بررسی برندینگ در صنایع ایران براساس ۲۲ قانون ابدی برندسازی قانون دوم برندسازی: تمرکز (اختصار) زمانیکه دامنه فعالیت خود را متمرکز میکنید اتفاقات خوب شروع میشود. البته تمرکز به معنی محدود شدن در یک محصول نیست بهعنوان مثال برند اول کافی شاپ در دنیا برند استارباکس است که بیش از ۳۰ نوع محصول تولید میکند اما آیا در ایران هم برندهای متمرکز و موفق داریم؟ در اکثر کشورهای دنیا از جمله ایران وقتی به رستوران مراجعه میکنید معمولا یک منو شامل حدودا ۱۰ غذای متنوع برایتان میآورند که باید از داخل آن انتخاب کنید، اگرچه در اکثر موارد هم رستوران مورد ...
ادامه متن »عوامل تاثیرگذار بر وفاداری مشتریان به برند
در استراتژی مشتریان، وفاداری برای هر سازمانی اهمیت استراتژیک دارد. مفهوم وفاداری مشتری۱ یکی از پرمطالعه ترین موضوعات، و یکی از ابتکاراتی است که به وفور توسط بازاریابها اجرا شده است. کوپلند۲ در سال ۱۹۲۳ و چرچیل۳ در سال ۱۹۴۲ موضوع وفاداری مشتریان در مبحث بازاریابی را مطرح کردند. اما توجه به وفاداری مشتری در ۱۰ سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته و امروزه وفاداری مشتری به عنوان دستورالعملی برای افزایش درآمد مطرح است (۲۰۰۲ ,Dowling). محققان نیز معتقدند که نگهداری مشتریان موجود سودآورتر از جذب مشتریان جدید است و از آن جایی که هزینه جذب مشتری جدید به مراتب بیشتر از حفظ مشتریان فعلی است بنابراین حفظ وفاداری مشتریان ...
ادامه متن »ساخت برند معتبر در ذهن مشتری
برند تصویری مطلوب در ذهن مشتری با توجه به فضای رقابت جهانی و تغییر و تحولاتی که با شتاب در جهان امروز رخ می دهد، سازمان ها برای حفظ مشتریان خود باید دست به اقداماتی بزنند که شرایط را برای اثر بخشی بی طرف عملکرد سازمانی مهیا سازند. نگهداری و تقویت وفاداری مشتری در راستای محصولات یا خدمات یک شرکت، عموماً نکته اصلی و مرکزی فعالیت های بازاریابی شده است. وفاداری مشتری، می تواند منجر به کاهش هزینه های بازاریابی شود و مشتریان بیشتری را جذب کند. به علاوه، مشتریان وفادار، تبلیغات دهان به دهان را به سرعت رواج داده، با استراتژی ...
ادامه متن »اصول موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی
این روزها استفاده از شبکههای اجتماعی برای شرکتها و برندها به امری متداول بدل شده است، اما کمتر کسی هست که در این زمینه اطلاعات کافی و علمی برای استفاده هرچه بهتر و کسب بازدهی عالی از طریق بازاریابی آنلاین داشته باشد. برای موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی مثل هر زمینه کاری دیگری باید با اصول و قانونهای موفقیت آن آشنا باشید تا بتوانید به بهترین شکل استراتژی بازاریابی آنلاین خود را در آن به اجرا بگذارید. در ادامه با ۱۰ قانون طلایی برای موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی با ما همراه باشید. ۱- قانون گوش دادن: برای موفقیت در ...
ادامه متن »صدای برند، ابزار استراتژیک در بازاریابی
بازاریابان و حرفهایهای دنیای برندسازی مدت زمان زیادی است که در مورد آهنگ صدای برند صحبت میکنند. این اصطلاح عبارتی است که همه ما فکر میکنیم که آن را درک کردهایم، اما این اصطلاح زیاد هم شفاف نیست: ما نمیتوانیم با اطمینان بگوییم که آهنگ صدای برند از چه تشکیل شده است، اما وقتی آن را میبینیم یا میشنویم، میشناسیم. برندهای بزرگ مانند افراد هستند، آنها شخصیتهایی دارند که به شیوههای ویژه بدون اینکه غیر منعطف یا خشک باشند، محکم و استوار باقی میمانند. صدای برند روشی مفید و ویژه برای انتقال شخصیت برند و بیان داستانش است. صدای برند ...
