برندسازی مجدد بدون سندی که آن را توضیح دهد، بی نتیجه است. بیایید از چرایی آن آغاز کنیم. همانطور که کسب و کارتان شروع به رشد و توسعه می کنند، برندهایتان دیگر با اهداف و هویت شما سازگار نیست. و برندتان دیگر بدرستی معرف اینکه شما ( کسب و کارتان ) که هستید و به کجا می خواهید بروید نخواهد بود. برند جذاب فعال به نظر نمی رسد؟ این یکی از دلایل عمده ای است که شرکت ها به خاطر آن دست به برندسازی مجدد می زنند. اما حقیقت دارد و دلیل خوبی برای تغییر است. حالا اینکه برای خود ...
ادامه متن »برندسازی ملی
برندگذاری ملی پدیدهای جالب، پیچیده و مورد جدال است. جالب از آن جهت که بیانگر زمینهای است که تئوری آن کم، اما فعالیت جهانی در آن بسیار زیاد است. پیچیده از آن رو که بر انضباطهای ورای قلمرو محدود استراتژیهای برندگذاری متداول مربوط میشود و مورد جدل بهدلیل آنکه فعالیتی سیاسی شده است که سبب تولید دیدگاههای متضاد میشود. به علاوه، با اقبال کشورهای مختلف در سراسر دنیا، برندگذاری ملی اهمیت ویژهای یافته است. فصل یازدهم کتاب «مدیریت جامع برند: مکاتب، ارزشگذاری و توسعه برند ملی» بیانگر ارتباطات برندگذاری ملی بر اساس ارزشدهی استراتژی برند ملی به یک کشور و ...
ادامه متن »بازاریابی موبایلی و اینترنتی
امروزه همه ما در جیب یا کیف خود یک ابزار هوشمند موبایلی داریم، از تلفن همراه هوشمند گرفته تا تبلت یا رایانههای کمحجم همراه. کمتر لحظهای است که هر یک از ما از این ابزارها استفاده نکنیم. این ابزارها دیگر جزء جداییناپذیری از زندگی ما شدهاند و ادامه زندگی بدون این ابزارها اگر نگوییم غیرممکن اما سخت است. این روزها ما بهعنوان کاربران ابزارهای هوشمند، لحظهبهلحظه انواع مختلفی از محتوای مورد نیاز خود را از این گونه ابزارها پیدا کرده و مصرف میکنیم. بازاریابان دیجیتال و آنلاین هم این اهمیت را درک کرده و میدانند که در همه لحظات ...
ادامه متن »مزیت و اهمیت برندسازی
مزیت برند مهمترین و اساسیترین مزیت یک برند اینست که کسب و کار و محصولات شما را به مردم میشناساند و نام آنرا در ذهنشان جایگیر میکند. لوگو، نماد، تصویر و نام خوب و تأثیرگذار، وجود شما را در ذهن مخاطبانی که میتوانند مشتریان احتمالی باشند، ثبت میکند. دیگر نکته اینست که وقتی مشتری از کالا یا خدمات شما راضی باشد، همواره بهیاد خواهد داشت که تحت این نام و برند، کالا و خدماتی ارائه میشوند که کیفیتی خوب داشته و نیازهایش را برآورده میکنند. به اینترتیب به برند و نام و نشان شما وفادار خواهد ماند. ویژگی دوم یک ...
ادامه متن »تاکتیک و تکنیک برندسازی در هزاره سوم
اجزای برند مؤثر در دنیای امروز هر برند مؤثر باید از سه جزء اصلی تشکیل شود: استراتژی: هر برند مؤثر باید همانند هر فعالیت انسانی که هدفمند و هدفدار است، از استراتژیها و اهداف معینی برخوردار باشد. اهدافی اثربخش و مؤثر هستند که راهنمایی برای انتخاب رسانه، طراحی پیام برند، بودجهبندی و ارزیابی برندسازی باشند. خلاقیت: خلاقیت ایدهای درخشان است که سبب جلب توجه مخاطبین و تسخیر ذهن آنها گردد. مفهوم تفکر خلاق بایستی در کل فعالیتهای برندسازی وجود داشته باشد. تنظیم و تعیین استراتژیهای برند نیازمند حل خلاقانه مسأله است. تلاشهایی که در زمینه پژوهشهای برندسازی انجام میگیرد، باید ...
ادامه متن »بسته بندی
آخرین ترفند بازاریابی این مقاله موضوع بسته بندی را مورد بررسی قرار می دهد. تاریخچه و سابقه بسته بندی، ویژگی های بسته بندی مطلوب، طراحی بسته بندی، ابعاد هویتمندی، اجزا و حفاظت و دسترسی، مقرون به صرفه، طراحی گرافیکی بسته بندی، رنگ، فرم و طراحی خط مطالبی هستند که در این مقاله به آنها اشاره می شود. ۱- مقدمه بسته بندی چهره کالاست. در یک تقسیم بندى کلى، سه سطح اصلى مى توان براى هر کالا در نظر گرفت. اول خود کالا که خدمات مشکل گشا یا فواید اساسى آن را هنگام خرید انتظار دارند. شالوده کالا پاسخ به این ...
ادامه متن »مشتریان خود را درگیر برند خود سازید
در دنیای کسب و کار و همچنین بازاریابی درگیر ساختن مشتریان با برند از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین در بازاریابی مدرن توجه اصلی روی رفتار مشتریان متمرکز است. در حقیقت بهبود و ارتقای رابطه میان مشتریان و فروشندگان به طور قطع به افزایش فروش برند شما منجر خواهد شد. درخصوص اهمیت بسیار بالای مشتریان در بازاریابی مدرن باید اشاره کرد مشتریان کسانی هستند که سرنوشت برند شما و همچنین کسب سودتان را تعیین خواهند کرد. امروزه با حضور برندهای گوناگون و بزرگ در کسب و کارهای مختلف، ابتکار عمل در دستان مشتریان متمرکز شده است. با این حال مشتریان ...
ادامه متن »برندسازی اینترنتی | برندسازی دیجیتال
انقلاب رسانههای دیجیتال ارتباطی، تغییرات شگرفی در روشهای برقراری ارتباطات ایجاد کرده است. بسیاری از کسبوکارهایB2C از این رسانهها بهمنظور توسعه استراتژیهای برندسازی خود استفاده میکنند، با این حال اغلب کسبوکارهای B2B از این رسانهها بهرهبرداری مناسبی به عمل نیاوردهاند. در طول چند سال گذشته، شرکتهای B2C تمرکز خوبی بر بازاریابی دیجیتال با هدف برندسازی، تعامل با مشتری و برقراری ارتباط با جوامع مختلف داشتهاند. مطالعه اخیر که توسط eMarketer انجام شده است، نشان میدهد ۸/۱۳۰ میلیون نفر از جمعیت هند در سال ۲۰۱۵ دست کم ماهی یکبار از شبکههای اجتماعی استفاده کردهاند. با وجود چنین آمار و ارقام ...
ادامه متن »