بازاریابی

ارزیابی عملکرد بازاریابی

ارزیابی عملکرد بازاریابی سیستم های ارزیابی عملکرد بازاریابی بازخوردی را، با توجه به نتایج تلاش های بازاریابی و ورودی هایی را برای تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده فراهم می آورند . در طی دهه های گذشته، سیستم های ارزیابی عملکرد بازاریابی به طور درخور توجهی توسعه یافته اند. بررسی تاریخی ارزیابی عملکرد بازاریابی بیانگر آن است که معیارهای بازاریابی در طی سال های اخیر در سه جهت سازگار تکامل یافته اند. -۱از معیار های مالی به معیار های غیر مالی؛ -۲از معیار های خروجی به معیارهای ورودی؛ -۳از معیارهای تک بعدی به معیار های چندبعدی. شاخص سهم بازار، ...

ادامه متن »

نقش CRM در بازاریابی بانک ها

CRM-marketing

به منظور پوشش ادبیات عملکرد بازاریابی و اهمیت آن در پی آن هستیم که با استفاده از روش های کیفی شاخص ها و سنجه های کلیدی عملکرد بازاریابی را مشخص و از دیدگاهای متفاوت به بررسی آن بپردازیم. لذا به بررسی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با عملکرد بازاریابی و از طرفی دیگر به بررسی تاثیر بنیان های بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان در بانک های خصوصی و دولتی می پردازیم .در ساختار کلی پژوهش ابعاد مشتری ،برند ، بازار ، نو آوری و بعد مالی در تعیین عملکرد بازاریابی تعیین می شود و در ادامه crm بعنوان مدلی ...

ادامه متن »

ارزیابی عملکرد بازاریابی بانک های خصوصی و دولتی

بازاریابی بانک ها افزایش مشتریان بانک ها برندسازی بانک ها

نیاز روز افزون مردم به خدمات بانکی به علل مختلف از جمله گسترش شهرها ، ناامن بودن حمل پول ، تسریع در کار ، لزوم کنترل موجودی و پرداخت ها از یک طرف و همچنین لزوم برآورده نمودن انتظارات مردم، نگهداری مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید ، از طرف دیگر ، موجب اهمیت وظیفه بازاریابی در بانک ها شده است .دلایل اهمیت بازاریابی بانک ها را می توان عمدتا به شرح ذیل دانست : رقابت در حال افزایش بانک ها ، نیاز به آگاهی و اطلاع از خدمات بانک ، گسترش شهرها و لزوم پوشش گسترده مخاطبین ، انعکاس ...

ادامه متن »

مدیریت فروش

manag

مدیریت فروش مدیریت فروش را به عنوان دانشی نوظهور، میتوان حاصل پیشرفت و گسترش تکنولوژیک دانش جوامع بشری، تنوع و تعدد محصولات، مشابهت هـای فنی و تکنیکی کالاها و رقابت نزدیک شرکتهای مختلف در دهه های اخیر دانست. اگر چه اطلاع رسانی وسیع و همه جانبه رسانه های فراگیر و ظهور و حضور ابزارها و ترفندهای متنوع تبلیغاتی، به کمک افزایش فروش کالاهای فوق العاده فنی و پیچیده آمده اند، بسیاری از اجناسی که در بازار محصولات فنی یافت می شوند، کالاهایی اند که فروشنده نیاز به دانش وسیع تکنیکی دارد و به عبارتی، تنها با از بر کردن مشخصات ...

ادامه متن »

ابعاد بازاریابی

ابعاد بازاریابی: بازارشناسی یعنی انجام تحقیقات بازاریابی برای شناخت نظام بازار و نظام صادرات قبل از هرگونه انجام عملیات صادراتی . مدل ۴ Cبرای بازار شناسی وجود دارد : الف : شناخت خودمان ) شرکت ( ب : شناخت مشتری یا مخاطب ج : شناخت رقبا د : شناخت محیط و عوامل محیطی بازارسازی یعنی استفاده از کلیه عوامل تکنیک ها و استراتژی ها جهت ایجاد و افزایش سهم بازار مدل ۴ P برای بازار سازی وجود دارد : الف : محصول خوب ب : قیمت مناسب ج : توزیع بموقع د : تبلیغ بجا بایستی این چهار عامل را ...

