از نوشته های قدیمی مشاور و مدرس بازاریابی، مشاوره بازاریابی، مشاور بازاریابی
روز بازاریابی – روز تبلیغات
در کشور ما سعی شده است تا برای مشاغل ، حرفه ها ، مناسبت ها و … ایام خاصی در نظر گرفته شود تا در این روز، به این مشاغل حرفه ها و دست اندرکاران این رشته ها و شاخه ها اهمیت داده و برنامه های خاصی برای بهبود و پیشرفت آنها به اجرا گذاشته شود.
برای نمونه ما در طول سال این روزها را داریم
روز کارگر، روز معلم، روزطبیعت،روز پرستار، روز فناوری، روز حمل و نقل، روز کیفیت، روز صنعت و معدن ، روز آمار و برنامه ریزی، روز صادرات و ….
اینجانب علی خویه مولف مشاور و مدرس بازاریابی و تبلیغات از تمامی متخصصان دست اندرکاران و انجمن های بازاریابی و تبلیغات در خواست دارم تا با همت یکدیگر تلاش کنیم تا برای ارزش دادن به علم بازاریابی و تبلیغات روزی از سال را با نام روز بازاریابی و روز تبلیغات نامگذاری کنیم و برای پیشبرد علم بازاریابی و تبلیغات کشور در این روز تمامی اصناف و متخصصان درگیر در این شاخه ها و رشته ها با اتحاد همکاری دست در دست هم داده تا جهانی عمل کنیم و شاهد رشد این علوم در کشور خود باشیم.
با توجه به اهمیت و ارزش و ضرورتی که در دنیا به علم بازاریابی و تبلیغات داده می شود این مساله می تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور ما داشته باشد در روز بازاریابی و تبلیغات می توانیم به صورت تخصصی این رشته را به صورت کاملا درونی و حیاتی بررسی و تجزیه تحلیل کرده و خود را به زنجیره رو به رشد علم بازاریابی و تبلیغات در جهان پیوند دهیم
امید که همکاران و دوستان با همت یکدیگر در انجمن ها و مجامع و نشریات و روزنامه ها اهمیت این مساله را انعکاس دهند تا بتوانیم روزی از سال را به نام روز بازاریابی و روزی از سال را با نام روز تبلیغات داشته باشیم
با تشکر
۳۰ خرداد ۱۳۸۷
علی خویه
محقق مولف مدرس و مشاور تبلیغات بازاریابی و ارتباطات
+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ ساعت توسط مشاور مدیریت، مدرس بازاریابی، مشاور فروش | نظرات
نشریه توسعه مهندسی بازار
نشریه توسعه مهندسی بازار منتشر شد
این نشریه با مسئولیت و مدیر مسئولی دکتر پرویز درگی و سردبیری دوست عزیز احمد اخوندی منتشر می شود
در این شماره مطالب ارزشمندی وجود دارد که دوستان وهمکاران عزیز برای تهیه آن می توانند به سایت tmba مراجعه کنند
+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ ساعت توسط مشاور مدیریت، مدرس بازاریابی، مشاور فروش | نظرات
انجمن تحقیقات بازاریابی ایران
در۲۷ خرداد جلسه مجمع عمومی انجمن تحقیقات بازاریابی ایران تشکیل شد در این جلسه که اینجانب ناظر جلسه و ناظر انتخابات اعضا هیات مدیره بودم ابتدا هیئت مدیره گزارشی از عملکرد خویش ارایه کردند و سپس انتخابات انجمن تحقیقات بازاریابی صورت گرفت در این انتخابات دوستان و همکاران عزیز بنده خانم پریسا پروشانی و آقایان سید حسن افتخاری-پرویز درگی- علیرضا کاظمی نژاد و محسن نصیری به عنوان اعضای هیات مدیره به مدت ۳ سال انتخاب شدند
امید است اعضا انتخاب شده تمام تلاش و کوشش خود را در بهبود و پیشبرد کاربردی علمی و عملیاتی تحقیقات بازاریابی در کشور انجام دهند
بنده نیز قرار شد در چند زمینه در خدمت انجمن تحقیقات بازاریابی ایران باشم
+ نوشته شده در سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ ساعت توسط مشاور مدیریت، مدرس بازاریابی، مشاور فروش | نظرات
