مدیریت

مدیریت منابع انسانی HRM

استراتژی منابع انسانی، پیتربامبرگر و لن مشولم مدیریت استراتژیک منابع انسانی، مایکل آرمسترانگ مجموعه مقالات کنفرانسهای اول تا ششم منابع انسانی مدیریت منابع انسانی دکتر اسفندیار سعادت مدیریت منابع انسانی دکتر سید رضا سید جوادین مدیریت منابع انسانی دکتر حسن زارعی متین مدیریت استراتژیک منابع انسانی، دکتر ناصر میرسپاسی ماهیت مدیریت منابع انسانی سیر تحولات مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان فرایند های مدیریت منابع انسانی فرایند جذب منابع انسانی فرایند مدیریت عملکرد منابع انسانی فرایند جبران خدمات و پاداش منابع انسانی فرایند توسعه منابع انسانی فرایند مدیریت استراتژیک منابع انسانی فصل اول: ماهیت مدیریت منابع انسانی وظایف مدیریت منابع ...

ادامه متن »

مدیریت منابع انسانی HRM (فرایند-اهداف-وظایف)

الگوهای سنتی و مدرن در مدیریت منابع انسانی دپارتمان منابع انسانی، و مدیریت  باید با استفاده از سیستم های الکترونیکی بتواند کلیه امور اداری مرتبط با نیروی انسانی سازمان را با ایجاد الگوهای جدید در این واحد مدیریتی انجام دهد به نحوی که کمترین میزان اتلاف وقت و همچنین تحرک را برای نیروی انسانی داشته باشد یعنی الگوهای جدید نوعی طراحی شوند تا نیروی انسانی بدون ترک محل کار خود و با استفاده از رایانه کلیه عملیات اداری خود را انجام دهد و از مقررات، دستورالعملها، بخشنامه ها و برنامه های آموزشی و سایر اخبار سازمان مطلع شود و همچنین ...

ادامه متن »

استراتژی های HRM مدیریت منابع انسانی

واحد منابع انسانی هر شرکت و کسب‌وکاری، پس از مدیران ارشد، بیشترین نقش را می‌تواند در حرکت به سمت پایداری ایفا کند. اگر شما هم قصد دارید به مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی توجه بیشتری کرده و به این صورت یک مزیت رقابتی قدرتمند به دست بیاورید، باید بدانید که احتمالا کلید موفقیت شما، واحد منابع انسانی است. اما منابع انسانی برای تضمین موفقیت شرکت در امر پایدارسازی فعالیت‌ها چه استراتژی‌هایی می‌تواند در پیش بگیرد؟   تشریح مفهوم «پایداری» برای مدیران ارشد. اگر مدیران ارشد شرکت شما هنوز به خوبی با پایداری انس نگرفته‌اند، مدیریت منابع انسانی می‌تواند  تعیین کند که چه ...

ادامه متن »

رابطه رضایت مشتری و رضایت کارکنان

رابطه بین رضایت مشتری و رضایت کارکنان   پیتر دراکر رضایت مشتری را ناشی از درست انجام شدن کارها می داند. تا اینجا مشاهده شد که تحقیقات تجربی بسیاری رابطه علی و معلولی بین کیفیت خدمات و رضایت را تائید می کنند. در مطالعه ای که توسط کرونین وتیلور انجام شد، رابطه علی و معلولی بین کیفیت خدمات و رضایت مشتریان مورد آزمون قرار گرفت . این دو در مطالعاتشان به این مطلب اشاره کرده اند که محققان بازاریابی درباره رابطه علی و معلولی بین کیفیت خدمات و رضایت مشتریان توافق ندارند و پیشنهاد کردند که مطالعات تجربی بیشتری برای ...

ادامه متن »

مدیریت پایدار و اشتباهات مدیریتی

  امروزه، کارکنان حساسیت بیشتری به مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی پیدا کرده‌اند و به همین دلیل است که استراتژی شرکت‌ها در حرکت به سمت پایداری باعث می‌شود میزان انگیزش آنها افزایش یابد. حرکت به سمت پایداری همچنین باعث افزایش وجهه اجتماعی شرکت‌ها شده و به این صورت افراد با صلاحیت بیشتری برای استخدام در آنها ابراز تمایل خواهند کرد. در طرف دیگر، بی‌توجهی به مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی ممکن است منجر به کاهش بهره‌وری کارکنان و افزایش استعفاها شود. در هر صورت، تمایل کارکنان به پایدارسازی شرکت، به معنای ساده بودن این فرآیند نیست. هر فردی نظرات و شخصیت منحصربه‌فرد ...

