بازاریابی خدمات

بازاریابی خدمات بانکی

بانک

بازاریابی یک جزء کلیدی در کسب و کار های امروز است . مفاهیم و روشهای بازاریابی‌، متناسب با توسعه و گسترش کسب و کارها و تکنولوژی در حال تغییر و بهبود است. اقدامات حوزه بازاریابی امکان پایداری و بقای سازمان ها و همچنین توسعه آنها را فراهم می نماید و بدون اقدامات این بخش تداوم حیات آنها به مخاطره می افتد. در عین حال فعالیت های بازاریابی برای کالاها و خدمات از اصول ثابتی پیروی می کنند اما به لحاظ ویژگی های خاص خدمات لازم است روش های خاصی برای موفقیت در کار بازاریابی آنها مورد استفاده قرار داد. در ...

ادامه متن »

ایجاد جایگاه برند خود در ذهن مشتری

ایجاد جایگاه برند خود در ذهن مشتری برای ایجاد جایگاه خود در ذهن مشتری ، باید از درون کسب و کار خود شروع نمایید. هر عضو از سازمان که با مشتری در ارتباط است باید نمادی کامل و بی‌نقصی از جایگاه برند باشد . تا زمانی که همه به‌ گونه‌ای با مشتری در ارتباط هستند، باید بهترین بیان و تجلی را از جایگاه را داشته باشند. حالا به قسمت سخت ماجرا می‌رسیم. هر آنچه را که نشان‌دهنده برند شماست، روی دیوار قرار دهید. تمام شرایطی که از طریق آن با مشتریان خود در تعامل هستید را لیست کنید. چگونه می‌توانم ...

ادامه متن »

اشتباهات بازاریابی بانک ها

بازاریابی بانک و بیمه bank marketing

علم مدیریت برای مشاهده و تجزیه و تحلیل سازمان‌ها از شیوه‌ای بهره می‌گیرد که به تئوری سازمان معروف است . یکی از مفاهیم مورد بحث در تئوری سازمان ساختار سازمانی است. ساختار سازمانی که به طور معمول در نمودار سازمانی نمود و ظهور می‌یابد نمادی از کل فعالیت‌ها و فرآیندهای سازمان است. در تعریف ساختار سازمانی به ۳ رکن اصلی اشاره می‌شود که عبارتند از: تعیین روابط رسمی ‌گزارشگری که نشان‌دهنده سلسله مراتب اداری و حیطه کنترل و نظارت مدیران است،‌ تعیین افرادی که در دوایر کار می‌کنند و نهایتا سیستم‌هایی که به وسیله دوایر هماهنگ و یکپارچه می‌شوند. ساختار ...

ادامه متن »

بانک،بازاریابی و مزیت رقابتی

بازاریابی بانک ها

بانکداری سودآورترین صنعت در دنیاست که در رتبه بندی صنایع مختلف دنیا در سال ۲۰۰۶ با داشتن حدود ۸۰۰ میلیارد دلار،بالاترین سود را به خود اختصاص داده است (مصاحبه مطبوعاتی دکتر طالبی، ۱۳۸۷) و صنایع: نفت ،گاز، معادن ، فلزات و … با فاصله بیشتری در رتبه های بعدی قرار دارند. همچنین پیش بینی می شود که در ده سال آینده، رشد سود آوری آن ، دو برابر افزایش رشد ناخالص داخلی دنیا بشود. آنچه که امروزه مهار بازدهی و سودآوری موسسات و شرکتها را در بر گرفته و توانایی آن را دارد که حتی بتواند به یک اسکیمو، یخچال ...

ادامه متن »

استراتژی‌های بازاریابی خدمات

شاید برای تشریح و به تصویر کشیدن چگونگی بازاریابی در بازار شدیدا رقابتی کنونی بهتر باشد از واژگان و مفاهیم نظامی استفاده کنیم. فرض کنید یک استراتژی تدافعی تلاش می‌کند تا جلوی حرکات جدی رقبا مانند قیمت‌های پایین، کیفیت بهبود یافته، ارسال بهتر یا خدمات وابسته را سد کند. با ایجاد مانع بر سر تهدیدات جدید، رقیب را وادار می‌کنید تا از منابع با ارزش خود استفاده کند. معمولا، یک موقعیت تدافعی در مقایسه با حرکات تهاجمی برای تسخیر کسب‌وکار شما به انرژی و منابع کمتری نیاز دارد. جنگ تهاجمی برای تهیه‌کننده‌های دست دوم و سوم یا وقتی می‌خواهید یک ...

