برندسازی در اینستاگرام وجود میلیون ها کاربر فعال در اینستاگرام آن را به دومین شبکه اجتماعی محبوب (بعد از فیس بوک) تبدیل ساخته است. در همین راستا استفاده از آن در راستای کسب وکار تصمیمی هوشمند محسوب می شود. با این حال در این رابطه تنها ایجاد یک صفحه ملاک نبوده و باید به طریق حرفه ای عمل کرد. اگرچه امروزه شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارند، با این حال میزان جذابیت شبکه مذکور به قدری بالا است که بسیاری از کارشناسان آن را محبوب ترین می دانند. درواقع در حال حاضر فیس بوک صرفا به علت قدمت طولانی تر ...
ادامه متن »الگو های بازاریابی برندهای بزرگ
برندهای بزرگ در عرصه بازاریابی از چه الگوهایی پیروی می کنند؟ / بازاریابی به وسعت جهان به لطف اینترنت و شبکه های اجتماعی دسترسی به مخاطب جهانی دیگر نیازمند صرف هزینه های گزاف نیست. این امر به معنای خروج انحصاری مخاطبان جهانی از دست برندهای بزرگ و اولویت برنامه هدفمند است. در واقع امروزه عرصه بازاریابی روی تمامی برندها با ایده های خلاقانه باز است. اکنون آنچه تفاوت ها را رقم خواهد زد، ایده برتر است. در ادامه به بررسی سازوکار بازاریابی برخی برندهای معتبر خواهیم پرداخت. آشنایی با نحوه بازاریابی جهانی نیازمند کسب آگاهی در زمینه های مختلف است. ...
ادامه متن »نکات مهم در برندینگ داخلی
تحلیل نتایج نکته ها نکته اول:((بین برندسازی داخلی با تشخیص برند رابطه دارد. )) رابطه مستقیم و معناداری بین برندسازی داخلی با تشخیص برند وجود دارد و این بدان معناست که هر چه فرایند برند سازی داخلی بالاتر و قوی تر باشد تشخیص برند نیز در سطح بالاتری قرار می گیرد و بهبود می یابد که این شرایط منطبق با نتایجحاصل از تحقیق ملک اخلاقی و همکارانش(۱۳۸۲) می باشد. نکته دوم : (( بین برندسازی داخلی با تعهد به برند رابطه وجود دارد. )) رابطه مستقیم و معناداری بین برندسازی داخلی با تعهد به برند وجود دارد و این بدان ...
ادامه متن »ارزش ویژه برند
ارزش ویژه برند از دیدگاه کلر ارزش ویژه برند عبارت است از عکس العملهای متفاوتی که مصرف کنندگان نسبت به برند دارند . ارزش ویژه برند مزایای بسیاری برای شرکتها و تولید کنندگان دارد. ارزش ویژه برند با ایجاد وفاداری در مصرف کنندگان احتمال انتخاب برند را بالا می برد، شرکتها می توانند از این مزیت برای توسعه مجموعه محصولات خود بهره ببرند . در ارزیابی ارزش ویژ ه برند از دیدگاه مشتریان برخلاف دیدگاه مالی خود برند دارای ارزش نیست بلکه باید توسط مصرف کنندگان ارزش گذاری شود. در این شیوه ارزیابی قدرت برند بستگی به اطلاعاتی دارد که ...
ادامه متن »هویت برند
هویت برند: تعریف هویت برند،موضوع بسیار مهمی در مدیریت برند است،زیرا هرچه نام تجاری گسترش و تنوع یابد،مشتری نیز به این احساس بیشتر میگراید که با نام های تجاری مختلف،نه واحد روبرو است. اصطلاح هویت برند از اوایل دهه ی ۰۹۹۱ به موضوعی تبدیل شد که روز به روز علاقه ی اهالی دانشگاه را بیش از پیش به خود جلب کرد)۲۰۰۷ ,al et Borland، ۲۰۱۰ ,al et Dchernati(.آکر در سال ۱۹۹۰ موضوع هویت برند را مطرح میکند و ابعادی را معرفی میکند که هویت یک برند را به وجود می آورد. هویت برند بخش استراتژیکی است که شرکت و مشتریان ...
