به نام خدا
چک لیست معاینه فنی برند BRAND
کلینیک برند
تهیه تالیف و گرآوری: علی خویه (مشاور برند) –
علی خویه ۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸ – www.ibma.ir – ریاست انجمن برند ایران.
مدرس دانشگاه، مولف و مترجم کتاب مدیریت و مهندسی برند، عضو انجمن برند اروپا AIM ، ریاست انجمن برند ایران، مولف و مترجم ۱۲ عنوان کتاب تخصصی، دارای ۱۶ سال تجربه اجرایی، سخنران برتر ده ها سمینار ملی و بین المللی، عضو انجمن های معتبر بین المللی، مشاور و مدرس بیش از صدها کارخانه و برند معتبر در خاورمیانه، مولف و مترجم چندین کتاب پرفروش کشور، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح کشور، مجری بیش از صدها پروژه برندینگ، مهندسی فروش، بازاریابی، ایزو، تبلیغات و … در سراسر کشور، مدرس برتر چندین دانشگاه و موسسه آموزش عالی در کشور و …..
این برنامه برگرفته از کتاب
Thomas C.O Guinn, Cris T. Allen , Richard J. semenik, advertising and integrated brand promotion/ THOMSON
و ترجمه و بازگردانی یکی از کارگاه های آقای گواین در یکی از کلاسهایش می باشد.
یکی از مهمترین مسائل یک نام و نشان تجاری بازشناسی آن و سپس بازآفرینی یا تعمیر برند می باشد در ادامه چک لیست کوچکی ارایه شده است که می توانید با ارزیابی موقعیت کنونی برند خود ابزارهای فنی و اجرایی جهت بهبود و پیشبرد برند خود انجام دهید.
نام برند خود را اینجا بنویسید و لوگوی آن را نیز کنار آن قرار دهید
نام برند |
لوگو و آرم |
|||||
اگر برند شما یکی از ضعف های زیر را دارد برنامه های روبرو را انجام دهید |
||||||
کارکنان علاقه ای به برندی که در آن کار می کنند ندارند؟ |
||||||
نشانه ها |
کارکنان از پوشیدن لباس های سازمانی و زدن آرم به سینه و لباس خود لذت نمی برند |
مهمانی کارکنان جشن کارکنان |
||||
کارکنان از کار و مشتری فرار می کنند |
تقویت هسته مرکزی تغییر سیستم استخدام
|
|||||
کارکنان سعی می کنند زود تعطیل کنند |
ارزیابی سیستم انگیزه |
|||||
اشتباهات کارکنان زیاد است |
کاهش شایعه ها ارزیابی |
|||||
ضعف دیدگاه مدیریتی به برند |
ارتقا مدیریتی |
|||||
… |
||||||
نشانه ها |
محصول شما بی کیفیت می باشد |
کنترل کیفیت |
||||
برند شما خریدار ندارد |
سمپلینگ |
|||||
ارتباطی بین برند و محصول وجود ندارد |
بسته بندی |
|||||
محصول شما به فروش نمی رسد |
تبلیغات اثربخش |
|||||
مشارکت مشتریان مسابقه جوایز روابط عمومی |
||||||
… |
||||||
نشانه ها |
شبیه برند شما زیاد است
|
تمایز نشان ایجاد کنید |
||||
شبیه محصول شما زیاد است |
خلاقیت در محصول |
|||||
زیبایی لوگو نشان شما کم می باشد و مشتریان از لوگوی شما نفرت داشته و فرار می کنند |
||||||
نشانه ها |
نشان شما رنگ و لعاب ندارد |
استانداردسازی رنگ |
||||
نشان شما گرافیک ندارد |
طراحی |
|||||
لوگو شلوغ است |
ساده سازی آرم |
|||||
نامگذاری خوبی ندارد |
تعمیر نام |
|||||
بی ارتباط است |
کتابچه نشریه سایت و …. |
|||||
ناهمگون می باشد |
طراحی مجدد |
|||||
نارسا می باشد |
تقویت طرح |
|||||
….. |
||||||
علی خویه– www.ibma.ir – ریاست انجمن برند ایران.
مدرس دانشگاه، مولف و مترجم کتاب مدیریت و مهندسی برند، عضو انجمن برند اروپا AIM ، ریاست انجمن برند ایران، مولف و مترجم ۱۲ عنوان کتاب تخصصی، دارای ۱۶ سال تجربه اجرایی، سخنران برتر ده ها سمینار ملی و بین المللی، عضو انجمن های معتبر بین المللی، مشاور و مدرس بیش از صدها کارخانه و برند معتبر در خاورمیانه، مولف و مترجم چندین کتاب پرفروش کشور، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح کشور، مجری بیش از صدها پروژه برندینگ، مهندسی فروش، بازاریابی، ایزو، تبلیغات و … در سراسر کشور، مدرس برتر چندین دانشگاه و موسسه آموزش عالی در کشور و …..