چگونه یک فرد خلاق استخدام کنیم:
مقدمه:
خلاقیت ریشه نوآوری است. اما چگونه میتوانید افراد خلاق مناسبی را برای شرکت خود پیدا کنید
هر شرکتی خواهان به کارگیری نوآوری به هر شیوهای است و نوآوری از خلاقیت نشات میگیرد. اما خلاقیت از کجا ناشی میشود؟ گاهی اوقات پیدا کردن فردی خلاق برای شرکتتان مثل این است که به دنبال ویژگیهای هنرمندانه میگردید. افراد خلاق اغلب آدمهای متفاوتی هستند: کمتر نگران میزان سود هستند، کمتر با دنیای مدیران تجاری و سود خالص شرکتها مرتبطاند و در به کارگیری انبوهی از ایدههای بزرگ و طرحهای عالی استادند. خواه شما در پی استخدام یک طراح وب باشید، خواه به دنبال جذب یک انیماتور یا آگهی نویس خلاق باشید، چند نکته وجود دارد که میتواند در به کارگیری صحیح افراد خلاق به شما کمک کند. ما با ۱۰ مدیر خلاق، روسای منابع انسانی و مدیران بازاریابی خلاقانه، صحبت کردیم تا بهترین مشاورهها را برای استخدام فرد خلاق به شما ارائه دهند.
به دنبال افرادی باشید که به استراتژی اهمیت میدهند.
نیت مورلی معاون رییس شرکت Skullcandy میگوید «تنها مساله این نیست که چه انجام میدهید، بلکه استراتژی آن نیز مهم است، برای مثال، چگونه پیام خود را منتقل میکنید، این انتقال پیام میتواند از طریق فن چاپ، فیلم یا چیزهای دیگر باشد. این شبیه ایده چاپ است که ریشه در دنیای دیجیتال دارد. این ایده به یک شبکه تلویزیونی یا یک رسانه محدود نیست. این فکر و ایده است که در هر مرحله از فرآیند تولید شدن برند تجاری جریان مییابد. آگهی تلویزیونی مهم نیست، بلکه ایده پشت آن آگهی اهمیت دارد. بیشترین قسمت آن، انرژی است که از شخص ساطع میشود. هنگامی که افراد خلاق صحبت کردن در مورد یک ایده را شروع میکنند، زمانی که واقعا آن نکته خلاقانه را درک کنند، مثل این میماند که آنها نمیتوانند مانع سرریز شدن ایدهها شوند. هر ایده بزرگ، حیات خودش را دارد. افراد خلاق نمیتوانند ازآن رهایی یابند، بلکه فقط میتوانند نسبت به آن احساساتی و هیجان زده شوند.»
با فرآیند استخدام متفاوت برخورد کنید.
اشلی هابر مدیرخلاق و یکی از موسسان SpiritHoods میگوید «افراد را تنها بر اساس سودآوری استخدام نکنید. نگاهی متفاوت داشته باشید و مطمئن شوید که وی مشتاق و علاقهمند و صادق است و با صنعت شما و دنیای هنر و مد روز در ارتباط است. هر شرکتی که یک مدیر خلاق سطح بالا را استخدام میکند، باید به اولین و مهمترین چیز یعنی بینش آن فرد اعتماد کامل داشته باشد. نکته کلیدی در برندهای موفق اعتبار است، که این امر ناشی میشود از به کارگیری فردی که بازار هدف را خوب میشناسد و با درک ویژگیهای بازار، تجربه و توانایی منحصر به فرد در فعال کردن تقاضا دارد. باید در هر آنچه که آنها ارائه میدهند، صداقت و راستی باشد و آن صداقت باید در زمینهای نوآورانه و خلاق اجرا شود. چه در مورد کالا باشد یا خدمات، کسی را به کارگیرید که میداند چگونه واکنش احساسی را در افراد برانگیزد، درست مثل یک کمدین که مخاطب را میخنداند.»
یک فهرست کاری جذاب را تهیه کنید.
نیکی لافل، رییس شرکت توسعه محصول اجتماعی Quirky میگوید «ما در برگه شرح وظایف شغلی مینویسیم: یک نامه ضمیمه بنویسید و در آن من یا مدیر استخدام را خطاب قرار دهید. اگر افراد در خواندن برگه شرح وظایف شغلی دقت کافی نکنند، به این معنی است که خودشان از قبل انتخاب کردهاند که بخشی از سازمان ما نباشند. فرهنگ ما از طریق شرح وظایف تا حدودی مشخص میشود. بسیاری از کسانی که آن را میخوانند ممکن است از ابتدا برای کار کردن در اینجا جذب نشوند. ما تمایل داریم که یک مصاحبه دوستانه داشته باشیم، مثلا سر شام، نهار، صبحانه یا حتی یک نوشیدنی که در یک اتاق باز در شرکت انجام میشود. اولین تعامل آنها با ما بسیار مهم است. اگر کسی بدون اینکه شناختی از ما داشته باشد رزومه کاری خود را بارها و بارها به ما ایمیل کند، آن شخص که تلاش زیادی نکرده است، کاندیدای مناسبی برای این سازمان نخواهد بود. در مورد تحصیلات، الزام خاصی وجود ندارد، اما ما معمولا در فرم استخدام مینویسیم: مدرک دانشگاهی یا علت ترک تحصیل.»