ادامه متن »شخصیت برند
شخصیت برند تلاش برای درک خود( برای نمونه پاسخ به این پرسش که “من که هستم”) یک جنبه ی اساسی از وضعیت انسانی است.برند این توانایی را دارد که هویت های آرمانی مصرف کننده را مجسم،اصلاح و منتقل کند.این فرایند از طریق اصطلاحی به نام شخصیت برند نمایان میشود.شخصیت برند همچون مفهومی که حاوی معانی سمبلیک است،به مصرف کنندگان کمک میکند تا به اهداف و پروژه ها هویت اساسی خود دست یابند.بنابر این شخصیت برند ویژگی منحصر به فردی است که از سوی مصرف کننده ادراک میشود و اصطلاحی منحصر به فرد و معتبر از تلاش ما برای معنا بخشی ...
ادامه متن »ارزش ویژه ی برند Brand
مفهوم ارزش ویژه ی برند تعریف واژه نامه ی بین المللی بازاریابی از ارزش ویژه ی برند: ارزش ها،دارایی ها،سرمایه ها و ادراکات مربوط به یک محصول،خدمت یا ایده که به آن اختصاص می یابد و به وسیله سازنده آن محصول،خدمت یا ایده ترویج داده میشود.ارزش ویژه ی برند به اعهدات و مسیولیت هایی که با برند مرتبط است نیز اطلاق میشود. تعریف دیدگاه)مصرف کننده(محور از ارزش ویژه برند:ارزش ویژه برند،وضعیت و قدرت برند و توانایی آن برای براورده کردن و بالا بردن انتظاراتی است که مصرف کنندگان از این انتظارات برای تعریف گروه محصول ایده آل استفاده می کنند ...
ادامه متن »وفاداری به برند
وفاداری به برند: یکی از مهم ترین مسایلی که امروزه مدیران سازمان ها با آن مواجه اند،نحوه درک بهتری از رابطه بین مفاهیم برند و وفاداری مشتری است.وفاداری به برند میتواند از راه عملکرد بالاتر از انتظار خریدار به دست آید،به نحوی که خریدار از ارزشی که کسب کرده است،احساس شگفتی کند و آن ارزش را مافوق انتظارات خود تشخیص دهد.وفاداری به برند نقش به سزایی در ایجاد منافع بلند مدت برای شرکت ایفا میکند،زیرا مشتریان وفادار به برند شرکت نیاز به فعالیت های ترفیعی کم تری نسبت به دیگر مشتریان دارند. آن ها با کمال میل حاضرند مبلغ ...
ادامه متن »رشد و تقویت برند BRAND
رقابت بر زیرشاخه برای رشد برند باید به دنبال پیروزی در تمام رقابتهای تجاری باشیم. رقابت بر زیرشاخه زمانی آغاز میگردد که شرکت به دنبال ایجاد بایدهایی باشد که از طریق آنها به تعریف و بازتعریف زیرشاخه ها بپردازید. بایدها شامل : یک ویژگی خاص در یک محصول . مثل وجود فیبر در ماست. ارائه یک محصول که شامل یک یا چند محصول دیگر باشد ( ترکیبی از چند محصول ) . مثل مایکروسافت آفیس. ایجاد یک محصول برای بخش خاصی از بازار. مثل تولید شکلات برای بیماران با قند بالا. ارائه خدمات یا محصولات با قیمت بسیار پایین تر ...
ادامه متن »نقش روابط عمومی در برند سازی
نقش روابط عمومی در برند سازی: امروزه دوره ی بازار های انحصاری به سر آمده است و اکنون بازاریابی رقابتی جایگزین بازارهای انحصاری شده اند.امروزه در بازارها،مردم سالاری مصرف کننده حاکم است و مصرف کنندگان انتخاب های متعددی دارند.در این بازار“مشتری“بیش از تولید کننده اهمیت دارد.اوست که انتخاب میکند کدام کالا و خدمات را از چه کسی بخرد.کافی است مشتری،کالایی را انتخاب نکند،آنگاه چرخه تولید با تمام دستگاهها و نیروهای انسانی آن از گردونه خارج میشوند.به همین دلیل است که سالها پیش برای”مشتری” نام و نشان برگزیدند.اروپایی ها گفتند:مشتری رییس است،ژاپنی ها گفتند:مشتری خداست و…. اینجاست که روابط عمومی بعنوان ...
ادامه متن »