CRM مدیریت ارتباط با مشتری

اصول مدیریت ارتباط با مشتری CRM

اصول مدیریت ارتباط با مشتری  CRM : فرایندها و برنامه های کاربردی مدیریت ارتباط با مشتری ، براساس اصول پایه ای به شرح زیر می باشد . · هدف گذاری کردن تک تک مشتریان · جذب و حفظ وفاداری مشتری از طریق ارتباط شخصی · انتخاب مشتری براساس مفهوم ارزش طول حیات مشتری بطور خلاصه اختصاصی سازی محصولات ،وفاداری مشتری و انتخاب آنها براساس مفهوم ارزش مدت حیات ، اصول اساسی اجرای مدیریت ارتباط با مشتری می باشند. روش هایی برای نگهداری و حفظ وفاداری مشتری ارائه شده است که برخی از آنها عبارتند از : · خلق فرهنگ مشتری مدار · ...

ادامه متن »

CRM و رضایتمندی مشتری بانک ها

بازاریابی و برندسازی بانک

عملکرد هر کسب وکار به موفیت در حفظ مشتریان در دراز مدت بستگی دارد. با شدت گرفتن رقابت بین بانکها در مشتری یابی برای فروش محصولات و خدمات و هم چنین افزایش قدرت مشتری در دنیای رقابتی امروز ، بانکها نه تنها باید به دنبال جذب مشتریان جدید باشند ، بلکه حفظ و نگهداری مشتریان قبلی و برقراری روابطی مستحکم با آنان رانیز باید مورد توجه قرار دهند . دنیای امروز مملو از تغییرات و دگرگونی هاست . تغییردر فناوری ، تغییردر اطلاعات ، تغییر در خواسته های مردم ، تغییر در مصرف کنندگان و تغییر در بازارهای جهانی ، ...

ادامه متن »

تاثیر CRM و رضایتمندی مشتریان سیستم بانکی

بازاریابی بانک ها افزایش مشتریان بانک ها برندسازی بانک ها

مدیریت ارتباط با مشتری )CRM( به مفهوم وسیع و ساده به معنی اداره کردن تمامی ارتباطات و تعاملات مشتری با بانک است. بهترین رویکرد جهت حفظ و نگهداری مشتریان، رضایتمندی آنان است که با توجه و عمل به اصول بازاریابی رابطهمند و مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک مزیت رقابتی میتوان آن رابهدست آورد با گسترش فناوریهای اطلاعات و ارتباطات و تاثیر پذیری فرآیندهای کاری به خصوص در سیستم بانکداری کشورهای در حال توسعه از جمله ایران و به موازات آن تغییر رویکرد استراتژیهای کسبوکار از محصول محوری به مشتری محوری و باز شدن فضای رقابتی جدید با مفاهیم ...

ادامه متن »

جلب رضایت مشتریان به روش شرکت های ژاپنی

هفت دستور جلب رضایت مشتریان دستور اول عیین و تبیین مأمورین شرکت در راستای منافع و خواسته های مشتری بسیاری از بازاریاب های ژاپنی بر این باورند که جلب رضایت مشتری، نخستین هدف مدیریت است. تبیین مأمورین شرکت در جهت تأمین منافع مشتری، یکی از مسئولیت ها و وظایف اصلی استراتژی های ژاپنی به شمار می آید. زیرا هم تاکتیک و روش ها و هم ترتیب اقدامات ناظر بر تحقیقات مأموریت و هدف های شرکت را استراتژی آن تعیین می کند. اگر مأموریت و هدف های شرکت ها در راستای مسائل مربوط به فروش و ارزش سهام تعیین و تعریف ...

ادامه متن »

CRM در شبکه های اجتماعی

مدیریت ارتباط با مشتری در شبکه های اجتماعی ارتباط با مشتری  «CRM یک فلسفه و استراتژی کسب و کار است که توسط فناوری و روش هایی پشتیبانی می شود تا به ارتقای روابط عناصر انسانی در یک فضای کسب و کار کمک کند.» رابطه مفید و موثر با اجتماعی متشکل از مشتریان، پرسنل و همکاران تجاری و حتی مشتریان بالقوه از دغدغه های اصلی تمامی صاحبان کسب و کار است. سازمان ها برای منظم کردن این رابطه دائما منشی های خود را تغییر می دهند، نرم افزارهای مختلف خریداری می کنند، شرکت های مشاور را به کار می گیرند، دوره ...

