آیا تاکنون بهعنوان یک مدیر از خود پرسیدهاید که چرا برخی از کارکنانتان در محل کار حضوری پررنگ و تاثیرگذار دارند و برخی دیگر به هیچ عنوان به چشم نمیآیند و از اثرگذاری اندکی برخوردارند؟ پاسخ این سوال در تفاوت کارکنان از حیث برخورداری از مهارتهای فردی و گروهی نهفته است. اگر به فرهنگ لغات مراجعه کنید در مییابید که برای مهارتهای افراد این تعریف ارائه شده است: «مجموعهای از مهارتها و تواناییها که افراد را قادر میسازد با دیگران تعامل داشته باشند، ایدههایشان را با هم در میان بگذارند، تعارضات را حل و فصل کنند و در نهایت به ...
ادامه متن »مشاوره و آموزش در سازمان و شرکت
فواید مشاوره و آموزش در محل کسب و کار این روزها بازار مشاوره دادن و مشاوره گرفتن در حوزه ی مسایل متنوع شغلی و ارتقای سطح کیفیت و در امد فعالیتهای تجاری بسیتر داغ است. اصولا در دنیای امروز به طور ویژه، در خواست مشاوره در هر زمینه ای چه شغلی، چه تربیتی و چه مسایل میان فردی و غیره از نشانه های عقلانیت و دغدغه مندی درست و پسندیده است. ما انسانها این روز ها با مسایل و شرایط پیچیده ای در زندگی فردی و اقتصادی خود رو به رو هستیم اما نکته ی حائز اهمیت اینجاست که از ...
ادامه متن »پیش از مشاوره بازاریابی
برای درخواست مشاوره در حوزه ی مسایل شغلی، کسب و کار و فروش اولین گام چیدمان صحیحی از مشکلات پیش رو و یا سوالات موجود در حوزه ی کسب و کار ماست. چالش ها. مشکلات. نقاط قوت و به طور کلی چشم اندازی از آینده ی شغل خود را در نظر بگیرید. آنگاه خواهید دانست که قطعا استفاده از دانش، آگاهی و یا تجارب دیگران در کاهش خطرات و تنش های شغلی شما کارساز است. مشاورین حوزه ی کسب و کار میتوانند راهنمای شما باشند . آنها اغلب به طرق مختلفی این کار را انجام میدهند. یکی از این روشها ...
ادامه متن »مشاور بازاریابی و فروش
مدل رقابت پذیری ملل
مدل رقابت پذیری ملل مایکل پورت مقدمه: مایکل پورتر استاد دانشگاه هاروارد در سال ۱۹۹۰ در کتاب مزیت رقابتی ملل ، مدل الماس را مطرح نمو د . از آن زمان تا حال مطالعات و تحقیقات فراوانی در خصوص قابلیت های کاربردی مدل الماس در تحلیل مزیت رقابتی ملل انجام شده است . با توجه به اینکه استراتژ ی سیاست های جهانی با بهره گیری از مدل الماس استراتژی های نفوذ در بازارهای خارجی را طراحی می نمایند و شرکت های صادرا ت گرا نیز ضرورت و اهمیت کاربرد آن را درک نموده اند ، لذا در این مقاله ...
ادامه متن »افزایش رضایت مشتریان
رضایت یک واژه ایهامی است ،یعنی دارای چند وجه تعریفی است ، معنی آن در فرهنگ لغت نامه معادل خوشحال ،رضایت دادن ،راضی شدن و…. است ، اما دقیقا ،نمی دانیم که رضایت از دیدگاه فرد مقابل ،چگونه ادارک می شود و چگونه قابل ارزش یابی است . برای اینکه بتوانیم بگویم سطح رضایت یک مشتری تغییر کرده باید بتوانیم آن را اندازه گیری نماییم ،در علوم تحقیقات بازار مدل های برای این شاخص معرفی شده از قبیل مدل های (کانو- سراکوال- فورنل- شاخص رضایت مدل امریکایی )که ما با توجه به محدودیت بحث اشاره ای جزیی به مدل کانو و مدل شاخص ...
ادامه متن »طرح ریزی و برنامه ریزی استراتژی سازمان و شرکت
طرح ریزی و برنامه ریزی استراتژی سازمان و شرکت
ادامه متن »معیارهای ارزیابی صنعت مایکل پورتر
مدل نیروهای پنج گانه پورتر “Porter five forces analysis” این تکنیک بیشتر جنبه نگرشی دارد. تجزیه و تحلیل رقابت: الگوی مبتنی بر پنج نیروی پورتر مایکل پورتر این پنج عامل را در تجزیه و تحلیل صنعت لازم میداند. تاثیر و تاثر این پنج عامل بر روی یکدیگر ماهیت و یا شدت رقابت در صنعت را مشخص مینماید. این قدرت جمعی نیروها استکه ظرفیت سودآورینهایی یک تجارت را معین مینماید. پورتر معتقد استکه تمامی شرکتها به دنبال سود هستند و عاملی که میزان سود را تعیین مینماید، عامل شدت رقابت است و اگر شدت رقابت مشخص باشد، سودآوری نیز مشخص میگردد. ...
ادامه متن »ایجاد مزیت رقابت و استراتژیهای سازمانی
مایکل پورتر، استاد دانشکده تجارت دانشگاه هاروارد و از صاحبنظران حوزهی رقابت و استراتژیهای سازمانی است. در این نوشته کتاب «مزیت رقابتی» پورتر مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. مایکل پورتر در کتاب «مزیت رقابتی» خود توجهاش را از یک دیدگاه صنعت محور به دیدگاه شرکت محور تغییر میدهد. نویسنده مدلی را برای استراتژی سازمانی معرفی میکند که به طور مستقیم از اقتصاد صنعتی ریشه میگیرد. در اقتصاد، شرایط و مشخصات یک بازار و یا صنعت را عرضه و تقاضا تعیین میکند. مدل «ساختار، رفتار،کارایی» در اقتصاد صنعتی، بیان میکند که ساختار صنعت بر اساس شرایط تعیین میشود. بنابراین ...
ادامه متن »مشاور و مدرس بازاریابی و فروش
مشاوره بازاریابی، مشاور بازاریابی، مشاوره فروش، مشاوران بازاریابی، مشاور بازاریابی تبلیغات فروش و ارتباطات، مرکز مشاوره بازاریابی، وظایف مشاور فروش، کلینیک مشاور بازاریابی، علی خویه، مشاوره تبلیغات، عارضه یابی در مشاوره بازاریابی، مدرس crm، مشاور ارشد مدیر عامل، مشاوره بازاریابی اثربخش، مشاوره بازاریابی تبلیغات و فروش، مدرس بازاریابی، مدرس فروش، مشاور مدیر عامل، مشاور بازاریابی و تبلیغات، راه اندازی سیستم و سازمان پخش و فروش مویرگی به صور، بازاریابی و فروش در شرایط بحران، مصاحبه با آقای علی خویه مدرس و مشاور در زمینه مدیر، مشاور مارکتینگ، مدر س بازاریابی marketing، مشاور بازاریابی marketing، تدریس بازاریابی marketing، ...
ادامه متن »