بازاریابی

ارکان استراتژیک سازمانی

  محققان و نظریه‌پردازان برنامه‌ریزی استراتژیک در سازمان‌ها، از دهه‌های گذشته تاکنون، ایجاد ارکان جهت‌ساز برای یک برنامه‌ریزی استراتژیک موثر را ضروری می‌دانند، ولی نکته مهم وجود تفاوت‌های ماهوی آن با سال‌های نه چندان دور است. در پارادایم جدیدی که فضای کسب‌وکار در شروع هزاره سوم به سازمان‌ها تحمیل کرده است، نیاز به سطح بالاتری از ارکان جهت‌ساز به روشنی احساس می‌شود، که درصورت عدم توجه به آن قابلیت استراتژی‌های تدوین‌شده را به چالش می‌کشد.   ارکان جهت‌ساز چیست؟ ارکان جهت‌ساز مشخصه غالب مکاتب با مفاهیم پارادایم تجویزی و رویکردهایی است که به نظام برنامه‏ریزی و مدیریت استراتژیک نگاه فرآیندی ...

ادامه متن »

žارتباطات بازاریابی صنعتی

žارتباطات بازاریابی: تبلیغات ارتقاء فروش، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم .   تدوین برنامه ارتباط صنعتی تعیین اهداف ارتباط این اهداف با توجه به مجموعه اهداف سازمان و بازاریابی تنظیم می شود. بازاریاب صنعتی باید قبل از تعیین اهداف، مشکلات ارتباط را شناسایی کند. این کار می تواند از طریق گرداوری داده ها در زمینه آگاهی و نگرش مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی انجام شود. بعلاوه گردآوری داده ها، این امکان را فراهم می سازد که قبل و بعد از اجرای برنامه ارتقاء، اندازه گیری اهداف کمی ارتقاء میسر باشد. برای تعیین اهداف ارتباط باید به سه مرحله از رفتار ...

ادامه متن »

دوره مهارت های بازاریابی و فروش حرفه ای. اصول و فنون مذاکرات حرفه ای

مهارت-های-بازاریابی-و-فروش-حرفه-ای.-اصول-و-فنون-مذاکرات-حرفه-ای-

دوره مهارت های بازاریابی و فروش حرفه ای. اصول و فنون مذاکرات حرفه ای در هتل ها

ادامه متن »

اصول بازاریابی استراتژیک

رکن اول : تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاریهای گذشته و آتی . در این مرحله ، شرکت باید تصمیم بگیرد که کدامیک از سرمایه گذاریهای گذشته را تقویت کند و یا به همان شکل نگاه دارد و از کدامیک صرفنظر کند. در مورد سرمایه گذاریهای آتی نیز در این مرحله تصمیم گیری می شود .دلیل این کار عدم وجود اعتبارات و امکانات مالی کافی در شرکتها و ضرورت استفاده بهینه از منابع در دسترس است . رکن دوم : تخمین سود بالقوه آتی شرکت : استفاده صِرف از روند گذشته برای تخمین آینده ، دیگر کاربرد وسیعی ندارد و ...

ادامه متن »

تله های استراتژی

  ممکن است تله‌های استراتژی به نحو فریبنده‌ای ظاهری ساده داشته باشند، اما مدیران اجرایی را بارها به اشتباه می‌اندازند. در اینجا به شما می‌گوییم که به‌منظور اتخاذ تصمیمات هوشمندانه‌تر و خلق ابتکارات مشتری محور‌، باید مراقب چه نکاتی باشید تا از این تله‌ها در امان باشید. تا به حال چند فرضیه اشتباه را پذیرفته‌اید که شما را به سوی اتخاذ تصمیمات نادرست سوق ‌داده‌اند؟ نگران نباشید شما تنها نیستید. اکثر افراد به یک دیدگاه وسیع‌تر نیاز دارند. چارچوب‌های استراتژی شیوه‌ای برای درک این موضوع هستند که چرا ما برخی از کارها را انجام ‌می‌دهیم؟ چرا برخی از ‌مشتری‌ها ظاهرا ...

