ارزش ها و مفاهیم بنیادی مدل EFQM (اساس دو جایزه ملی کیفیت و بهره وری و تعالی سازمانی EFQM در ایران) مدل EFQM چارچوبی روشمند برای ارزیابی عملکرد سازمان ها در دو حوزه فرآیند ها و نتایج حاصل از این فرآیند مدل ها است . دستاوردهای حاصل از ارزیابی در این مدل عبارتست از نقاط قوت سازمان و زمینه های قابل بهبود آن که برای دستیابی به بهبودها. فهرستی از برنامه های اولویت بندی شده را نیز پیشنهاد می کند. بر اساس آموخته های مدیریت کیفیت جامع ١، توجه به ارزش ها و مفاهیم بنیادین هشت ...
ادامه متن »برندسازی؛ تشریفات یا ضرورت
برندسازی؛ تشریفات یا ضرورت با توجه به حرکت جوامع مصرفی به سمت مدگرایی، در اختیار داشتن نامهای تجاری معتبر یکی از راهکارهای ایجاد تمایز و شخصیت به شمار میرود. در بازار پرتلاطم فعالیت شرکتهای ارائهدهنده خدمات پرداخت و با توجه به آنکه این شرکتها در آستانه تشکیل مگاپی اسپیها در آینده نزدیک، از زیر سایه بانکها بیرون آمده و در ارتباط مستقیم با عموم مردم قرار میگیرند، توجه به برندسازی و ایجاد اطمینان خاطر در استفادهکنندگان از خدمات ایشان که قاطبه مردم را تشکیل میدهند اهمیت بسزایی یافته است. این نوشتار میکوشد تا با ارائه تعریفی هرچند کوتاه و مختصر ...
ادامه متن »نقش کارکنان و کارمندان در برندسازی
ضرورت برندسازی درونسازمانی ارتقای درک کارکنان سازمان از ارزشهای برند این روزها سازمانهای زیادی برای برخوردار شدن از برندی قوی و ارزشمند، سرمایهگذاریهای کلان خود را به سمت برندسازی هدایت میکنند، با این اندیشه که مفاهیم و ارزشهای برند از طریق ارتباطات و تبلیغات به مخاطبانشان برسد و برای آنها در ذهن مخاطبان ایجاد هویت مناسبتر و برتر از رقبا کند، چراکه معتقدند ذهنیت مشتریان در تصمیمگیری آنها برای خرید نقش کلیدی دارد. اما این سکه یک روی دیگر نیز دارد و آن جایی است که هر یک از کارکنان سازمان بهعنوان عناصر تولید یا خدمتدهنده، نقطه تماس یا اثر ...
ادامه متن »نحوه ی درست و اصولی برندسازی
در دنیای واقعی هیچکس به منابع نامحدود، بازارهای بی رقیب، محصولات و خدمات کامل و بدونِ عیب دسترسی ندارد و هیچ قادرِ مطلقی وجود ندارد تا کاری کند که مشتریان همانگونهای فکر کنند که شما میخواهید. لذا با وجود تمامِ این محدودیتها و حقایق، شرکتها نیاز به هنری به نام برندینگ دارند تا بتوانند مشتریان را با خود همراه کنند. در دنیای واقعی هیچکس به منابع نامحدود، بازارهای بی رقیب، محصولات و خدمات کامل و بدونِ عیب دسترسی ندارد و هیچ قادرِ مطلقی وجود ندارد تا کاری کند که مشتریان همانگونهای فکر کنند که شما میخواهید. لذا با وجود ...
ادامه متن »افزایش سهم بازار با برندسازی
«نام تجاری، منشآ اصلی مزیت رقابتی و سرمایه استراتژیک سازمان است» مدیریت نام تجاری( برند) ایجاد ارتباطات یکپارچه و مؤثر در راستای ایجاد تصویر ذهنی مطلوب و ماندگار از برند در یک بنگاه اقتصادی، با بهینه سازی تخصص دورن سازمانی شرکای تجاری خویش و مدیریت پروژه های نوآوری، در توسعه بازار و محصولات می باشد. تعریف برند : در دیدگاه سنتی، برند، یک نام، عبارت یا اصطلاح، نشانه، علامت، نماد، طرح و یا ترکیبی از آنها که هدف آن معرفی کالا یا خدمتی است که فروشنده عرضه می کند و بدین وسیله محصولات خود را از ...