جشنواره آگهی برتر
با سلام خدمت دوستان و همکاران گرامی
همانطور که اطلاع دارید قرار است صدا و سیما جشنواره آگهی برتر را برگزار کند
خوشحال می شوم که با همه دوستان وهمکاران خود و با کمک یکدیگر در جشنواره آگهی برتر صدا و سیما شرکت کنیم
منتظر حضور پرسبز و خلاقانه شما هستم
+ نوشته شده در یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ ساعت توسط مشاور مدیریت، مدرس بازاریابی، مشاور فروش | نظرات
شماره جدید مهندسی تبلیغات
قابل توجه دوستان وهمکاران گرامی
شماره جدید نشریه مدیریت بازاریابی و تبلیغات ( مهندسی تبلیغات گروه مهندسی تبلیغات بایا) با سردبیری دوست گرامی آقای مهندس بهنود الله وردی منتشر شد
در این شماره مقالات و پژوهشهای بسیار خوبی انجام شده است به ویژه دوست عزیز و گرامی آقای دکتر کامبیز حیدرزاده همراه با همکار خود مقاله بسیار خوبی درباره بازاریابی پارتیزانی ارایه کرده اند
علاوه بر این اساتید دوستان و همکاران دیگری مانند دکتر محمدیان آقای وهابی آقای دکتر ستوده آقای منتی آقای مومن و …. در این شماره مطالبی ارایه کرده اند که بسیار غنی و پرمحتوا می باشد
سعی می کنم تا در نوشته بعدی فهرست جلد و برخی از مطالب دیگر را ارایه کنم
جا دارد که از زحمات مدیر روابط عمومی نشریه خانم محمودی مدیر بازرگانی خانم عسکری و هنرمندان و طراحان نشریه خانم ها نقیان و هادی زاده نیز تشکر نمایم.
+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ ساعت توسط مشاور مدیریت، مدرس بازاریابی، مشاور فروش | نظرات
سمینار تبلیغات خلاق
قابل توجه دوستان و همکاران عزیز
اولین سمینار تخصصی-کاربردی
تبلیغات خلاق
با تأکید بر صنعت تبلیغات ایران
به منظور نزدیکتر کردن مباحث علمی در زمینه تبلیغات و روشهای تبلیغات خلاق و تجربیات اهل فن در زمینه تبلیغات، مؤسسه توسعه و تحقیقات اقتصادی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران با بهرهگیری از متخصصین و اساتید مجرب دانشگاه و صنعت اقدام به برگزاری اولین سمینار تخصصی- کاربردی تبلیغاتخلاق با تأکید بر صنعت تبلیغات ایران در تاریخ ۲۴ خرداد ماه سال جاری با حضور استاد محترم جناب آقای دکتر محمد بلوریان تهرانی مینماید.
مکان برگزاری سمینار:هتل بزرگ انقلاب
مخاطبین سمینار: جمع کثیری از مدیران وکارشناسان تبلیغات و بازاریابی شرکتهای تولیدی و خدماتی و جامعه تبلیغات کشور
+ نوشته شده در یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ ساعت توسط مشاور مدیریت، مدرس بازاریابی، مشاور فروش | نظرات
آسیب شناسی تیزر
آسیب شناسی تیزرهای تبلیغات تلوزیونی در ایران
مهندس علی خویه
www.alikhooyeh.blogfa.com
۱- توجه نامناسب به مخاطبان در ارتباط با محصول
تیزری که برای جذب مخاطبان تهیه می شود باید با تحقیقات رفتار مصرف کننده از مخاطب خود شناخت کافی داشته باشد برای داشتن مخاطبانی هدفمند محتوا و سبک تیزرها(کتاب سبک های تبلیغاتی مولف مراجه شود) باید سیاستی مشخص را تعقیب کند تا بتواند با ارائه موضوعات مکمل در قالبهای متعدد ، موضوعات مختلف را در مخاطبان درونی کند. زمانی که اطلاعات به صورت آشفته و متضاد پخش شود تاثیر نامطلوب و معکوسی خواهد داشت. ما در جامعه با مخاطبانی چند شخصیتی رو به رو هستند که مراحل اجتماعی شدنشان متفاوت بوده ، در منزل و مدرسه ، در دانشگاه ، کوچه و خیابان با آموزشهایی ناهماهنگ مواجه هستند.