ادامه متن »

مفهوم بازاریابی اجتماعی

مدیریت منابع انسانی HRM

مفهوم بازاریابی اجتماعی این مفهوم جدیدترین مفهوم از این مفاهیم پنجگانه است . تاکید این مفهوم بر این است که سازمان میبایست بقا و بهبود رفاه مشتری و جامعه را همزمان در نظر بگیرد

ادامه متن »

شرح فعالیت های بازاریابی شرکت ها

Marketing Strategy and Core Objectives of Product words cloud

احتیاجات: اساسی ترین و زیربنایی ترین مفهوم بازاریابی، نیازهای بشر میباشد که ما آن را به شرح زیر تعریف میکنیم : احتیاجات عبارت از بیان احساس کمبود در یک فرد میباشد. وقتی که یک نیاز ارضاء نشود، شخص ناراحت است. یک فرد ناراضی یکی ازاین دو کار را انجام میدهد : یا به دنبال چیزی خواهد گشت که نیاز او را برطرف کند و یا کوشش میکند که نیازهایش را کاهش دهد. مردم در جوامع صنعتی سعی میکنند کالاهایی را پیدا کرده یا توسعه دهند که خواسته های آنها را ارضاء نماید. مردم در جوامع فقیر سعی میکنند که خواسته ...

ادامه متن »

مدیریت بازاریابی Marketing Management

مدیریت بازاریابی قسمتی از فعالیتهای عمده بازاریابی به کارهای پیش تولیدی معطوف میشود ازجمله فعالیتهای بازاریابی پیش تولیدی، شناخت مصرف کنندگان و رفتار آنان در بازار را میتوان نامبرد. فعالیت دیگر شامل بررسی بازار کالا جهت تولید و فروش مقرون به صرفه آنها میباشد باز هم قبل از اینکه واحد تولیدی به ساخت محصول اقدام کند مدیر بازاریابی باید کالا را طوری طرحریزی کند که پس از تولید موردپسند مصرفکنندگان قرار گرفته و نیازها و خواستههای آنها را برآورده سازد. نوآوری محصولات و خرید کالا و قطعات به منظور تولید و فروش نیز از جمله فعالیتهای بازاریابی پیش تولیدی میباشد. ...

ادامه متن »

ارتباط و تعامل میان واحدهای بازاریابی و فروش

ارتباط و تعامل میان واحدهای بازاریابی و فروش ارتباط میان واحدهای بازاریابی و فروش و جنبه های مختلف آن تا کنون مورد توجه بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته است. برخی پژوهشگران، پیش نیازها و پیامدهای این ارتباط را مورد بررسی قرار داده اند برخی دیگر بر جنبه های فرهنگی که میتواند بر کیفیت این تعامل تاثیر داشته باشد، تمرکز کرده اند. تعداد کمی از مطالعات هم این واقعیت را تبیین کرده اند که ضعف هماهنگی و عدم همکاری بین این دو واحد در سازمان منجر به بی ثباتی و ناهماهنگی بین استراتژیهای بازاریابی ، فرآیندهای مدیریت فروش و فعالیتهای نیروی ...

ادامه متن »

مدیریت بازاریابی و فروش

cube

تلاش برای یافتن مشتریان کافی برای محصولات فعلی شرکت نیست، بله نیست! این تعریف، دیدگاه عوام نسبت به مدیریت بازاریابی و فروش است . هر شرکتی برای محصولات خود یک سطح تقاضای مطلوب دارد. گاهی پیش می آید شرکت با فقدان تقاضا، تقاضای غیر معمول و یا حتی تقاضای بیش از حد روبرو میشود. این وظیفه مدیریت بازاریابی است که راه حل های لازم برای روبرو شدن با این وضعیتها پیدا کند. وظیفه مدیریت بازاریابی نه فقط جستجو برای تقاضا و افزایش آن ، بلکه حتی کاهش آن نیز از وظایف او میباشد. به زبان ساده تر مدیریت بازاریابی و ...

ادامه متن »