فعالیتهای تبلیغاتی برندها ، منجر به کاهش کشش قیمتها میشود
سرمایهگذاری یک سازمان در فعالیتهای تبلیغاتی و برقراری ارتباط با مشتریان، با هدف بهبود نام تجاری خود در ذهن مصرفکننده میتواند موجب کاهش حساسیت مصرفکنندهگان نسبت به تغییرات قیمت کالاها و خدمات شود. یک مطالعه در زمینه فعالیتهای تبلیغاتی تحت نام تجاری Lur Pack (تولید کننده کره در انگلستان) این نظریه را مورد تایید قرار داد. این شرکت با استفاده از یک مدل اقتصادسنجی توانست تاثیر تغییرات قیمت بر حجم فروش (به عبارت دیگر کشش قیمتها) خود را به طور تخمینی مورد سنجش قرار دهد. برخی از ردههای محصولات از کشش قیمت بالاتری برخوردارند. واکنش مشتریان به تغییرات در قیمت محصولات، تا حد زیادی به نوع کالا یا خدمات بستگی داشته و این نکته از قرنها پیش ثابت شده است. در قرنهای گذشته بازرگانان کهنهکار مانند فینیقیها، زیرکی و هوشیاری خاصی در مورد قیمت کالاهای تجاری خود داشتند.
علی خویه
khooyeh.ir