یکی از اصولی که باید در اجرای سناریو های تهیه کرد توجه به موقعیت محیطی مخاطبان است برای نمونه یک تیزر تبلیغاتی اگر بتواند با سناریویی آموزشی، سرگرم کننده و شادی بخش آشفتگی ، افسردگی و اضطراب روانی را که در بین اقشار مختلف جامعه کاهش دهند . می تواند موفق تر در جان و دل مخاطبان نفوذ کند …….
+ نوشته شده در جمعه ۳ خرداد ۱۳۸۷ ساعت توسط مشاور مدیریت، مدرس بازاریابی، مشاور فروش | نظرات
سمینار
با سلام خدمت دوستان عزیز
هفته بعد در دانشگاه مازندران سمینار مهندسی تبلیغات دارم سعی می کنم مطالب سمینار را در وبلاگ خودم بگذارم تا مورد استفاده شما باشد
با تشکر
سمینار ارتباطات موثر و خلاق (بازاریابی خلاق)
۲- در برنامه های بازاریابی موسسات آموزشی چه شاخص هایی مهم است
۳- شاخص های مهم در تحقیقات بازاریابی موسسات آموزشی چیست
۴- وضعیت بازار موسسات آموزشی چگونه است
۵- عوامل موفقیت در بازاریابی آموزشی چیست
۶- برای پیشبرد فروش و بازاریابی موسسات آموزشی چه برنامه هایی باید داشت
۷- استراتژی ها و تکنیک های بازاریابی تبلیغات و فروش خدمات آموزشی چگونه می باشد
سرفصل های بازاریابی خدمات آموزشی
تبلیغات خدمات آموزشی
مدرس و سخنران: مهندس علی خویه
رزومه مدرس و سخنران:
نام: علی نام خانوادگی: خویه
تلفن های هماهنگی و تماس -۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸ – ۰۹۳۷۲۹۹۱۶۰۸
وب سایت: www.khooyeh.com www.gmas.ir www.400004.info
وبلاگ و گاه نوشته ها www.alikhooyeh.blogfa.com
· سخنران و مدرس دانشگاه
· مشاور، محقق، مولف و مجری برنامه ها و پروژه های مدیریت ، بازاریابی، فروش، تبلیغات وخلاقیت
· مهمان، کارشناس و مجری برخی از برنامه های صدا و سیما از جمله سلسله برنامه های پژواک در رادیو تجارت
· مولف و مترجم بیش از ۷ عنوان کتاب در زمینه ارتباطات فروش بازاریابی و تبلیغات ( مدیریت استراتژیک تبلیغات بازاریابی، مهندسی ذهن وان ال پی، تریز، تاکتیک ها و تکنیک های تبلیغات بازاریابی ، راز تجارت و ….
· سخنران و مدرس دوره ها و سمینارهای مختلف مدیریت ، بازاریابی، فروش،تبلیغات ،خلاقیت، روانشناسی، ارتباطات و …. ارایه بیش از ۹۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی کاربردی و اجرایی در سازمانها موسسات شرکت ها و سمینارهای مختلف
· دارای شمار زیادی مقالات منتشر شده در نشریات اقتصادی، تبلیغاتی و بازاریابی مانند مهندسی تبلیغات، دانش تبلیغات، مدیریت بازاریابی و تبلیغات و ….
