یک مدرس فروش باید چه سواد و دانشی داشته باشد
یک کارمند فروش مدیر فروش و مدرس فروش باید چه دانش هایی داشته باشد
تدوین : دکتر علی خویه، مدرس و استاد با تجربه فروش مولف و مترجم چندین کتاب تخصصی
ارسال توسط : مشاور فروش و بازاریابی در پخش و توزیع مویرگی, تکنیک های فروشندگی, فروش مویرگی, فروش مویرگی چیست, فروشنده, مدرس با تجربه فروش و بازاریابی sales teacher, مدرس فروش کاربردی sales teacher, مدیریت فروش, مقالات فروش
یک کارمند فروش مدیر فروش و مدرس فروش باید چه دانش هایی داشته باشد
یک مدرس فروش باید علاوه بر مهارت های آموزش و مهارت های فروش باید
- دانش و سواد درباره تجارت
- دانش و سواد درباره صنعت
- دانش و سواد درباره شرکت
- دانش و سواد درباره محصول
داشته باشد
یک استاد فروش معلم فروش و مدرس فروش باید چهار نوع دانش داشته باشد تا بتواند در آموزش فروش موفق باشد.
- دانش و سواد درباره تجارت، یعنی باید معنی و مفهوم تجارت را متوجه باشد نه اینکه فقط مطالب خود را از اینترنت گرفته باشد یا سواد سطحی داشته باشد یا از یک شغل و صنعت دیگری وارد حوزه آموزش و مشاوره فروش شده باشد
- دانش و سواد درباره صنعت، یک مدرس و استاد فروش حرفه ای باید صنعت را بفهمد و درباره صنعت اطلاعات خوبی داشته باشد صنعت مورد نظر را بررسی کرده و نسبت به آن تسلط داشته باشد.
- دانش و سواد درباره شرکت، حتما قبل از اینکه یک مدرس فروش به کارگرفته و از او برای آموزش دعوت کنید سعی کنید مدرس و استاد فروش را با شرکت خود آشنا کنید چون ممکن است ناگهان چیزهایی در تدریس خود بگوید که خلاف منشور و کار شرکت شما باشد حتما زمان گذاشته و مشاور و مدرس فروش را با فرایند ها و و روندهای شرکت خود آشنا کنید
- دانش و سواد درباره محصول، خیلی مهم است که مدرس فروش و مشاور فروش و استاد فروش محصول را تا حدی بشناسد و درباره مسایل فنی محصول اطلاعاتی داشته باشد چون فروش هر محصول و خدمتی یک قلقی دارد و مهارت خاص خود را می خواهد
یک کارمند فروش مدیر فروش و مدرس فروش باید چه دانش هایی داشته باشد
تعریف فروش از نظر تام هاپکینز
فروشندگی، حرفه ای است پیچیده و قابل تامل. موفقیت در این حرفه در گروی برخورداری از مهارت فنی و تخصصی و مهارت برقراری ارتباط و تعامل با دیگران می باشد. بر خلاف تفکرات رایج، فروشندگی، مجبور ساختن مشتری به خرید نیست. فروشنده حلقه ارتباطی زنجیره سازمان با مشتری است.فروشنده کسی است که نیاز مشتری را درک نموده، به منظور انتخاب صحیح، مشتری را صادقانه راهنمایی نماید و سرانجام قادر باشد و توافق و اعتماد مشتری را برای خرید، جلب نماید.
دانش فروشندگی
فشارهای فراوان موجود در فعالیت های تجاری در بازارها، باعث آن شده است که بسیاری از فروشندگان و مدیران فروش برخی دانش ها و مهارت های اساسی فروش را نادیده بگیرند، اما آنچه مسلم به نظر می رسد این نکته است که برتری مدیران فروش و فروشندگان حرفه ای و موفق در به روزرسانی اطلاعات خود در چهار دانش محوری و اساسی می باشد. دانش و اطلاعاتی که بعضا، به آن دانش استراتژیک فروشندگی گفته می شود، عبارتند از:
- دانش درباره تجارت
- دانش درباره صنعت
- دانش درباره شرکت
- دانش درباره محصول