“علائم تجاری، مارک تجاری و نام تجاری، لوگو” در ارایه محصولات به بازارهای رقابتی، یکی از تاثیر گذارترین عوامل در وفاداری مشتریان، رقابت پذیری وکیفیت محصولات، علائم تجاری آن شرکت است. علامت تجاری ترکیبی از مارک تجاری و نام تجاری شرکت است. مارک تجاری به بخش دیداری علامت تجاری (همچون آرم شرکت بی ام دابلیو) و نام تجاری به بخش ادا شدنی آن ( همان بخش نوشتاری انگلیسی BMW) اشاره دارد. لوگوی موجود در علامت تجاری شرکت، عمدتا به تصاویر محرک (غالبا در قالب موجودات جاندار، جان بخشی به اشیاء و … همچون لوگوی های موجود در شرکت چی توز، ...
ادامه متن »برندینگ شرکتهای خدمات مالی
تحقیقات نشان میدهد که ارزشهای عاطفی پایدارتر از ارزشهای عملکردی است. در این خصوص استدلال میشود که در بخش خدمات، کلید طلایی برای یک نام تجاری پایدار و منحصر به فرد، مجموعه ای بی نظیر از ارزشهای عاطفی میباشد. این مقاله به بررسی ماهیت ارزشهای برند خدمات مالی میپردازد و نتیجه میگیرد که آنها بیشتر تمایل به تمرکز بر ارزشهای عملکردی ردهبندی دارند تا ارزشهای عاطفی برند. در این مقاله همچنین به عدم تجانس میان برداشت و درک اعضای تیم برند از ارزشهای نام تجاریشان و عدم تطابق با ارزشهای مورد پسند و حمایت برندشان اشاره میشود. کلمات کلیدی: ارزشهای ...
ادامه متن »برندینگ و توسعه برند
در تکوین استراتژی بازاریابی برای محصولات، یکی از مواردی که مدیران بازاریابی با آن مواجه خواهند بود برندینگ است. برندینگ از مباحث مهم و اصلی استراتژیهای مدیریت محصول به شمار میرود. تولید یک محصول تحت یک نام تجاری، مستلزم یک سرمایهگذاری نسبتا بالا و بلندمدت است به طوری که برخی تولیدکنندگان ترجیح میدهند فقط تولید کرده و وظیفه برندینگ را به دیگران محول کنند. همان کاری که تولیدکنندگان تایوانی در مورد بسیاری از محصولات از قبیل پوشاک، کامپیوتر و لوازم خانگی الکترونیک طی دو دهه اخیر انجام دادهاند. عمده این سرمایهگذاری به بحثهای تبلیغات، پیشبرد و بستهبندی معطوف میگردد. اما ...
ادامه متن »نقش برندسازی در تجارت و اقتصاد
شاید تمام ما بارها و بارها از واژه برند استفاده کرده باشیم و یا در جاهای مختلف کلمه ‹‹ برند ›› را شنیده باشیم و شاید هم این واژه را به صورت نابجا و اشتباه مورد استفاده قرار داده و یا برای ما در جای نادرست و به غلط بکار برده باشند. یک برند همانطور که مشخص است فقط یک نام نیست، بلکه یک نشانه، نماد و یک الگوی گرافیکی است که نشانگر اهداف، برنامهها و خط مشیهای سازمانهاست. برندها نام یا نمادهایی هستند که با هدف فروش و معرفی کالاها و خدمات مورد استفاده قرار میگیرند و شکلدهنده ارتباطات ...
ادامه متن »برندسازی کارگاه های کوچک
برندینگ برای کسبوکارهای کوچک به همان اندازه مهم است که برای کسبوکارهای بزرگ اهمیت دارد. در واقع بسیاری از برندهای شرکتهای بزرگ سعی میکنند تا شبیه شرکتهای کوچک به نظر برسند تا بتوانند برای مصرفکنندگانی که ترجیح میدهند از برندهای مستقل حمایت کنند، جلب توجه کنند. دان ایزینگ «Dan Einzg» از سازمان Mystery راهکارهایی را برای بهبود هویت برند شما بیان میکند: خیلی از صاحبان کسبوکار که با آنها تا به حال صحبت کردم بر این باورند که برندسازی یک امر ضروری در کسبوکار آنهاست ولی شمار چشمگیری از آنها دلیل این امر را نمیدانند. آنها به رابطه مستقیمی بین ...
