مدیریت کیفیت

مهندس علی خویه مشاور و مدرس سیستم سازی مدیریت سیستمی

مهندس علی خویه مشاور و مدرس سیستم های مدیریتی، سیستم سازی ،سیستم های کنترل کیفیت ایزو ،سیستم های ضد خطاسازی ،سیستم سازی کسب و کار ،سیستم سازی مدیران

مهندس علی خویه مشاور و مدرس سیستم های مدیریتی، سیستم سازی ،سیستم های کنترل کیفیت ایزو ،سیستم های ضد خطاسازی ،سیستم سازی کسب و کار ،سیستم سازی مدیران سیستم سازی system management by Ali Khooyeh سیستم سازی system management by Ali Khooyeh علی خویه ۵ ساعت قبل تفکر سیستمی, سیستم سازی کسب و کار, کار سیستمی, مدرس سیستم سازی, مدیریت سیستمی, مشاور سیستمی نوشتن دیدگاه ۶ نمایش علی خویه مشاور و مدرس سیستم سازی مدیریت سیستم سازی مشاور و مدرس ایزو کاربردی کارگاه آموزشی سیستم سازی کسب و کار ، مدیریت سیستمی و سیستم سازی شرکت ها، اجرای تفکر سیستمی ...

ادامه متن »

اصول مدیریت کیفیت

quality کیفیت

اصول مدیریت کیفیت پیش گفتار جهان امروز جهان اندیشه برمبنای کیفیت است. ملت و دولتی که از توسعه اندیشه و دانایی و به ویژه توسعه مدیریت کیفیت در گستره اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و مدیریت جامعه بهره مند می شود، بدون تردید همای سعادت را بر شانه های خود می بیند. مدیریت کیفیت فراگیر فلسفه (TQM) تاکید بر دیدگاهی سیستماتیک، منسجم، باثبات و فراگیر سازمانی دارد و دامنه شمول آن بسیار وسیع است.     معرفی راه مستقیمی برای بقا، پیشرفت و تلاشی منسجم و فراگیر است. مدیریت: افراد ارشد اجرایی به طور کامل، متعهد و پایبند به اجرا هستند کیفیت: ...

ادامه متن »

مدیریت پایدار

  زمانی که صحبت پایدارسازی فعالیت‌های یک کسب‌وکار می‌شود، مدیریت عالی آن کسب‌وکار بیشترین توجه‌ها را به خود اختصاص خواهد داد. مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره هستند که وظیفه احساس تغییرات محیطی و اقدامات مورد نیاز را برعهده دارند و آنها هستند که باید سیاست‌های کلی و اهداف شرکت خود را تعیین کنند. خوشبختانه به نظر می‌رسد که مدیران امروز به تدریج متوجه اهمیت پایداری در سازمان خود می‌شوند. بر اساس یک پژوهش جهانی سالانه در زمینه حفاظت از منابع آبی، از ۱۰۰۰ مدیرعامل فعال در ۴۳ کشور جهان درباره پایدارسازی فعالیت‌ها و توجه به اثرات زیست‌محیطی و اجتماعی شرکت‌هایشان سوال ...

ادامه متن »

مدیریت کیفت جامع

مدیریت کیفت جامع       روش اجرایی پیاده سازی مدیریت کیفت جامع- نشر پیکان: مقدمه : در سالهای اخیر، شرکتهای بزرگ دنیا برای رقابت در سطح بازار بین المللی و کاهش هزینه های تولید و ضایعات ، و افزایش کارایی شیوه ها و سودآوری بیشتر، و در نتیجه ، رقابت پذیر ساختن قیمتها از روش جدیدی در مدیریت به نام مدیریت کیفیت جامع استفاده کرده اند. این روش مدیریت را در دهه ۱۹۵۰ دکتر ادوارد دمینگ و فیگن بام در امریکا ابداع کردند. اجرای این روش مدیریت ، به علت نیاز به سرمایه گذاری در آموزش مدیران و مسئولان ...

ادامه متن »

افزایش اثربخشی افراد در سازمان و شرکت

۱- رفتار سازمانی   رفتار سازمانی در سه سطح فردی، گروهی و سازمانی مورد بررسی قرار می گیرند.  البته این سه سطح به صورت مجزا نیست بلکه رفتار در سه سطح در ارتباط با هم مورد تجزیه و تحلیل قــرار         می گیرد. در سطح فردی: خود فرد، ادراک، انگیزه، نگرش فرد به سازمــــان، برداشت فرد از سازمان  و …    در سطح گروهی:  به ارتباطات فردی، به گروهی که فرد به آن تعلــق دارد به هنجارهای رسمی و غیر رسمی ای که فرد بـــه آن تعلق دارد به وابستگی ها و تعلّقات گروهی و …   در سطح سازمانی : ...