· دارای چندین سال سوابق اجرایی در بخش های تولیدی، خدماتی، صنعتی، ویزیتوری، فروشندگی، بازاریابی، مدیر بازرگانی، مدیر فروش و مدیر اجرایی و مدیر تحقیق و توسعه در شرکت ها مختلف و دارای سابقه ی همکاری با برندهای معتبر ملی و بین المللی
· ارایه بیش از صد ها ساعت مشاوره وتحقیق در زمینه های تخصصی به رده های مختلف مدیریتی و سازمانی
· دارای دو اختراع ثبت شده در حوزه تبلیغات
· تدوین کننده سبک ها و مکتب های تبلیغات
· عضو هیات تحریریه نشریان مختلف اقتصادی بازرگانی و بازاریابی
· دارای تولیدات نرم افزاری آموزشی و اجرایی از جمله :راز تجارت ، مهندسی فروش،مهندسی خلاقیت
· عضو وب سایت انجمن تحقیقات بازار اروپا ESOMARو…عضو انجمن های بین المللی مانند DSEIو ۱to ۱ و WARC
· کارشناسی بازارگانی ، کارشناسی ارشد MBA و دارای مدرک مهندسی IT از دانشگاه علم و صنعت ومدرک تافل ۵۵۰
· دارای سوابق، تجربه و آشنایی با زمینه های مختلف هنری و شرکت در نمایشگاه ها و مجامع فرهنگی و هنری
· همکار افتخاری انجمن بازاریابی و تحقیقات بازار ایران وا نجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی ایران
برخی از شرکت ها و برندهای افتخار همکاری مشاوره تحقیق آموزش و امور اجرایی با آنها
نوکیا- تولی پرس- سامسونگ- رشد – سونی- تولید دارو – دانشگاه تربیت مدرس- دانشگاه تهران – دانشکده کارآفرینی- سازمان فنی و حرفه ای- پاکنام- هیوندای- هیتاچی- بانک ملت – بانک تجارت -بانک صادرات – بیمه اقتصاد نوین، بیمه ایران، بانک پاسارگاد- موسسات آموزشی کوشا ندا سبلان ماهان و … مهنام ، تولی پرس، سونی اریکسون- بیمه البرز- فروشگاه رفاه، بیمه دانا- بیمه پاسارگاد-روزنامه همشهری- ایران -دنیای اقتصاد – مجله مدیریت بازاریابی -تدبیر- گزیده –مدیریت تبلیغات- ذوب آهن اصفهان، مهندسی تبلیغات – شهرداری مناطق مختلف- مراکز کارآفرینی- جهان الکترونیک- ان بی ای- آستان قدس- مهنام- تولی پرس- دانشگاه مازندران سمنان یزد و….- فرش مشهد – مرکز توسعه کارآفرینی – پرشیا مدیا- ایران خودرو- سایپا- بهمن- ال جی مادیران و….. هواپیمایی ماهان آسمان ایران ایر و …
برخی از سرفصل های بازاریابی خدمات آموزشی
عناوین سخنرانی:
– نظام بازاریابی خدمات آموزشی و اجزای آن
– ارکان اصلی بازاریابی خدمات آموزشی
– بازارشناسی خدمات آموزشی
– بازارسازی نظام خدمات آموزشی
– بازارسازی در خدمات آموزشی
– مدیریت بازار (بازارگردانی) خدمات آموزشی
تعاریف اهمیت و ضرورت بازاریابی خدمات آموزشی
اصول و تکنیک های بازاریابی خدمات آموزشی در ایران
آشنایی با انواع بحران های بازاریابی خدمات آموزشی
تکنیک های فروش بازاریابی خدمات آموزشی سبک ایرانی
مهندس فروش و مهندسی بازاریابی خدمات آموزشی در ایران
مهندسی بازاریابی خدمات آموزشی
اشتباه ها و خطاهای فروش بازاریابی خدمات آموزشی
تکنیک های ضد خطا در بازاریابی خدمات آموزشی ایرانی
۱۰ نقطه کور فروش بازاریابی خدمات آموزشی
۱۰ اشتباه بازاریابی خدمات آموزشی
رفتار خریداران بازاریابی خدمات آموزشی
رفتار فروشندگان بازاریابی خدمات آموزشی
تکنیک های ارتباطی در فروش بازاریابی خدمات آموزشی ایرانی
۱۰ تکنیکبازاریابی خدمات آموزشی
۱۰ تاکتیک بازاریابی خدمات آموزشی
۱۰ استراتژی فروش بازاریابی خدمات آموزشی
تکنیک های برقراری ارتباط خلاق با مشتری ایرانی
۱۰ تکنیک خلاق جذب مشتریان بیشتر در ایران
دام ها و کابوس های فروشندگان ایرانی
۱۰ تکنیک تبلیغات بازاریابی خدمات آموزشی
سبک های فروش و بازاریابی خدمات آموزشی
بازارسازی خدمات آموزشی
بازارگرمی خدمات آموزشی
رفتار شناسی مشتریان ایرانی
تکنیک های رفتار شناسی ایرانیان
اصول رفتارشناسی و رفتارسنجی در فروش ایرانی
فروش روانشناسانه
روانسازی فروش با تکنیک های روانشناسی
تکنیک های مشتری شناسی در ایران
رفتار شناسی مشتریان
شبیه سازی و مدیریت شبیه سازی در بازاریابی و فروش
شبیه سازی و مدیریت شبیه سازی در بازاریابی و فروش
مهندس علی خویه
مدرس دانشگاه، مشاور محقق مولف و مجری بازاریابی و تبلیغات
مرضیه خویه
دانشجوی مدیریت کسب و کار دانشگاه تهران
مفهوم شبیه سازی در بازاریابی و فروش
شبیه سازی ابزار قدرتمندی است که فرایند جدید و یا فرایند فعلی در بازاریابی را طراحی، ارزیابی و تصویرسازی کرده و خطرات ناشی از اجرای تغییرات در محیط واقعی را نیز به حداقل ممکن می رساند.
