برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

برندسازی در اینستاگرام

برندسازی در اینستاگرام

وجود میلیون ها کاربر فعال در اینستاگرام آن را به دومین شبکه اجتماعی محبوب (بعد از فیس بوک) تبدیل ساخته است. در همین راستا استفاده از آن در راستای کسب وکار تصمیمی هوشمند محسوب می شود. با این حال در این رابطه تنها ایجاد یک صفحه ملاک نبوده و باید به طریق حرفه ای عمل کرد. اگرچه امروزه شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارند، با این حال میزان جذابیت شبکه مذکور به قدری بالا است که بسیاری از کارشناسان آن را محبوب ترین می دانند. درواقع در حال حاضر فیس بوک صرفا به علت قدمت طولانی تر خود در صدر قرار گرفته است و پیش بینی ها حاکی از آن است که تا چند سال آینده اینستاگرام به غول بی رقیب این عرصه تبدیل خواهد شد.

در همین راستا ضروری است تا صفحه ای برای شرکت خود داشته باشید تا برند شما به بهترین شکل شناخته شود. با این حال فراموش نکنید که تقریبا تمامی رقبای شما نیز این کار را انجام خواهند داد و به همین خاطر لازم است تا به بهترین شکل ممکن در این رابطه عمل کنید تا بتوانید به شهرت لازم دست یابید. در این رابطه خانم لیزا ایلمان (از افراد مشهور در زمینه توسعه کسب وکار) هفت مرحله را برای رسیدن به شهرت در اینستاگرام مطرح کرده است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

۱- پروفایلی مشخص داشته باشید

در ابتدای کار خود لازم است تا شناسه کاربری ای برای خود تعریف کنید. در این رابطه بهتر است از عبارات طولانی همراه با جزییات زیاد نظیر استفاده از نقطه و خط فاصله و مواردی نظیر آن خودداری کنید. با این اقدام کاربر قادر خواهد بود تا با حتی یک بار شنیدن به راحتی آن را به خاطر بسپارد. در ادامه نیاز است تا بخش توضیحات را پر کنید. در این رابطه توصیه می شود اطلاعات شما مختصر و در عین حال جامع باشد. همچنین لازم است آدرس سایت و سایر پل های ارتباطی در آخر بخش توضیحات اضافه شوند. توجه به این نکته ضروری است که در اینستاگرام امکان کپی برداری از متن وجود ندارد و به همین خاطر لازم است آدرس سایت به شکل تگ شده اضافه شود تا دسترسی کاربر به شکلی راحت تر انجام شود.

۲- از اهمیت عکاسان حرفه ای غافل نشوید

با توجه به این امر که تمرکز اصلی اینستاگرام روی ارسال عکس است، به همین خاطر لازم است که به بهترین شکل در این رابطه اقدام کنید. در واقع کاربران در ابتدا تصویر مطالب شما را مشاهده و سپس شرح شما را مطالعه می کنند. به همین خاطر لازم است تا از همان ابتدا با عکاسی حرفه ای قرارداد امضا کنید. فراموش نکنید که صفحه شما به نوعی اعتبار و شخصیت شرکت محسوب شده و ارسال مطالب با تصاویر بی کیفیت و معمولی بدون تردید مخاطب را تحت تأثیر قرار نخواهد داد.

همچنین در رابطه با مدیریت صفحه خود، بهتر است از فردی حرفه ای در این رابطه استفاده کنید. اگرچه این اقدامات هزینه بر خواهد بود، با این حال نتایج آن کاملا ارزش این کار را خواهد داشت. همچنین لازم است از تمامی امکانات این شبکه محبوب نظیر پست موقت و ارسال فیلم نیز در راستای شناساندن بهتر محصول و برند خود استفاده کنید.