ادامه متن »

روش های جذب مشتری و افزایش مشتری

جذب مشتری و شناخت روش های آن یکی از ارکان بازاریابی است.از این رو در این مجال پنجاه روش جذب مشتری بر گرفته از کتاب پاول.ر.تیم ارائه می گردد؛ الف:جذب مشتری ۱- با رفتاری قدرشناسانه و حاکی از سپاسگزاری آغاز کنید ۲- تلاش کنید افراد نالایق را برای کارتان آموزش ندهید ۳- ارزیابی واقع گرایانه و سازمان یافته ای را انجام دهید ۴- قضاوت نکنید ، همه را بهترین فرض کنید ۵- به آینه نگاهی بیندازید(خوشتیپ کنید( ۶- ظاهر محیط خود را ارزیابی کنید ۷- نقش یک پژوهشگر را بازی کنید (سایر حرفه ها و خدمات را نیز بررسی کنید) ...

ادامه متن »

همایش مدیریت، توسعه و ارتقا برند

دوره تکنیکهای فروش حرفه ای مذاکره اثربخش و تکنیک های متقاعد سازی- مدرس علی خویه

همایش روابط عمومی های برتر ایران همایش مدیریت، توسعه و ارتقا برند سخنران: علی خویه  

ادامه متن »

ارکان استراتژیک سازمانی

  محققان و نظریه‌پردازان برنامه‌ریزی استراتژیک در سازمان‌ها، از دهه‌های گذشته تاکنون، ایجاد ارکان جهت‌ساز برای یک برنامه‌ریزی استراتژیک موثر را ضروری می‌دانند، ولی نکته مهم وجود تفاوت‌های ماهوی آن با سال‌های نه چندان دور است. در پارادایم جدیدی که فضای کسب‌وکار در شروع هزاره سوم به سازمان‌ها تحمیل کرده است، نیاز به سطح بالاتری از ارکان جهت‌ساز به روشنی احساس می‌شود، که درصورت عدم توجه به آن قابلیت استراتژی‌های تدوین‌شده را به چالش می‌کشد.   ارکان جهت‌ساز چیست؟ ارکان جهت‌ساز مشخصه غالب مکاتب با مفاهیم پارادایم تجویزی و رویکردهایی است که به نظام برنامه‏ریزی و مدیریت استراتژیک نگاه فرآیندی ...

ادامه متن »

اصول بازاریابی استراتژیک

رکن اول : تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاریهای گذشته و آتی . در این مرحله ، شرکت باید تصمیم بگیرد که کدامیک از سرمایه گذاریهای گذشته را تقویت کند و یا به همان شکل نگاه دارد و از کدامیک صرفنظر کند. در مورد سرمایه گذاریهای آتی نیز در این مرحله تصمیم گیری می شود .دلیل این کار عدم وجود اعتبارات و امکانات مالی کافی در شرکتها و ضرورت استفاده بهینه از منابع در دسترس است . رکن دوم : تخمین سود بالقوه آتی شرکت : استفاده صِرف از روند گذشته برای تخمین آینده ، دیگر کاربرد وسیعی ندارد و ...

ادامه متن »

تله های استراتژی

  ممکن است تله‌های استراتژی به نحو فریبنده‌ای ظاهری ساده داشته باشند، اما مدیران اجرایی را بارها به اشتباه می‌اندازند. در اینجا به شما می‌گوییم که به‌منظور اتخاذ تصمیمات هوشمندانه‌تر و خلق ابتکارات مشتری محور‌، باید مراقب چه نکاتی باشید تا از این تله‌ها در امان باشید. تا به حال چند فرضیه اشتباه را پذیرفته‌اید که شما را به سوی اتخاذ تصمیمات نادرست سوق ‌داده‌اند؟ نگران نباشید شما تنها نیستید. اکثر افراد به یک دیدگاه وسیع‌تر نیاز دارند. چارچوب‌های استراتژی شیوه‌ای برای درک این موضوع هستند که چرا ما برخی از کارها را انجام ‌می‌دهیم؟ چرا برخی از ‌مشتری‌ها ظاهرا ...

ادامه متن »