ادامه متن »

بازاریابی «شخص به شخص»

بازاریابی، جذب مشتری، افزایش فروش، دوره های بازاریابی

در‌این مقاله با ۳ کارشناس بازاریابی، در مورد ضرورت بازاریابی شخص به شخص(Person to Person) در عصر دیجیتال امروز مصاحبه‌ای صورت گرفته است،که در ادامه می‌خوانید. در عصر رسانه‌های اجتماعی، موفقیت یک برند ممکن است با شمارش هزاران یا میلیون‌ها طرفدار یا دنبال‌کننده آنها در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر سنجیده شود. در‌این شرایط به نظر می‌رسد که فکر کردن در مورد ملاقات افراد به صورت رو در رو، عجیب باشد. اما با وجود‌این، اکسپو‌ها یا نمایشگاه‌های تجاری به آرامی در حال بازگشت و بازسازی خود هستند و تعداد تسهیل‌کنندگان‌اینگونه رویدادهای زنده نیز رو به افزایش است. در‌این مقاله ...

ادامه متن »

الگوهای بازاریابی

استراتژی‌های بازاریابی

امروزه در بازارهای گوناگون کسب‌وکار، تمرکز زیادی بر بهبود کارآیی و اثربخشی تلاش‌های بازاریابی وجود دارد. شرکت‌ها در جست‌وجوی روش‌هایی نوین برای انجام بهینه این وظایف خطیر در راستای کاهش هزینه‌ها و افزودن ارزش به محصولات و خدمات خویش هستند. پژوهشگران قصد دارند خرید رفتن را در آینده به تجربه‌ای ویژه تبدیل کنند. برای این کار، رهگذران قادر خواهند بود که محصولات پشت ویترین را با حرکات دست و صورت کنترل کنند. دوربین‌ها وضعیت‌های دست، صورت و چشمان خریداران را به صورت سه‌بعدی تصویربرداری می‌کنند و‌آنها را به دستوراتی برای سفارش و خرید کالا تبدیل می‌کنند. این دستورات حتی در ...

ادامه متن »

استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی، استراتژی فروش، استراتژی برند

TNT در ارائه خدمات پستی ویژه بین شرکتی (B2B) پیشرو بازار است. کن توماس (Ken Thomas)، این شرکت را تنها با یک کامیون در سال ۱۹۴۶ در استرالیا بنیاد نهاد. این شرکت در سال ۱۹۵۸ به Thomas Nationwide Transport (TNT) و در سال ۱۹۷۸ به TNT Express Services UK تبدیل شد. امروزه TNT شرکتی بین‌المللی است و به مشتریانش در بیش از ۲۰۰ کشور در اقصی نقاط دنیا خدمات می‌دهد و ۱۰٫۰۰۰ نفر را در بریتانیا به‌کار گرفته است. به‌عنوان شرکتی بین‌المللی، TNT سعی بر آن دارد تا تصویری یکپارچه از خود در سرتاسر جهان از خود به نمایش گذارد. ...

ادامه متن »

قوانین جدید بازاریابی

جفری جیمز مترجمان: ساسان قاسمی و وحید شکری* منبع: www.inc.com اگر در مورد بازاریابی همان‌طور که بیست یا حتی ده سال پیش فکر می‌شد فکر می‌کنید، باید گفت که سخت در اشتباه هستید. دلیل این امر ساده است، قوانینی که امروز کار می‌کند مخالف چیزی است که در گذشته کار می‌کرده است. قوانین قدیمی آنچه در پی می‌آید، قوانین بازاریابی است که در بیشتر دروس کسب‌وکار مطرح می‌شوند و درون بیشتر شرکت‌ها رایج هستند (که بسیاری از این شرکت‌ها در حال دست و پا زدن برای بقا هستند). • گام ۱٫ محصولی را ایجاد کنید که برای تعداد زیادی از ...

ادامه متن »

تنظیم یک دستور جلسه کارآمد

ما همه در جلساتی حضور داشته‏ایم که شرکت‏کنندگان برای جلسه آماده نبودند، از موضوع بحث منحرف شده‏اند و موضوعات مورد بحث، باعث اتلاف وقت اعضای تیم بوده‏اند. این مشکلات و مشکلات دیگری مانند این، از تنظیم ضعیف دستور جلسه ناشی می‏شوند. یک دستور جلسه کارآمد تعیین می‏کند که از قبل و در طول جلسه انتظار چه چیزی می‏رود. این به اعضای تیم کمک می‏کند خود را برای جلسه آماده سازند و زمان کافی و هوشمندانه به آن تخصیص دهند. همچنین به سرعت تمرکز همه به یک موضوع جلب و تعیین می‏شود که بحث چه زمانی به نتیجه رسیده است، حتی ...

ادامه متن »