ادامه متن »سه سوال ساده برای شروع برندینگ B2B
تا به حال به گزارشگران تلویزیونی توجه کردهاید. آنها برای دریافت سریع مطلب و همچنین انتقال سریع آن آموزش میبینند. آنها موقعیت دشواری هنگام ارائه یک گزارش دارند، گزارش باید کوتاه و برای شنوندگان جذاب باشد تا شنوندگان از آنها رویگردان نباشند.کل داستان گزارشگران تلویزیونی در یک سطر عبارت است از: مرور سریع اتفاقات برای یک شنونده کمحوصله یا بیحوصله بهصورت جذاب. آیا این ماجرا آشنا به نظر نمیآید؟ بله درست است، این مشابه آن چیزی است که بازاریابان B2B انجام میدهند. آن چیزی که باید در اینجا مورد توجه هر دو گروه قرار گیرد موضوع ایجاد جذابیت در کوتاهترین ...
ادامه متن »حل موانع برندسازی
برند و برندسازی در دنیای کسبوکار مفاهیم چندان جدیدی نیستند، اما توجه شرکتهای ایرانی به این امر نسبتا جدید است. برخی از شرکتها با مزایای ساختن برند آشنا شدهاند، درحالیکه برخی دیگر هنوز هم برندسازی را با طراحی نشان تجاری یا انتخاب نامی مناسب مترادف میدانند. شرکتهایی هم که به برندسازی روی آوردهاند، با دشواریهایی روبهرو بودهاند و از فعالیتهای انجام شده رضایت چندانی ندارند. سه راه وجود دارد که یک شرکت یا برند آن میتوانند بروند: بالا-رشد؛ پایین- افول؛ نه این نه آن-رکود. و تنها یک راه همه افراد درگیر را راضی میکند، بهویژه مالکان و سهامداران را: رفتن ...
ادامه متن »چرا باید برندسازی کنیم؟
اسکات گودسان بنیانگذار شرکت strawberryfrog» و نویسنده کتاب Uprising»، در باره برندسازی در مراحل رشد کسبوکار راهکارهایی را برای شما بیان میکند: اگر نگاهی گذرا به دنیای امروز بیندازیم به آسانی متوجه دلایل اهمیت امروزه برندها نسبت به صد سال اخیر میشویم، برندهایی که روانشناسانه و علمی در کنار هم همانند یک علامت تجاری مخالف حضور دارند، محصولاتی که منحنی عمر دارند، برندهایی که عمرشان از محصولاتشان بالاتر است، برندهایی که یک کیفیت یکنواخت، اعتبار و تجربه را میرسانند، برندهایی که دارای ارزش هستند، اما چرا؟ لازم نیست راه دوری برویم زمانی که شرکت تاتا موتور هند، شرکت جگوار و ...
ادامه متن »چالش های برندسازی در خاورمیانه و آسیا
نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و چالش های برندسازی در آسیا هدف از این مقاله بررسی نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و ذکر چالش های برندسازی آسیا می باشد. یکی از مطلوبیت های مشتری در انتخاب یک محصول، برند معتبر است. ارزش نشان تجاری یک ” اسم ، عبارت، طرح ، نشانه یا ترکیبی از این عناصر می باشد که تعیین کننده هویت یک سازمان خدماتی و متمایز کننده آن از سایر رقبایش می باشد.” و توسط عقل ، منطق ، حواس و احساسات مشتریان مورد قضاوت قرار می گیرد. برند یک حرکت ذهنی و روحی است ...
ادامه متن »دوره ی آموزشی مدیریت استراتژیک برند
مدیریت استراتژیک برند ساخت و حفظ ارزش برند در این دوره یاد خواهید گرفت که چگونه در راستای توسعه یک استراتژی برند گام بردارید و عملکرد برند خود را اندازه گیری کنید. این دوره به پوشش مسائل مدیریتی و بازاریابی پرداخته و برای مدیران شرکت ها ، صاحبان مشاغل، کارآفرینان، دانشجویان و… توصیه می شود محتوای دوره شامل ۱٫ چگونگی توسعه استراتژی و موقعیت برند برند و مدیریت برند: برند چیست و چرا باید برندسازی کنیم چالش ها و فرصت های تجاری حاصل از برندسازی (مطالعات موردی مرتبط) branding challenge and opportunities مفهوم ارزش ویژه برند – Brand Equity concept شناسایی و ایجاد موقعیت تجاری و ارزش دهی به ...
ادامه متن »