· شبیه سازی عبارت است از فرآیند تعیین و تشخیص، یادگیری و منطبق ساختن تجارب در فرآیندهای سایر بازاریابان در سازمانها، در هر جایی از جهان، برای کمک به بازاریابی و تبلیغات سازمان جهت بهبود عملکرد خود.
· شبیه سازی ابزاری است مؤثر که؛
– جهت گیری فرآیندی دارد،
– استفاده مؤثر از زمان را موجب می گردد،
– تفکر خلاق را بر می انگیزد،
– زبان مشترکی را در میان هم گروه ها و همکاران ایجاد می کند، و
– برای استفاده در داخل و خارج سازمان قابل استفاده است.
شبیه سازی دستگاه کپی فرآیندها از یک بازار هدف به بازار دیگر است.
شبیه سازی در بازاریابی و فروش، فرآیند اندازه گیری میزان و نحوه فروش و بازاریابی محصولات، خدمات و فرآیندها در مقایسه با قوی ترین رقبا یا آنهایی است که به عنوان رهبران جهانی در زمینه کاری خود شهرت یافته اند. تعریف عملیاتی شبیه سازی جستجو برای بهترین تجارب به منظور رهنمون شدن به بهترین عملکرد در بازاریابی است.
شبیه سازی در سطح بازاریابی، نیز برای شناخت بهترین تجارب یا فرایندها و بازارها به منظور کمک به دیگران در دستیابی به عملکرد در سطح جهانی مورد استفاده قرار گرفته است. اطلاعات حاصله به تنظیم برنامه های کسب و کار (به دلیل آنکه قابلیت دستیابی به استانداردها محرز گردیده)، و تعیین فعالیتهای مشخص و منابع مورد نیاز بهبود عملکرد کمک خواهد کرد.
در مجموع، شبیه سازی فرصتی است بسیار عالی برای بازاریابی یک سازمان تا از تجارب دیگران چیز بیاموزند. در واقع شبیه سازی تحلیلی یکباره نیست. شبیه سازی آگاهی نسبت به یک کسب و کار و چالش با روش شناسی های متداول آن را مهیا می سازد. استقرار نتایج شبیه سازی و دستاوردهای آن وابسته به تمایل به تغییر و منطبق شدن با راههای جدید انجام دادن امور است.
شبیه سازی در بازاریابی چیست ؟
شبیه سازی علم و هنر ساختن نمایشی (مدلی) از یک پروسه یا سیستم ، به منظور ارزیابی و آزمایش راهبردها در بازاریابی می باشد، ویاشبیه سازی، روشی برای آگاهی از نتایج ایده های پیشنهادی در بازاریابی قبل از اجرای آنها.
کاربرد شبیه سازی در بازاریابی و فروش
شبیه سازی در زمینه های زیر در پروژه های بازاریابی و فروش مشارکت می کند:
۱ – مطالعات امکان سنجی: تعیین عملی بودن روش های جدید بازاریابی باتوجه به محدودیتهای مختلف و تجزیه و تحلیل، (هزینه –
به نام خدا
دوره آموزشی بنچ مارکینگ
اصول، مبانی،مفاهیم، ابزارها و تکنیک ها
به صورت کاربردی و کارگروهی
مدرس: مهندس علی خویه
۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸
مخاطبان: تولید کنندگان، مدیران، کارکنان، کارآفرینان، معاونان و مدیران صنایع مختلف، دست اندرکاران صنعت و تولید، فروشندگان و بازاریان و بازاریابان، مدیران منابع انسانی و ….
۱- اصول و مبانی بنچ مارکینگ
۲- مفاهیم و تعاریف
۳- کاربردها و کارکردها
a. در تولید ، محصول و خدمات
c. درکنترل کیفیت
d. در سیستم سازی و مدیریت سیستم ها
e. در بسته بندی
f. در تبلیغات
g. در بهبود مدیریت منابع انسانی
h. در رفتار سازمانی
i. در سبک های مدیریت
j. ….
