ساختارشناسی یک برند یا پیام
کودکی که بهدنیا میآید ماهها و گاهی سالها پدر و مادر و حتی خویشاوندان او بهدنبال نامی برای او هستند چرا که اهمیت این موضوع را میدانند. آنها میدانند که این کودک با این نام، سالها زندگی خواهد کرد و با آن بزرگ خواهد شد.
در مورد برند و نشان و نام یک شرکت در علم تجارت بهراستی چگونه باید عمل شود و چگونه میتوان نامی که کامل و مطمئن باشد برای یک بنگاه تجاری تعیین کرد؟
زیستن در عصر ارتباطات، گسترش دامنه نیازهای اجتماعی و تخصصی شدن فعالیتهای خاص را، میطلبد. در این راستا نیاز به پژوهش برای تبادل اطلاعات، دستیابی بهشیوههای نوین و گام برداشتن هم پای سایر کشورها، حقیقتی انکارناپذیر است. برندسازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. آنچه در اینزمینه حائز اهمیت است آن که، برندسازی باید براساس تحقیق و پژوهش ویژهای صورت گیرد.
برندها و پیامهای پرفروش چه مشخصاتی دارند؟
این شعار مهمی در امر تبلیغ است که میگویند قبل از اینکه کالای خود را تولید کنید، نام خود را معرفی کنید و سعی کنید آنرا در اذهان ثابت نمایید. چگونه یک لغت در ذهنها ثابت میماند؟ آیا این یک مقوله معنایی است یا ساختاری؟
یک پیام تبلیغاتی وقتی در اذهان ثابت میماند که به دو صورت ساختاری و معنایی هیچ نقصی نداشته باشد. در منابع مختلفی پیام یا برند از لحاظ معنایی بررسی شدهاند اما در این قسمت به بررسی ساختار و فرم یک پیام یا برند پرداخته میشود.
در امر تبلیغات باید با مطالعه عمیق به بررسی فرهنگ و خواست مردم و ارزشهای اجتماعی و صبر در بهنتیجه رسیدن تبلیغات مبادرت ورزید و با دقت فراوان اقدام به ساخت آگهیهای تبلیغاتی نمود، چرا که روش و شکل ارائه این تبلیغات، هنر قرن آینده خوانده میشود. برند و شعار یا پیامهای تبلیغاتی[۱] چون از آواها، واژهها و کلمات تشکیل یافتهاند که در حیطه ادبیات و زبانشناسی جا دارد و با بررسی سبکهای ادبی و هنری و با علم و آگاهی نسبت به آنها با توجه به علم بازاریابی میتوان برندها و شعارهای تبلیغاتی مناسبی ایجاد کرد.
[۱]. Advertising Message