۳- سبک مخصوص خود را داشته باشید

یکی از موارد بسیار مهم این است که به هر طریقی که ممکن است خود را از سایرین متمایز سازید. این امر در رابطه با نوع تصاویر، ادبیات متن ها و همچنین تعداد و تنوع پست ها صدق می کند. در این رابطه بهتر است محصولات خود را با پس زمینه ای یکسان معرفی کنید تا بیننده به محض دیدن آن حتی در پیج های افراد دیگر، بتواند تشخیص دهد که تصویر گرفته شده متعلق به برند شماست. همچنین ادبیات شما در بخش توضیحات باید ساختاری شبیه به هم داشته باشد تا بهتر با مخاطب ارتباط برقرار کند. با این حال این امر به معنای عدم استفاده از تنوع نبوده و لازم است همواره سورپرایزی برای مخاطبان خود داشته باشید تا آنها رغبت مراجعه مجدد به صفحه شما را داشته باشند.

۴- تعداد هشتگ های خود را بالا ببرید

استفاده از هشتگ در پایین توضیحات شما باعث خواهد شد تا مطلب ارسالی، در دسته بند هایی قرار گیرد که خود منجر به بیشتر دیده شدن شود. با این حال استفاده از هشتگ های نامرتبط به بهانه افزایش تعداد آن، امری است که شخصیت برند شما را پایین خواهد آورد. به همین خاطر لازم است مجموعه ای از هشتگ های مورد نیاز را در اختیار داشته باشید تا در هر پست از آنها استفاده کنید. فراموش نکنید که بهتر است هشتگ های شما به ترتیب اهمیت باشد و نیز همواره از عناوینی یکسان استفاده کنید تا همپارچگی و هماهنگی بهتری صورت گیرد.

۵- زمان بندی مناسبی برای ارسال پیام ها داشته باشید

ارسال مطالب بسیار در درازمدت مخاطب را خسته خواهد کرد، به همین خاطر لازم است تا در این رابطه طبق نظمی مشخص عمل کنید. با این حال در این رابطه الگوی یکسانی وجود ندارد و هر برند باید با توجه به نیازش تعداد مطالب ارسالی روزانه خود را مشخص کند. با این حال به طور معمول نباید پیام های شما بیش از دو عدد باشد. توجه داشته باشید که در این رابطه موارد استثنا هم وجود دارد. برای مثال برگزاری نشستی مهم باید با پوششی مناسب همراه باشد و این امر بدین معناست که تعداد مطالب روزانه شما افزایش چشمگیری خواهد داشت. در رابطه با دیگر قابلیت های اینستاگرام نظیر ارسال تصاویر و فیلم های موقت نیز لازم است به همین شکل عمل کنید.

۶- با سایرین تبادل داشته باشید

یکی از اقدامات سودمند این است که بخواهید سایر پیج های مشهور شما را تیلیغ کنند. این امر بدون شک هزینه هایی را در پی خواهد داشت، با این حال شما را به هدف تان که بیشتر دیده شدن است، نزدیک خواهد کرد. همچنین لازم است تا با همکارانی که اهداف مشترک دارید ارتباط برقرار سازید. این بدون تردید در آینده کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

۷- بازار هدف خود را بشناسید

در این مرحله لازم است تا محدوده فعالیت خود را مشخص کنید. بسیاری از شرکت ها بنا به دلایلی نظیر عدم توانایی ، تمایل چندانی برای جهانی شدن نداشته و به بازار شهر یا کشور خود قانع هستند. این دسته از برند ها باید ضمن شناسایی درست ویژگی های مردم جامعه خود، اقداماتی را انجام دهند که منجر به نارضایتی عمومی نشود. با این حال شرکت های جهانی باید محدوده فعالیت خود را گسترش دهند. در این رابطه مهم ترین نکته این است که از زبان انگلیسی برای متون خود استفاده کنید تا بتوانید با تمامی مخاطبان ارتباط برقرار سازید. همچنین فراموش نکنید که بهتر است در شبکه های اجتماعی دیگر نیز حضور داشته باشید. با این حال تمرکز اصلی خود را معطوف اینستاگرام نگه دارید.

در آخر این نکته را فراموش نکنید که حتی جذب یک مشتری نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود به همین خاطر لازم است تا از امکانات در دسترس خود در راستای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.

  • منبع:www.forbes.com مترجم امیرآل علی- فرصت امروز

 

برندسازی اینترنتی | برندسازی دیجیتال

تبدیل فالوور به مشتری

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

برندسازی برندینگ

برندسازی بین المللی و تدوین استراتژی برند

مفهوم برند را باید در بازاریابی محصول ردیابی کرد جایی که نقش ...