فواید مشاوره و آموزش در محل کسب و کار
این روزها بازار مشاوره دادن و مشاوره گرفتن در حوزه ی مسایل متنوع شغلی و ارتقای سطح کیفیت و در امد فعالیتهای تجاری بسیتر داغ است.
اصولا در دنیای امروز به طور ویژه، در خواست مشاوره در هر زمینه ای چه شغلی، چه تربیتی و چه مسایل میان فردی و غیره از نشانه های عقلانیت و دغدغه مندی درست و پسندیده است.
ما انسانها این روز ها با مسایل و شرایط پیچیده ای در زندگی فردی و اقتصادی خود رو به رو هستیم اما نکته ی حائز اهمیت اینجاست که از چه کسی و چگونه خواهان مشاوره باشیم.
جمله ای در برخی کتاب های مشاوره هست که فطعا واقعیتی انکار ناپذیر است و آن اینکه ” هیچ کس نمیتواند مترجم واقعی احساسات آدمی باشد” این درست است تا آنجا که در حوزه مشاوره ی شغلی هم قابل قبول است.
کسی را برای مشاوره ی شغلی خود انتخاب کنید که بتواند ساعاتی در هفته و یا ماه را کنار شما به آنالیز مشکلات سازمان و محل کسب کارتان مشغول باشد. اینگونه است که او ” خود” به طور واقعی و حقیقی کم و کاست ها، مشکلات و راههای ترفیع و پیشرفت کسب و کار شما را درک و در مسیر تعالی شما کمکتان میکند
هنگاهی که شما برای کسب مشاوره به دفتر مشاور میروید و یا به شکل تلفنی از راهنمایی های مشاور استفاده میکنید؛ مشکل بزرگی سر راه شما قرار دارد: شما نمیتوانید تک تک افراد سازمانتان را با ویژگی های ظاهری و باطنی، شرایط محیطی محل کسب و کارتان، بازار رقابتی و کیفیت محصولتان را به طور کامل و کارساز برای مشاور توصیف کنید.
شرایطی را فراهم بیاورید که مشاور این امور را از نزدیک مشاهده و آنالیز کند.
اجازه بدهید مشاور گاهی بر اساس دانش و تجربه ی خویش مشاهده( observe) کند, تشخیص دهند و در پی درمان بربیاید.