اگر یک شرکت تمایل دارد که از طریق نام تجاری خود ارتباط عمیق و معناداری با مشتریان خود پیدا کند، ناگزیر است در جستوجوی نقاط مشترک، تمایلات و علایق واحد با آنها باشد. نام تجاری باید قادر باشد قلب و روح مخاطب خود را تسخیر کند. در دنیای امروز که بازارهای آن مملو از محصولاتی است که از لحاظ فیزیکی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند خلق شخصیت مناسب برای یک نام تجاری، میتواند تمایز چشمگیری را ایجاد کند. برای تحقق این امر و خلق نام تجاری که در اذهان ماندگار شود باید به جستوجو و بررسی پرداخت، شناسایی زمینههای مشترک ...
ادامه متن »آشنایی با سیستم مدیریت ارتباط با مشتری
گارتنر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را یک استراتژی کسبوکار معرفی میکند که سبب افزایش فروش، افزایش سود و رضایتمندی مشتری میشود. مدیریت ارتباط با مشتری، سیستمی جهت گردآوری و یکپارچهسازی اطلاعات و فرآیندهای مرتبط با مشتریان به منظور تجزیه و تحلیل و بهره برداری موثر و هدفمند از آنهاست. این اطلاعات میتواند در رابطه با فروش، بازاریابی، خدمات، پشتیبانی، نیازها و حساسیتهای بازار، رقبا و مشتریان باشد. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری این امکان را در اختیار سازمان قرار میدهد تا فرصتهای بالقوه را در ارتباط با مشتریان به منبع درآمد تبدیل کند. بر خلاف تصور، CRM تنها یک ...
ادامه متن »آشنایی با سیستم مدیریت ارتباط با مشتری
گارتنر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را یک استراتژی کسبوکار معرفی میکند که سبب افزایش فروش، افزایش سود و رضایتمندی مشتری میشود. مدیریت ارتباط با مشتری، سیستمی جهت گردآوری و یکپارچهسازی اطلاعات و فرآیندهای مرتبط با مشتریان به منظور تجزیه و تحلیل و بهره برداری موثر و هدفمند از آنهاست. این اطلاعات میتواند در رابطه با فروش، بازاریابی، خدمات، پشتیبانی، نیازها و حساسیتهای بازار، رقبا و مشتریان باشد. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری این امکان را در اختیار سازمان قرار میدهد تا فرصتهای بالقوه را در ارتباط با مشتریان به منبع درآمد تبدیل کند. بر خلاف تصور، CRM تنها یک ...
ادامه متن »بهبود ارتباط نزدیک با مشتری
داشتن ارتباط نزدیک با مشتری برای فروشندگان دیگر دانش محسوب نمیشود، بلکه نوعی امتیاز به شمار میرود و این بدین معنا است که مشتری واقعا احساس کند اهمیت دارد، به خوبی درکش میکنند و نیازهایش قابل پیشبینی است. حتی اگر تولیدکننده تختخواب باشید سعی کنید ارتباط نزدیکی با مشتریان خود برقرار کنید. آیا به عنوان یک تولیدکننده از سلایق مشتریان خود با خبر هستید؟ برای مثال میدانید، مشتری چه نوع تشکی را میپسندد؟ سفت یا نرم؟ اندازه بزرگ یا متوسط؟ به منظور بهبود ارتباط و حفظ رابطه طولانی و نزدیک با مشتری، داشتن اطلاع دقیق از علایق و عادات مشتریان ...
ادامه متن »ابزار انتخاب سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان
سالها پیش پیتر دراکر گفته بود: «هدف از هر کسبوکاری، ایجاد و حفظ مشتری است» شاید این بهترین و خلاصهترین تعریف از مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری باشد. وقتی موضوع مدیریت ارتباط با مشتریان Customer Relationship Management(CRM) مطرح میشود، به این معنی است که پای یکی از مهمترین ذینفعان سازمان، یعنی مشتری در میان است، اما امروزه مفهوم CRM بسیار گستردهتر از قبل است، چراکه مفاهیمی چون فناوری، بازاریابی داخلی و خارجی، پایگاه دادهها، نقاط تماس متنوع مشتری، بازاریابی چندکاناله، راهحلهای سازمانی و استفاده از رسانههای اجتماعی با آن در ارتباط است. CRM ابزاری است که کارکنان و مشتریان شما ...