ادامه متن »

افزایش کارایی و اثربخشی سازمان

بهبود سازمانی Organizational Development بهبود و بازسازی سازمان براساس محیط متغیر امروز و زمینه ای که علوم رفتاری کاربردی به وجود آمد مطرح گردید. تغییرات سریع در محیط سازمانها که با دگرگونی محیط های اجتماعی همراه بود منجر به تغییرات عمده ای در شیوه زندگی،نیازها و پایگاه ارزشهای افراد گردید که ایجاب می کرد ساختار و فرایندهای سازمانی انعطاف پذیر تا حدودی جایگزین الگوهای سنتی گذشته شوند . از آنجائیکه سازمانها جزء سیستم اجتماعی هستند و از تغییر و تحول محیط خویش تاثیر می پذیرند .تنها راه ایجاد تحول در سازمان تغییر فرهنگ و نحوه عملکرد مدیران از طریق تحول ...

ادامه متن »

نحوه ی ایجاد تغییر و بهبود سازمان و شرکت

تغییر و بهبود سازمانی عوامل محیطی باعث می شوند که مدیران ، برنامه هایی را در جهت ایجاد تغییرات جامع یا فراگیر در سازمان به اجرا در آورند . عواملی که موجب ایجاد تغییر سازمانی می شوند عبارتند از : ماهیت نیروی کار تکنولوژی ضربه های اقتصادی رقابت روند اجتماعی سیاستهای جهانی   تغییراتی که آگاهانه و از قبل برنامه ریزی شده باشد و نوعی اقدام آگاهانه و هدفدار به حساب می آید ، تغییرات برنامه ریزی شده می باشند . این تغییرات توانایی سازمان را با لا می برند و در پی تغییر دادن رفتار کارکنان هستند . تغییرات ...

ادامه متن »

ایزو و مدیریت کیفیت

آشنایی با ایزو و مدیریت کیفیت ۱- تعاریف International Organization for Standardization (ISO) یک فدراسیون جهانی متشکل از مؤسسات استاندارد ملی ۱۴۸ کشور (هر کشور یک نماینده) با مدیریت مرکزی در ژنو که سیستم را هماهنگ می کند. هدف ایزو ارتقای توسعه استاندارد کردن و فعالیتهای مرتبط در جهان با یک نظر که تبادل کالاها و خدمات را آسان نموده و همکاری در یک دایره فعالیت علمی، تکنولوژیکی اقتصادی و عقلانی توسعه نماید. سازمانی غیر دولتی، برخلاف سیستم سازمان ملل اعضای آن نماینده دولتها نیست. ایزو دارای مقامی بین عموم و بخش خصوصی می باشد. در یونانی ISOS یعنی “equal ...

ادامه متن »

موانع بهره‌وری کارکنان و کارگران

موانع بهره‌وری در نظام اداری……………………………………………………………………………………………………… ۱۱ ۱- ضعف مدیریت:…………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱  ۲- نیروی انسانی غیرمتخصص: …………………………………………………………………………………………………. ۱۱ ۳- عدم وجود سیستم ارزشیابی مناسب کارکنان……………………………………………………………………………… ۱۱  ۴- عدم وجود انگیزه کاری در کارکنان:…………………………………………………………………………………………. ۱۱  ۵- حاکم بودن روحیه منفعت طلبی فردی:………………………………………………………………………………………. ۱۱ ۶- کم‌کاری:…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱  ۷- «رانت»های مختلف………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱ ۸- مشغله زیاد کاری مدیران: ……………………………………………………………………………………………………… ۱۲ ۹- روش‌های انجام کار: ……………………………………………………………………………………………………………. ۱۲   بهره‌وری برای شناخت بهتر و جامع مفهوم بهره‌وری تعاریف متعددی از آن ارائه می‌شود: ۱- فرهنگ آکسفورد بهره‌وری را نسبت کالاهای تولید شده به منابع مصرف شده، تعریف می‌نماید. ۲- بسیاری از فرهنگ‌های تخصصی سازمان و مدیریت بهره‌وری را ...

ادامه متن »