بازاریابی

مدیریت بازاریابی Marketing Management

مدیریت بازاریابی قسمتی از فعالیتهای عمده بازاریابی به کارهای پیش تولیدی معطوف میشود ازجمله فعالیتهای بازاریابی پیش تولیدی، شناخت مصرف کنندگان و رفتار آنان در بازار را میتوان نامبرد. فعالیت دیگر شامل بررسی بازار کالا جهت تولید و فروش مقرون به صرفه آنها میباشد باز هم قبل از اینکه واحد تولیدی به ساخت محصول اقدام کند مدیر بازاریابی باید کالا را طوری طرحریزی کند که پس از تولید موردپسند مصرفکنندگان قرار گرفته و نیازها و خواستههای آنها را برآورده سازد. نوآوری محصولات و خرید کالا و قطعات به منظور تولید و فروش نیز از جمله فعالیتهای بازاریابی پیش تولیدی میباشد. ...

ادامه متن »

ارتباط و تعامل میان واحدهای بازاریابی و فروش

ارتباط و تعامل میان واحدهای بازاریابی و فروش ارتباط میان واحدهای بازاریابی و فروش و جنبه های مختلف آن تا کنون مورد توجه بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته است. برخی پژوهشگران، پیش نیازها و پیامدهای این ارتباط را مورد بررسی قرار داده اند برخی دیگر بر جنبه های فرهنگی که میتواند بر کیفیت این تعامل تاثیر داشته باشد، تمرکز کرده اند. تعداد کمی از مطالعات هم این واقعیت را تبیین کرده اند که ضعف هماهنگی و عدم همکاری بین این دو واحد در سازمان منجر به بی ثباتی و ناهماهنگی بین استراتژیهای بازاریابی ، فرآیندهای مدیریت فروش و فعالیتهای نیروی ...

ادامه متن »

مدیریت بازاریابی و فروش

تلاش برای یافتن مشتریان کافی برای محصولات فعلی شرکت نیست، بله نیست! این تعریف، دیدگاه عوام نسبت به مدیریت بازاریابی و فروش است . هر شرکتی برای محصولات خود یک سطح تقاضای مطلوب دارد. گاهی پیش می آید شرکت با فقدان تقاضا، تقاضای غیر معمول و یا حتی تقاضای بیش از حد روبرو میشود. این وظیفه مدیریت بازاریابی است که راه حل های لازم برای روبرو شدن با این وضعیتها پیدا کند. وظیفه مدیریت بازاریابی نه فقط جستجو برای تقاضا و افزایش آن ، بلکه حتی کاهش آن نیز از وظایف او میباشد. به زبان ساده تر مدیریت بازاریابی و ...

ادامه متن »

ارتباط میان واحد بازاریابی و فروش در شرکت ها

واحدهای بازاریابی و فروش گرچه عملکردهای متفاوتی دارند اما برای اینکه سازمان بتواند برای مشتریان خود، ارزش برتر خلق کند و از این طریق به مزیت رقابتی دست یابد، باید بتوانند در تعامل و ارتباطی سازنده ، با هم فعالیت داشته باشند. نتایج تحقیقات علمی و مطالعات تجربی بیانگر این واقعیت است که وجود موانع زیاد، تعارض و نبود هماهنگی کافی، از آفتهای متداول ارتباط میان این دو واحد است. نحوه تعامل میان واحدهای بازاریابی و فروش از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا اگر این ارتباط به نحوی موثر و کارآمد شکل بگیرد، سازمان میتواند بواسطه همافزایی درون سازمانی، به ...

ادامه متن »

طبق تحقیقات به عمل آمده، با رقابتی شدن کسب و کارها، اهمیت ارتباط مؤثر با مشتریان نیز بیشتر می شود . در این فضا از بین شیوه های مختلف ارتباط با مشتری نظیر تبلیغات، روابط عمومی، فروش شخصی، پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم، شیوه های ارتباط دو طرفه نظیر فروش شخصی و بازاریابی مستقیم مؤثرتر خواهند بود و علت آن هم تعامل دو طرفه ای است که بین بنگاه اقتصادی و مشتریان صورت می گیرد . در این ارتباط، علاوه بر اینکه بنگاه اقتصادی در شناساندن خویش به مشتری تلاش می کند تا بتواند تقاضای او را به سمت بنگاه ...