ادامه متن »روانشناسی ارتباط با مشتری
فروشندگانی که با مهارتهای زبان بدن آشنا هستند و در دورههای یادگیری مهارتهای غیرکلامی شرکت میکنند، به این توانایی دست مییابند که حتی با شنیدن تن صدای یک فرد از طریق تلفن، زبان بدن او را پیشبینی کنند. فروشندههایی که در مقابل مشتری با حالت دست به سینه ژست میگیرند و به نظر خود، ژست یک انسان مودب گرفتهاند، بهطور ناخودآگاه احساس ترس یا حالت مقاومت خود را در ذهن مشتری حک میکنند؛ هرچند که اکثر فروشندهها از این نوع رفتار اطلاع چندانی ندارند و برای همین است که اکثر آنها در برخی فروشهای خود ناموفق هستند و هرگز نخواستهاند ...
ادامه متن »رمزگشایی از نحوه برقراری رابطه با مشتری
مصرفکنندگان همواره با برندها رابطه داشتهاند، اما ابزارهای پیچیده برای تحلیل دادههای مشتری در نهایت به سازمانهای بازاریابی اجازه میدهند این روابط را شخصیسازی و مدیریت کنند. با این قدرت جدید، یک چالش جدید همراه است: افراد اکنون انتظار دارند شرکتها بدانند که آنها خواهان چه نوع روابطی هستند و در نتیجه واکنش مناسبی نشان دهند. متاسفانه، بسیاری از برندها نمیتوانند این انتظارات را برآورده کنند. با وجود اینکه سالانه ۱۱ میلیارد دلار صرف نرمافزارهای مدیریت روابط با مشتری (CRM) میشود، اما بسیاری از شرکتها اصلا نمیدانند روابط با مشتری چیست. آنها هوش منطقی ندارند، یعنی از انواع روابطی که ...
ادامه متن »مدیریت ارتباط با مشتری در آژانسها
امروزه حفظ مشتری و وفادارسازی آنها به کسبوکارها و برندها به بحثی بسیار مهم در عرصه تجارت تبدیل شده است. روشها و استراتژیهای بسیار پیشرفته و پیچیدهای برای اثرگذاری بر مشتریان، تدوین و با قیمتهای گزاف به صاحبان کسبوکار فروخته میشود، تا آنها بتواند علاوه بر جذب مشتریان جدید به حفظ و وفادارسازی مشتریان کنونی نیز اقدام کنند. این جمله معروف بارها شنیده شده است که «جذب یک مشتری جدید هزینهای بسیار بالاتر از نگهداری مشتریان کنونی برای کسبوکارها در بر دارد.» با توجه به رشد روزافزون رقابت در عرصه صنعت گردشگری، امر مدیریت ارتباط با مشتری به بحثی حیاتی ...
ادامه متن »بهکار بردن مدیریت ارتباط با مشتری
چندین دلیل مهم در مورد اینکه سازمانهای بسیاری در بهکارگیری سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) شکست میخورند، وجود دارد. برای مثال، صاحبان کسبوکارها درک میکنند که موفقیت در آینده در رضایت فعلی مشتریان آنها و این موضوع که جذب مشتری معمولا پرهزینهتر از حفظ آنها است، قرار دارد. آنها در تشخیص و سرمایهگذاری روی منابعی که وجود آنها برای رضایت مشتری لازم است، شکست خوردهاند. مدیران بهطور مداوم با این حقیقت روبهرو هستند که بر خلاف هزینهها و چرخههای اقتصادی، بازارها نیازمند سرمایهگذاری هستند و بنابراین سطوح خدمات باید پایدار باشند و باید بین حفظ مشتریان فعلی و جذب ...
ادامه متن »مدیریت ارتباط با مشتری
امروزه با پیشرفت سریع فناوری و گسترش جهانیسازی، تولید محصولات و خدمات بهشدت افزایش یافته و قیمت تمام شده برای مشتریان بسیار کاهش یافته است. به سخن دیگر، فناوری موجب شده سازمانها قادر باشند محصولات و خدمات خود را با بالاترین سطح کیفیت و پایینترین قیمت ممکن در اختیار مشتریان خود قرار دهند. به همین دلیل دیگر فناوری پیشرفته یا قیمت ارزانتر بهعنوان مزیت رقابتی سازمانها تلقی نمیشود. در این شرایط، تنها مزیت رقابتی ممکن برای سازمانها مشتری است. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، راهبردی تجاری است که به جذب، حفظ و ارتقای مشتری میپردازد. سازمانهای ایرانی نیز، باید با ...
ادامه متن »