ادامه متن »برندینگ درون سازمانی
برندینگ داخلی واقعا چیست؟ هر کسی میداند برند چیست و هر کسی میداند تبلیغات چیست. برخی از ما ممکن است در مورد تفاوت فروش ویژه (Promotion) و تجارت (Merchandising) سردرگم شویم، اما بسیاری از ما یکایده اولیه داریم، حداقل میدانیم که آنها چه هستند. به طور قطع امروزه برندینگ داخلی موضوعی داغ است، که در مورد آن سمینارها و کارگاههای فراوانی در سرتاسر دنیا برگزار می شود. در مورد تعریف برندینگ داخلی کم نوشته شده است؛ بنابراین به عنوان یکی از پیشگاماناین پدیده جدید در برندینگ، تصمیم گرفتم که کاری دراین زمینه با تعریف خود از برندینگ داخلی انجام دهم. ...
ادامه متن »برآورد قیمت و ارزش برند BRAND
برآورد ارزش ویژه نام و نشان تجاری (MEASURING BRAND EQUITY) چکیده پس از انقلاب صنعتی، تجارت اهمیت روز افزونی یافته و بر نقش آن در زندگی مردم افزوده شده است. این اهمیت دست اندرکاران سازمانها را برآن داشته که نسبت به فعالیتهای خود با توجه و وسواس بیشتری برخورد کنند و برای موفقیت در آن به روشهای گوناگون روی آورند. رقابت کلید پیروزی در کسب وکارها شده وکسانی در این عرصه پیروز می شوند که با روشهای تازه تر پای به این میدان گذارند. در این شرایط برای بهتر شدن ساز و کارها شرکتها می بایست نگرش جدیدی به کالا، ...
ادامه متن »مانع اصلی پیش پای برند های مدرن
مانع اصلی پیش پای برند های مدرن نحوه مقابله با بی وفایی در حال رشد در میان مصرف کنندگان است. یکی از بهترین راه حل ها متمایز ساختن خود از یک رقابت و ایجاد یک تصویر قابل شناسایی و جذابی است که با رویکردی شخصی تر به مشتریان نزدیک می شود. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان برندینگ بر روی بسته بندی تکیه می کنند اما جلب توجه مصرف کننده همانند مبارزه ای سخت است به خصوص در حوزه طراحی بسته بندی که استاندارد ها همیشه به منظور مطابقت یافتن با تقاضای بازار تغییر می کنند. بنابراین برند ها همواره ...
ادامه متن »ایجاد انگیزه در مشتریان برای تقویت برند شما
ایجاد زمینه و انگیزه برای مشتریان جهت تشریک مساعی در تقویت و توسعه یک برند، شیوه ای است که بر”هر چه مفید تر بودن” متمرکز است. مشتریان در تشریک مساعی برای تقویت برند شما چه انگیزه ای دارند و نقش محققین چه می تواند باشد؟ ایجاد زمینه و انگیزه برای مشتریان جهت تشریک مساعی در تقویت و توسعه یک برند، شیوه ای است که بر”هر چه مفید تر بودن” متمرکز است. فلسفه بازاریابی اجتماعی در عمق دیدگاه خود بر این اصل یعنی مفید بودن تکیه می ورزد و این بدان مفهوم است که دیگر فروش محصولات و خدمات بر دو ...
ادامه متن »اقداماتی که در بازاریابی دیجیتالی نباید انجام داد
برخی اشتباهات ساده در بازاریابی رسانههای اجتماعی با تحقیقات صورت گرفته احصاء شده که در اینجا به برخی از آنها اشاره میشود. به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، بازاریابی رسانههای اجتماعی در حال حاضر برای رشد کسبوکارها امری حیاتی تلقی میشود و از این حیث پلتفرمهای مختلف رسانههای اجتماعی شکل گرفتهاند. قطعا در چنین شرایطی چه یک استارتآپ داشته باشید یا شرکتی با سابقه طولانی، بستر رسانههای اجتماعی چشمانداز بازاریابی شما را متحول خواهند کرد و برای رشد آگاهی نسبت به محصولات یا خدماتتان بسیار مهم هستند. لذا باید راههای استفاده درست از این ظرفیت و فضا ...
ادامه متن »