ادامه متن »جذب منابع انسانی با استعداد (استراتژی برند کارفرما)
استراتژی برند کارفرما در سازمانها (رویکردی جهت جذب و نگهداری استعدادها) چکیده: به منظور کسب مزیت رقابتی در رقابت برای جذب استعداد ها، سازمانها مجبور هستند یک استراتژی توانمند ساز[۱] را به کار گیرند تا بتوانند استعدادها را جذب کرده و حفظ نمایند که به آن استراتژی برند کار فرما[۲] می گویند.در این مقاله ضمن اشاره به مدیریت استراتژیک منابع انسانی و استراتژی جذب کارکنان ، اهمیت استراتژیک برند کارفرما برای سازمانها تشریح شده است. همچنین عوامل موثر بر طراحی و پیاده سازی استراتژی برند کارفرما تبیین و چگونگی ارزیابی آن نیز ارائه گردیده است.و درنهایت فرایند ایجاد استراتژی برند ...
ادامه متن »انجمن برند ایران
برندینگ و مدیریت برند در انجمن برند ایران: انجمن برند ایران ریاست انجمن : علی خویه برگزار کننده ی دوره های تخصصی برندینگ، برندسازی ساخت، توسعه و تقویت برند های ملی و بین المللی anjomanbrand.ir سوابق انجمن ارایه بیش از ۵۰۰۰ ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، crm، مهندسی فروش وبازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابیIMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، برنامهبازاریابی،مشاوره فروش، مشاوره راهکارهای افزایشفروش، مشاوره مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروشو بازاریابی اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرارفروش و بازاریابی ...
ادامه متن »خدمات و برنامه های جدید گروه مشاوره و آموزش دکتر علی خویه
خدمات و برنامه های جدید گروه مشاوره و آموزش دکتر علی خویه www.khooyeh.com www.khooyeh.ir برای شرکت ها و موسسات طرف قرارداد همکاری در سال ۱۳۹۵ خدمات گروه مشاوره و آموزش استاد خویه به شرکت های طرف قرارداد در سال ۱۳۹۵ ۱٫ تدوین و تبیین ساختار شرکت مبتنی بر مشتری . ۲٫ آموزش فروشندگان . ۳٫ طراحی سیستم نظارت بر کار فروشندگان . ۴٫ تعیین مشتریان هدف . ۵٫ تعیین مشتریان بالقوه . ۶٫ تدوین استراتژی برخورد با مشتری . ۷٫ طراحی و تدوین سیستم نظام مند خدمات قبل از فروش .رسیدگی به شکایات مشتری .سنجش رضایت مشتری . ۸٫ ...
ادامه متن »حفظ اعتبار برند
اگر حضور برند در بازار منجر به هریک از دلایل زیر شود برند اعتبار خود را از دست می دهد: *حذف یک محصول / برند از بابازار به هر دلیل. *ناتوانی محصول/ برند در درک سهم بازار لازم برای حفظ حضور در بازار. *ناتوانی محصول/ برند در دستیابی به طول عمر پیش بینی شده توسط سازمان به هر دلیل. *سودده نبودن محصول در نهایت. بعضی از مهم ترین دلایل شکست برند محصول علاوه بر نقص در مفهوم یا طراحی، می تواند یک یا چند مورد از مقوله های زیر باشد: *اصرار مدیران ارشد بر ایده ای که متناسب با بازار ...
ادامه متن »مدیریت نام تجاری (برند brand)
مدیریت نام تجاری عناوین ۱- چکیده ۲- مقدمه ۳- مدیریت نام تجاری ۴- تدوین راهبردی ۵- ابعاد نام تجاری ۶- ارزش آن ۷- ارزش مالی ۸- سرمایه گذاری ۹- محاسبه ارزش نام تجاری ۱۰- نتیجه گیری چکیده مدیریت نام تجاری ( برند ) تلاش دارد تا با هدفگذاری، برنامهریزی، اجرا و کنترل، برای نام تجاری ( برند ) ایجاد ارزش کند و سپس در جهت حفظ و ارتقای ارزش آن بکوشد. در این مقاله، با دیدگاه بلندمدت و راهبردی به ارائه شیوه مدیریت نام تجاری ( برند ) پرداخته میشود. مقدمه مشکلاتی که امروزه مدیران بازاریابی را به خود مشغول ...
ادامه متن »