ادامه متن »

رضایت مشتری

  رضایت مشتری رضایت مشتری یکی از پایه ای ترین مفاهیم ارزیابی است که در خیلی از کسب و کار ها دنبال می شود. رضایت مندی مشتریان مرتباً، به صورت ادواری و یا پس از هر تغییر ساختاری، اندازه گیری می شود. با مرور ادبیات رضایت مندی مشتری در می یابیم که این تعاریف اکثراً از طریق مصاحبه با آزمودنی ها یا همان مشتریان، مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته اند. نتایج این بررسی ها نشان داده است که بیشتر این تعاریف در مقایسه با هم دارای هم پوشی هستند. با مرور نقطه نظرات محققان در مورد تعاریف رضایت مندی ...

ادامه متن »

ارزش رضایت یک مشتری

جذب مشتری » ارزش رضایت یک مشتری ارزش رضایت یک مشتری علی خویه ۲ هفته قبل جذب مشتری, مدیریت ارتباط با مشتری CRM, مشتری مداری و CRM, مقالات CRM نوشتن دیدگاه ۳۱ نمایش ارزش مشتری ارزش مشتری از، کیفیت کالا، کیفیت خدمت و قیمتی بر مبنای این عناصر، تشکیل شده است. کیفیت کالا و خدمت، پایه ی قیمت آن به شمار می رود ولی صرفاً بر مبنای یک طیف پیوسته خوب – بد، ارزیابی نمی شود. تصویر کلی یک شرکت نیز در، برداشت مشتری از ارزش دریافت شده، نقش دارد. مثال  هایی از این تصویر، شامل مسئولیت در قبال محیط ...

ادامه متن »

ابعاد CRM

ابعاد CRM -۱ “سین و تسه و ییم” عناصر CRM را به شرح ذیل بر می شمارند: ۲٫  تمرکز بر مشتری: شامل تمرکز گسترده بر مشتری اصلی و تحویل مستمر ارزش افزوده و برتر به مشتریان کلیدی منتخب از طریق عرضه های شخصی شده و دلخواه است . CRM:نامزاس۲- ضرورتا به معنی تغییرات اساسی در روش سازماندهی و فرایندهای کسب و کار شرکت هاست.شرکت ها باید به چالش های اصلی سازمان در رابطه با شروع و آغاز CRM توجه بیشتری داشته باشند. -۳مدیریت دانش: طبق دیدگاه مبتنی بر دانش سازمان ، منطق اصلی برای وجود یک شرکت ، ایجاد ، ...

ادامه متن »

مدیریت ارتباط با مشتری CRM

مدیریت ارتباط با مشتری CRM  مدیریت ارتباط با مشتری CRM, مشتری مداری و CRM, مقالات CRM مدیریت ارتباط با مشتری: CRM نوعی راهبرد کسب و کار است که فراتر از افزایش حجم مبادلات می رود و هدف آن افزایش سودآوری ، درآمد و رضایتمشتری است .برای تحقق این اهداف ، سازمان ها از مجموعه وسیعی از ابزارها ، رویه ها ، روشها و ارتباطات با مشتریان استفاده می کنند . در ادبیات بازاریابی تعریف های نزدیک به هم در موردCRM ارائه شده است: -۱ جذب ، حفظ و تقویت ارتباطات با مشتری -۲ فرایند کلی ایجاد و حفظ ارتباطات سودآور ...

ادامه متن »

خدمات پس از فروش

ثابت شده است حفظ و نگهداری مشتریان موجود و بالفعل نسبت به جذب مشتریان جدید و بالقوه دارای ۵ برابر هزینه  کم تر است. چنانچه سازمان ها در جذب مشتریان جدید خود طرح هایی را پیاده سازی نمایند که منجر به وفادار ساختن آن ها به سازمان شود، باصرفه تر و اقتصادی تر است و هزینه های جذب مشتریان جدید و احتمالا غیروفادار را نیز می توان به سایر بخش های سازمان اختصاص داد. به طور ذاتی، تولید و ارائه محصول جدید برای هر سازمان با هزینه های هنگفت و سرسام آوری همراه است و سازندگان با حفظ لایه های ابتدایی و میانی و با تغییر لایه های نهایی سعی در ایجاد شکل و شمایل ...

ادامه متن »