۴- ضرورت و اهداف بنچ مارکینگ
۵- وظایف بنچ مارکینگ
۶- منابع بنچ مارکینگ
۷- روشهای اجرای بنچ مارکینگ همراه با کار تیمی و به صورت اجرایی
۸- ابزارهای بنچ مارکینگ
۹- مزایا و معایب روشهای اجرای بنچ مارکینگ
۱۰-تکنیک های اجرای بنچ مارکینگ با توجه به کارکرد و کاربرد
۱۱-انواع بنچ مارکینگ
۱۲-نمونه های بنچ مارکینگ در شرکت های مختلف
۱۳-نمونه های عملی از بنچ مارکینگ
a. در تولید ، محصول و خدمات
c. در بسته بندی
d. در تبلیغات
e. در بهبود مدیریت منابع انسانی
f. در رفتار سازمانی
g. در سبک های مدیریت
h. ….
۱۴-مراحل و فرایند اجرای بنچ مارکینگ همراه با کارگاه عملی
a. انواع فرایندها
b. فرایند اختصاصی اجرای بنچ مارکینگ مناسب سازمان
۱۵-نکات مهم در اجرای حرفه ای بنچ مارکینگ
۱۶-خلاقیت در بنچ مارکینگ
۱۷-تکنیک ها و روشهای خلاقانه اجرای بنچ مارکینگ
۱۸-کارگاه خلاقیت در بنچ مارکینگ
۱۹-آسیب شناسی بنچ مارکینگ چندین شرکت
۲۰-نمایش فیلم
۲۱-کارگاه کارگروهی
۲۲-ارزیابی و تجزیه و تحلیل دوره
۱۰۰ایده ساده بازاریابی افزایش فروش بازارگرمی و بهبود تجارت و فروش
هرچقدر استراتژی جامعی برای بازاریابی داشته باشید، باز از دانستن نکاتی جهت هدف گیری دقیق مشتریان محصولات و خدمات تان بی نیاز نخواهید بود. در ذیل یکصد نکته بازاریابی برای کلیه کسب و کارهای خرد و کلان ارائه می گردد.
ایده های کلی
۱_ نگذارید روزتان بدون پرداختن به حداقل یک فعالیت بازاریابی شب شود.
۲_ درصدی از درآمد ناخالص خود را به عنوان بودجه سالیانه بازاریابی تعیین کنید.
۳_ هر سال اهداف خاص بازاریابی را تعیین و هر سه ماه یک بار آنها را ارزیابی و تنظیم نمایید.
۴_ یک پوشه برای نگهداری ایده های بازاریابی اختصاص دهید.
۵_ هر روز و هر ساعت کارت ویزیت را همراه تان داشته باشید.
۶_ یک سنجاق سینه شخصی با آرم شرکت تان طراحی کنید و در جلسات به کت خود بزنید.
بازار هدف
۷_ نسبت به تحولاتی که شاید روی بازار هدف، محصول یا استراتژی بازاریابی شما تاثیر بگذارد، هوشیار باشید.
۸_ مطالعات تحقیق بازاریابی درباره حرفه، صنعت، محصول و گروه های بازار هدف خود را بخوانید.
۹_ آگهی های رقبای خود را گردآوری کنید و با مطالعه آنها، اطلاعاتی درباره استراتژی، ویژگی ها و مزایای محصولات آنها به دست آورید.
۱۰_ از مشتریان بپرسید چرا شما را انتخاب کردند و خواستار توصیه هایی برای بهبود کیفیت شوید.
۱۱_ از مشتریان سابق بپرسید چرا شما را رها کردند.
۱۲_ بازار جدیدی شناسایی کنید.
۱۳_ به یک فهرست پستی مربوط به حرفه تان بپیوندید.
توسعه محصول
۱۴_ یک خدمت، تکنیک یا محصول جدید ارائه دهید.
۱۵_ نسخه ای ساده تر، ارزان تر یا کوچک تر از محصول یا خدمت خود پدید آورید.
۱۶_ نسخه ای شکیل تر، گران تر، سریع تر یا بزرگتر از محصول یا خدمت خود ارائه دهید.
۱۷_ خدمات خود را بهنگام کنید.
آموزش، منابع و اطلاعات
۱۸_ یک تیم مشاوره در زمینه بازاریابی و روابط عمومی مرکب از همکاران و صاحبان کسب و کارهای مشابه را گردهم آورید و به تبادل اندیشه و مسائل صنفی بپردازید.