ادامه متن »

معنا و مفهوم برند

برندسازی و ساخت برند- برندینگ

معنا و مفهوم برند تلاش برای ساده کردن یک مفهوم پیچیده برند دقیقاً یعنی چی ؟ برند: احتمالاٌ شما بارها و بارها این واژه را شنیده­اید و حتی  خودتان به کار برده­اید اما آیا واقعا می‌دانید معنی و مفهوم «برند« چیست و آیا مطمئن هستید که این واژه را اشتباه یا نا به جا مورد استفاده قرار نداده‌اید؟ این مطلب می‌کوشد تعریفی درست از این مفهوم حیاتی در اقتصاد امروز جهان ارائه دهد. احتمالا عامیانه‌ترین و دم دست‌ترین تعریف ممکن برای واژه «برند» این است: «نامی که به طور مستقیم دلیل فروش کالاها یا استفاده از خدمات مورد استفاده قرار ...

ادامه متن »

برندسازی ملی

برندگذاری ملی پدیده‌ای جالب، پیچیده و مورد جدال است. جالب از آن جهت که بیانگر زمینه‌ای است که تئوری آن کم، اما فعالیت جهانی در آن بسیار زیاد است. پیچیده از آن رو که بر انضباط‌های ورای قلمرو محدود استراتژی‌های برندگذاری متداول مربوط می‌شود و مورد جدل به‌دلیل آنکه فعالیتی سیاسی شده است که سبب تولید دیدگاه‌های متضاد می‌شود. به علاوه، با اقبال کشورهای مختلف در سراسر دنیا، برندگذاری ملی اهمیت ویژه‌ای یافته است. فصل یازدهم کتاب «مدیریت جامع برند: مکاتب، ارزش‌گذاری و توسعه برند ملی» بیانگر ارتباطات برندگذاری ملی بر اساس ارزش‌دهی استراتژی برند ملی به یک کشور و ...

ادامه متن »

نحوه ی رشد و ارتقا کسب و کار

احتمالاً هیچ صاحب کسب و کاری در دنیا پیدا نشود که نسبت به رشد استارت آپ یا برند خود بی‌میل باشد. اما از کجا مواد لازم برای رشد و توسعه یک برند و کسب و کار را تهیه کنیم. سایت entrepreneur.com اخیراً در مطلبی به این موضوع پرداخته است. باور داشته باشید یا نداشته باشید مدیریت یک کسب و کار همانند بازدید از شهری است که پیش از این به آن پا نگذاشته‌اید. هیجان انگیز خواهد بود تا در مورد تمام احتمالات پیش رو فکر کنیم؛ ولی زمانی که سفر خود را آغاز می‌کنید اهمیت دارد درک کنید در حال ...

ادامه متن »

بازاریابی موبایلی و اینترنتی

  امروزه همه ما در جیب یا کیف خود یک ابزار هوشمند موبایلی داریم، از تلفن همراه هوشمند گرفته تا تبلت یا رایانه‌های کم‌حجم همراه. کمتر لحظه‌ای است که هر یک از ما از این ابزارها استفاده نکنیم. این ابزارها دیگر جزء جدایی‌ناپذیری از زندگی ما شده‌اند و ادامه زندگی بدون این ابزارها اگر نگوییم غیرممکن اما سخت است. این روزها ما به‌عنوان کاربران ابزارهای هوشمند، لحظه‌به‌لحظه انواع مختلفی از محتوای مورد نیاز خود را از این گونه ابزارها پیدا کرده و مصرف می‌کنیم. بازاریابان دیجیتال و آنلاین هم این اهمیت را درک کرده و می‌دانند که در همه لحظات ...

ادامه متن »

بسته بندی

بازاریابی، جذب مشتری، افزایش فروش، دوره های بازاریابی

آخرین ترفند بازاریابی این مقاله موضوع بسته بندی را مورد بررسی قرار می دهد. تاریخچه و سابقه بسته بندی، ویژگی های بسته بندی مطلوب، طراحی بسته بندی، ابعاد هویتمندی، اجزا و حفاظت و دسترسی، مقرون به صرفه، طراحی گرافیکی بسته بندی، رنگ، فرم و طراحی خط مطالبی هستند که در این مقاله به آنها اشاره می شود. ۱- مقدمه بسته بندی چهره کالاست. در یک تقسیم بندى کلى، سه سطح اصلى مى توان براى هر کالا در نظر گرفت. اول خود کالا که خدمات مشکل گشا یا فواید اساسى آن را هنگام خرید انتظار دارند. شالوده کالا پاسخ به این ...

ادامه متن »