محصولات صنعتی

تقسیم بندی بازار، هدف گیری و جایگاه یابی صنعتی

žتقسیم بندی بازار، هدف گیری و جایگاه یابی صنعتی . تقسیم بندی بازار یکی از مهم ترین تصمیمات یک سازمان، انتخاب مشتریان یا بازارهای خود است که می تواند به شکلی کارآمد به آن خدمت ارائه کند. تقسیم بندی بازار عبارت است از فرایند تقسیم کل بازار برای یک محصول به بخش ها یا گروه های خاص خریداران. شیوه پیگیری تقسیم بندی بازار روش مرسوم شامل سه گام است: تحقیقات بازاریابی در بازاریابی صنعتی، تحقیقات بر اساس منابع دست دوم از طریق گردآوری اطلاعات بازار، انجام می شود. اگر داده های دست دوم کافی نباشد، تحقیق توصیفی باید از طریق ...

ادامه متن »

žاستراتژی محصول و ارائه محصول جدید

استراتژی محصول جدید

žاستراتژی محصول و ارائه محصول جدید . یک سازمان هنگام تدوین استراتژی های کالا باید دوهدف عمده را مد نظر داشته باشد: ۱- حصول اطمینان نسبت به این مسئله که آمیخته کالا در راستای اهداف کلی شرکت و اهداف بازاریابی آن قرار دارد. ۲- اراده رهنمودهای لازم برای مرور عملکرد کالاهای فعلی با استفاده از عواملی نظیر فروش، سود، رقابت و پذیرش مشتری. تعریف یک کالای صنعتی کالای صنعتی را صرفاً بعنوان یک شیی فیزیکی تعریف نمی کنند بلکه آن را به عنوان مجموعه ای پیچیده از روابط اقتصادی ففنی، حقوقی و فردی بین خریدار و فروشنده تعریف می نمایند. ...

ادامه متن »

اجرای žبرنامه ی استراتژیک بازاریابی صنعتی

žبرنامه ریزی استراتژیک، اجرا و کنترل در بازاریابی صنعتی . ویژگی های سازمان های بازارگرا سازمان های بازارگرا جلوتر از رقبای خود، در ارتباط بسیار نزدیک با مشتریان قرار می گیرند. انها این اصل اولیه را درک می کنند که هدف یک کسب و کار، جذب و جلب رضایت مشتریان به ازای کسب سود است. ارزش های مشترک تمام تصمیمات شرکت های بازارگرا در ابتدا بر اساس ارزش مشترک با مشتری اتخاذ می شود سازمان سازمان یک شرکت بازارگرا شامل ساختار سازمان، سیاست ها و فرهنگ می باشد. استراتژی این برنامه ریزی بر پایه اهداف بلند مدتی استوار است که ...

ادامه متن »

žاستراتژی ها و سیاست های قیمت گذاری صنعتی

žاستراتژی ها و سیاست های قیمت گذاری صنعتی . معانی خاص قیمت بالاترین ارزش ارائه شده عبارت از تفاوت بین ادراک کلی ارزش و مجموع هزینه مؤسسه خریدار می باشد. مجموعه هزینه ای که مؤسسه خریدار متقبل می شود صرفاً شامل قیمت کالا نیست بلکه هزینه حمل و نقل، هزینه بیمه ترانژیت و هزینه نصب را نیز در بر می گیرد. بازاریاب های صنعتی باید جنبه های مختلف ارزش ادراکی و هزینه کل را از نقطه نظر خریدار بررسی نماید. بویژه تفاوت بین قیمت و کل هزینه نباید نادیده گرفته شود. عوامل مؤثر بر تصمیمات قیمت گذاری •اهداف قیمت گذاری ...

ادامه متن »

مدیریت فروش محصولات صنعتی

بازاریابی صنعتی- بازاریابی و فروش محصولات صنعتی

žمدیریت فروش محصولات صنعتی . نقش فروش شخصی استراتژی بازاریابی صنعتی بطور عمده از طریق کارکرد فروش شخصی تحقق می یابد. توان مؤسسه فروشنده برای برآوردن نیازهای مؤسسات خریدار تا حد زیادی بوسیله نیروهای فروش تأمین می شود. در نتیجه فروش شخصی دو نقش اساسی را ایفا می کند: ۱- بعنوان بخشی از توانمندی هایحل مشکل مؤسسه۲- بعنوان بخشی از آمیخته ارتباطی. نمایندگان فروش بعنوان بخشی از توانمنئی های حل مشکل کار مهم نماینده فروش کمک به مشتریان برای تعریف مشکل خرید است. اگر جنبه فنی کالاها بسیار پیچیده باشد، فروشنده  باید در مورد کالاها و مسائل فنی انها آشنایی ...