ادامه متن »

هفت درس بازاریابی هتل ها

۱٫پول که علف خرس نیست! مدیران درآمد، شرکت های مدیریتی هتل و مدیران کل هتل ها بیش از هر کسی دیگر زیر بار فشار درآمدزایی هتل می باشند. با این حال بسیاری از مدیران بازاریابی هتل ها خود را از پاسخ گویی به مسوولیتی که پذیرفته اند دور نگاه می دارند و بجای آن دائم به طرح ایده ای نو و تعداد دنبال کنندگان در رسانه های اجتماعی و یا عکس های تازه از هتل هستند؛ رویه ای که مسلما کار آن ها را برای سال بعد فعالیت و درخواست بودجه بسیار سخت می کند. پس باید دانست که بدون ...

ادامه متن »

سوالاتی پیش از شرکت در نمایشگاه

کارگاه اموزشی اصول و مهارت های غرفه داری و مدیریت غرفه و نمایشگاه مدرس: علی خویه khooyeh.ir

تحقیق در باره بازار وحضور در نمایشگاه الف)آیا کالای مورد نظر شانس در بازار هدف را داردیا خیر ؟ ب)آیا حقوق گمرکی که به کالا تعلق می گیرد در سطح نازلی است یا آنقدربالاست که امکان فروش کالارامنتفی می سازد پ)هزینه حمل کالااز کشورتولیدکننده بازار که نمایشگاه در آن برگزار می شود چقدراست؟ ت)قیمت صادراتی کالادرچه سطحی بایدباشد تا امکان فروش آن وجود داشته باشد ث)آیا کلای عرضه شده دقیقا همان کالایی است که مصرف کننده طالب آن است  یا نیاز به تغییر ورصلاح دارد؟ ج)اگر کالامصرف محدودی داردیا ماده اولیه مورد نیاز یک یا چند صنعت خاص است آیا ...

ادامه متن »

عوامل موثر در حضور موفقیت آمیز در یک نمایشگاه

نمایشگاه

برسی عوامل موثر در حضور موفقیت آمیز در یک نمایشگاه نمایشگاه از جمله موثرترین روشها جهت معرفی خدمات ونمایش کالاها ومحصولات به شمار زیادی از مشتریان بالقوه وبازدیدکنندگان تلقی می گردد .غرفه داران باید در صددباشند تا با شرکت در نمایشگاه ارتباطات تجاری موجود خویش را تقویت نموده ومشتریان تازه ای نیز برای خود دست وپاکنند شرکت در نمایشگاه بخشی از سیاستهای تبلیغاتی وبازار یابی هر شرکت تولیدی –خدماتی را تشکیل می دهد در این زمینه آنچه برای یک مدیر شرکت حائز اهمیت است آگاهی ودرک او از دادها وستانده حاصل از شرکت دریک نمایشگاه است.   برنامه ریزی وانجام ...

ادامه متن »

نکات مهم در شرکت در نمایشگاه بین المللی

کارگاه اموزشی اصول و مهارت های غرفه داری و مدیریت غرفه و نمایشگاه مدرس: علی خویه khooyeh.ir

برای معرفی کالا های صادراتی به خریداران بالقوه  ابزارهای متعددی وجود داردکه نمایشگاه در بین آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است برسی های انجام شده توسط موسسات آماری در اروپا یعنی در قاره ای که تاریخچه برگذاری نمایشگاههای بازرگانی در آن به بیست قرن پیش برمی گردد،نشان داده است که هیچ یک از ابزارهای بازار یابی (تلویزیون ،روزنامه ومجله ،ارسال کاتالوگ ،اعزام هیئت های بازار یابی ،نصب تابلودر میادین وسالن های عمومی بدنه اتوبوسها ،مکاتبه مستقم با مشتریان احتمالی و…) تاثیر نمایشگاه را برای بیننده ندارد . موفقیت در یک نمایشگاه بدونه برنامه ریزی وتدارک وآمادگی  امکان پذیر نمی باشد ...

ادامه متن »

نقش نمایشگاهها در بازرگانی خارجی

نمایشگاه

مسلماً نمایشگاهها یکی موثرترین راه های تحقق توسعه صادرات غیر نفتی هستند این منظور درصورتی جامه عمل می پوشد که نمایشگاه را وسیله بدانیم نه هدف.نمایشگاه مطلوب نمایشگاهی است که به اهداف از پیش تعین شده نایل آید دستیابی به رشد اقتصادی پایدار وتوسعه همه جانبه نیازمند پیروی از الگوی مناسب توسعه اقتصادی است .تحقیقات نشان می دهد کشورهایی که از الگوی توسعه صادرات استفاده کرده اند ،به رشد اقتصادی بالا وپایداری دست یافته اند برای جمهوری اسلامی ایران نیز که برنامه بدونه نفت رادر برنامه خود قرار داده تلاش برای برای گسترش بازارهای صادراتی ،افزایش سهم در تجارت بین ...

ادامه متن »