه برندسازی می‌گیرد. آژانس برندسازی: بازیگر دوم در جهان برندسازی آژانس برندسازی است، بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان آژانس‌های مستقل را به‌منظور انجام تمام یا قسمتی از فعالیت‌های برندسازی خود به خدمت می‌گیرند. این‌گونه فعالیت به‌عنوان مشارکت آژانس ـ مشتری شناخته شده است. بعضی از تبلیغ‌کننده‌ها از آژانس‌های برندسازی خارجی (بیرون) استفاده می‌کنند زیرا اعتقاد دارند این‌گونه آژانس‌ها به‌واسطه تجربیات خود و همچنین پرسنل ...

ادامه متن »

محورهای مهم در برندسازی Branding

برندسازی برندینگ

محورهایی که در برندسازی باید به آنها توجه کرد محور اول‌: ایجاد بینش‌ (attitude) و درک‌ صحیح‌ از مفهوم‌ تبلیغات‌ (advertising) و قائل شدن‌ تفاوت‌های‌ اساسی‌ بین‌ این‌ اصطلاح‌ با باورسازی‌ (propagand) و روابط عمومی ‌(Public relations) و نهادینه‌ کردن‌ فرهنگ‌ برندسازی و تبلیغات‌ به‌عنوان‌ صنعتی‌ که‌ باور تولید می‌کند. محور دوم‌: افزایش‌ سطح‌ دانش‌ عمومی‌ (knowledge) در زمینه‌ تبلیغات‌ و برندسازی با بهره‌گیری‌ از سیستم‌های‌ آموزشی‌ مدرن‌ و به‌‌روز از یک‌ سو و تعریف‌ ساختار یک‌ نظام‌ آموزشی‌ برای‌ تربیت‌ نیروهای ‌متخصص‌، مجهز به‌ دانش‌ روز ساماندهی‌ افکار عمومی‌. محور سوم‌: تعریف‌ یک‌ نظام‌ اجرایی‌ برای‌ شفاف‌سازی‌ شیوه‌های‌ اجرایی‌ ...

ادامه متن »

مدیریت اهداف برندسازی

عدم مدیریت اهداف برندسازی دلیل مرگ برندهای تازه متولد شده   تهیه و تدوین مشاورو مجری: علی خویه مدرس دانشگاه، متخصص و کارشناس ارشد برند، مولف و مترجم کتاب مدیریت و مهندسی برند، ۱۸ سال تجربه حرفه ای در حوزه برندسازی و مدیریت برند مشاور برندهای معتبر در سطح بین المللی، سخنران برتر چندین سمینار مختلف، مشاورو مجری ساخت توسعه تقویت و ارزشگذاری برند WWW.KHOOYEH.IR WWW.IBMA.IR   یکی از دلایل نابودی برندهای تازه متولد شده عدم مدیریت اهداف برندسازی است .«آنسوف» به اهداف به منزله‌ ابزارهای تصمیم‌گیری خاصی نگاه می‌کند که مدیریت را به سمت ارزیابی عملکرد سازمان در رسیدن ...

ادامه متن »

ساخت برند قدرتمند و حرفه ای

مهندسی فروش و برندسازی

چرا برندسازی می‌کنیم؟   متأسفانه مثال‌های گوناگونی داریم که ما در کشور با وجود داشتن کالاهای منحصر به فرد اما به دلیل عدم داشتن برند این کالاها با فروش خوبی روبرو نیستند و برخی از شرکت‌های خارجی از این کالاها استفاده کرده و با نام خود این محصولات را به بازار عرضه می‌کنند. اتفاقاٌ شاهد هستیم برخی از کالای ایرانی در ترکیه با نام‌های تجاری این کشور توسط خریدار ایرانی تهیه می­شود ولی همین افراد این کالا را در کشور با برند داخلی خریداری نمی‌کنند. در زمینه برندسازی پس از سطوحی که ذکر شد یک مسئله می‌ماند که باید به ...

ادامه متن »

اهمیت برندسازی

ضرورت ایجاد برند : داشتن یک علامت تجاری انتخاب نیست بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر است که امروزه با افزایش رقابت در تمامی زمینه های تجاری، افزایش سودآوری و ایجاد مزیت رقابتی خواهد شد. جهان در تسخیر نام‌های تجاری است. امروزه، برندینگ (آفرینش نام تجاری) مهم‌ترین بخش تجارت است. این تجارت در هر زمینه‌ای که باشد، از بانک‌داری گرفته تا فروش اسباب بازی، در نهایت نام تجاری آن حرفه است که گویای موفقیت یا شکست آن خواهد بود. موفقیت نام تجاری مساوی با موفقیت خود تجارت است. بی‌دلیل نیست که می‌گویند بعد از واژه ok، کوکاکولا شناخته شده‌ترین واژه در جهان ...

ادامه متن »

معنا و مفهوم برند و برندینگ

معنا و مفهوم برند تلاش برای ساده کردن یک مفهوم پیچیده برند دقیقاً یعنی چی ؟ برند: احتمالاٌ شما بارها و بارها این واژه را شنیده­اید و حتی  خودتان به کار برده­اید اما آیا واقعا می‌دانید معنی و مفهوم «برند« چیست و آیا مطمئن هستید که این واژه را اشتباه یا نا به جا مورد استفاده قرار نداده‌اید؟ این مطلب می‌کوشد تعریفی درست از این مفهوم حیاتی در اقتصاد امروز جهان ارائه دهد. احتمالا عامیانه‌ترین و دم دست‌ترین تعریف ممکن برای واژه «برند» این است: «نامی که به طور مستقیم دلیل فروش کالاها یا استفاده از خدمات مورد استفاده قرار ...

ادامه متن »

ناگفته هایی از مدیریت و مهندسی برند

مهندسی ارزش در مدیریت برند و برندسازی ناگفته هایی از مدیریت و مهندسی برند تهیه و تدوین مشاورو مجری: علی خویه مدرس دانشگاه، متخصص و کارشناس ارشد برند، مولف و مترجم کتاب مدیریت و مهندسی برند، ۱۸ سال تجربه حرفه ای در حوزه برندسازی و مدیریت برند مشاور برندهای معتبر در سطح بین المللی، سخنران برتر چندین سمینار مختلف، مشاورو مجری ساخت توسعه تقویت و ارزشگذاری برند WWW.KHOOYEH.IR WWW.IBMA.IR   یک نام و نشان نمی‌تواند از محتوای سازمانی که در آن ساخته شده، توسعه داده شده یا مدیریت شده مجزا باشد. کارکنان شرکت نیز مجبورند با نام و نشان زندگی ...

ادامه متن »

افزایش اعتبار و شهرت برند

یکی از این واژه های پر کاربرد سالهای اخیر واژه برندینگ می باشد. برندینگ در موفقیت اکثر قریب به اتفاق کسب و کارها از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است که متاسفانه آنطور که باید مورد توجه صاحبان کسب و کارها و حتی مشاوران بازاریابی و تبلیغات قرار نگرفته است. به جرات می توان گفت توجه به برندینگ و قائل شدن جایگاه مناسب برای آن می تواند در افزایش فروش تاثیر بسزایی داشته باشد. برندینگ دانشی است که با برتری دادن به یک برند (Brand) باعث افزایش اعتبار و شهرت آن برند در بازار رقابت میشود، اعتبار و شهرت یک برند به ...

ادامه متن »