ادامه متن »

žکانال های توزیع و پخش صنعتی

پخش و توزیع مویرگی- لجستیک

žکانال های توزیع صنعتی و تدارکات بازاریابی . ماهیت خاص کانال های صنعتی کانال های توزیع صنعتی تفاوت بسیار زیادی با کانال های مورد استفاده در کالاها و خدمات مصرفی دارند. توزیع جغرافیایی – واسطه های صنعتی از لحاظ جغرافیایی شدیداً متمرکز هستند. اندازه کانال – کانال های صنعتی کوتاه هستند و برای فروش محصولات و پیگیری امور مربوط به آن وجود یک نوع واسطه ضرورت دارد. ویژگی های واسطه ها – واسطه های صنعتی معمولاً از قابلیت های فنی برخوردارند و روابط نزدیکی با سازمان های صنعتی دارند. سیستم ترکیبی – بعضی بازاریاب های صنعتی برای پاسخگویی به الزامات ...

ادامه متن »

استراتژی محصول جدید

استراتژی محصول جدید

استراتژی محصول جدید شاید ساده به نظر برسد، اولین چیزی که در مورد هر محصول جدیدی به ذهن خطور می کند این است که باید یک استراتژی داشته باشیم، البته این موضوع در کشور ما جدید است و باز هم می توان بنگاه های اقتصادی بسیاری را یافت که می دانند (!) باید همچین چیزی داشته باشند، اما از کنارش می گذرند و اغلب هم در میان مدیرانشان کسی را ندارند که توانایی انجام این خواسته را داشته باشد. حالا استراتژی یک محصول جدید از کجا شروع می شود؟ استراتژی محصول جدید با یک چشم انداز استراتژیک آغاز می شود ...

ادامه متن »

سرفصل های کلی دوره های آموزشی

علی خویه، مدرس دوره های تخصصی مدیریت، بازاریابی، برندینگ، فروش، تبلیغات و مذاکره

سرفصل های کلی دوره های آموزشی حسابداری | کسب و کار و محیط زیست | کسب و کار و روابط دولتی | کارآفرینی | مالی | مدیریت عمومی | بهداشت و درمان | مدیریت منابع انسانی | بین المللی کسب و کار | بازاریابی | رفتار سازمانی | فروش | اجتماعی شرکت | استراتژی | مدیریت زنجیره تامین Accounting | Business and Environment | Business and Government Relations |Entrepreneurship | Finance | General Management | Health Care | Human Resource Management| International Business | Marketing | Organizational Behavior | Sales | Social Enterprise |Strategy | Supply Chain Management حسابداری بر ...

ادامه متن »

دوره ی آموزشی اصول بازاریابی

علی خویه، مدرس دوره های تخصصی مدیریت، بازاریابی، برندینگ، فروش، تبلیغات و مذاکره

اصول بازاریابی پوشش اصول اساسی و مفاهیم بازاریابی، در این دوره نشان میدهد که چگونه بازاریابان می توانند موفقیت شرکت را با جذب مشتریان وفادار را تحت تاثیر قرار دهند. با بررسی نظریه اساسی بازاریابی، به بررسی مطالعات موردی از موفقیت در بازاریابی پرداخته می شود. همچنین نکات طراحی برنامه ی بازاریابی به شرکت کنندگان در این دوره آموزش داده می شود که می تواند تفاوت فوری در شرکت های خود را ایجاد نمایند . این دوره علاوه بر بازاریابان تازه کار به بازاریابان با سابقه نیز توصیه می شود، می توان با بهره گیری از مطالب این دوره نگرش جدید ...

ادامه متن »

کارگاه اموزشی اصول و مهارت های غرفه داری و مدیریت غرفه و نمایشگاه

کارگاه اموزشی اصول و مهارت های غرفه داری و مدیریت غرفه و نمایشگاه مدرس: علی خویه khooyeh.ir

کارگاه اموزشی اصول و مهارت های غرفه داری و مدیریت غرفه و نمایشگاه مدرس : علی خویه www.khooyeh.ir   سرفصل های دوره: غرفه داری چیست؟ هدف از برگزاری نمایشگاه چیست؟ بایدها و نبایدهای غرفه داری اهمیت و ضرورت مدیریت اثربخش غرفه وظایف غرفه داران ویژگیها و شایستگی های حرفه ای غرفه داران ویژگیهای مدیر غرفه ویژگیهای کارشناس پاسخگویی (راهنمای بازدیدکنندگان) ویژگیهای پوشش غرفه داران اطلاعات غرفه داران (اطلاعات عمومی نمایشگاه، اطلاعات تخصصی غرفه) اصول ارتباطات صمیمانه ارتباطات حرفه ای در غرفه اصول گوش کردن به بازدیدکنندگان کلیدهای طلایی پاسخگویی حضوری (مثبت) روشهای فعال کردن غرفه (مسابقه، هدایا و …) مخاطب ...

ادامه متن »