۱۹_ برای کارکنان خود یک صندوق پیشنهادات بگذارید.
۲۰_ در سمینارهای بازاریابی حضور یابید.
۲۱_ کتاب های بازاریابی را بخوانید.
۲۲_ مشترک نشریات مکتوب و اینترنتی بازاریابی شوید.
۲۳_ هرماه یک جلسه بازاریابی با کارکنان یا مباشران خود بگذارید تا درباره استراتژی و وضعیت بازار بحث کنید و ایده های تازه بگیرید.
۲۴_ به انجمن یا سازمان های مرتبط با حرفه تان ملحق شوید.
۲۵_ یک پوشه را برای یافتن طراح، نویسنده و سایر حرفه ای های بازاریابی کنار بگذارید.
۲۶_ یک مشاور بازاریابی جهت همفکری استخدام کنید.
۲۷_«سفری خلاق» به شهر یا کشوری مترقی داشته باشید تا تکنیک های بازاریابی آنجا را یاد بگیرید.
قیمت گذاری و پرداخت
۲۸_ ساختار قیمت گذاری تان را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کجای آن نیاز به اصلاح و تنظیم دارد.
۲۹_به مشتریان امکان دهید با کارت اعتباری پرداخت کنند.
۳۰_ به مشتریان ثابت، تخفیف دهید.
۳۱_ شگردهای معامله پایاپای را بیاموزید. به اعضای برخی باشگاه ها، گروه های حرفه ای و سازمان ها در مقابل تبلیغ محصولات و خدمات شما در نشریات شان تخفیف بدهید.
۳۲_ برای «پرداخت های سریع» و نقد، تخفیف قائل شوید و از مشتریان ثابت به صورت قسطی پول بگیرید.
ارتباطات بازاریابی
۳۳_ برای مشتریان کنونی و بالقوه تان یک خبرنامه منتشر کنید.
۳۴_ بروشوری از محصولات و خدمات تان را چاپ کنید.
۳۵_ همراه بروشورهای خود یک برگه نظرسنجی بگنجانید که پول تمبرش را شما پرداخته اید. بدین ترتیب می توانید بازخورد ارزشمندی از مشتریان دریافت کنید.
۳۶_ یادتان باشد کارت ویزیت درون جعبه کارایی ندارد، حتما آن را پخش کنید. به هر مشتری بالقوه دو کارت ویزیت و بروشور بدهید تا یکی را نگه دارد و دیگری را به دوستانش بدهد.
۳۷_ برای هرکدام از بخش های بازار هدف تان یک کارت ویزیت و بروشور خاص طراحی کنید، (مثلا یکی برای سازمان ها و نهادهای دولتی و یکی برای کاسب کارها و مصرف کنندگان)
۳۸_ یک پوستر یا تقویم با آرم شرکت تان چاپ کنید و به مشتریان هدیه بدهید.
۳۹_ روی سربرگ، برگه های فاکس یا صورتحساب، شعار یا جمله ای در وصف فعالیت خود به چاپ برسانید.
۴۰_ در بروشورهای خود نظرات مثبت مشتریان درباره کالا و خدمات خود را به چاپ برسانید.
۴۱_ یک فهرست پستی جدید را امتحان کنید. اگر به ثمر ننشست، آن را به فهرست های کنونی پست مستقیم خود بیافزایید یا به فکر کنار گذاشتن فهرستی بیافتید که توقعات شما را برآورده نمی کند.
۴۲_ برای بازاریابی به شیوه پست مستقیم از پاکت های رنگی یا بزرگ استفاده کنید یا نامه هایی را روی کاغذ سفید بدون خط بفرستید تا کنجکاوی گیرنده را برانگیزد.
رابطه با رسانه ها
۴۳_ از انتشار نشریات جدید متوجه شوید تا اخبار خود را به رسانه و فرد مناسب بفرستید.
۴۴_ در روزنامه های عادی یا اقتصادی و نشریات تخصصی مطلب بنویسید.
۴۵_ مقاله ای به قلم خود چاپ کنید و نسخه های آن را برای همکاران تان بفرستید.
۴۶_در تنظیم اخبار فعالیت شرکت خود کوشا باشید و آنها را به موقع و چندین بار برای مطبوعات ارسال کنید.
۴۷_ یکصدمین، پانصدمین یا یکصد هزارمین مشتری خود را در مطبوعات معرفی کنید.
۴۸_ یک جایزه سالیانه به راه اندازید و آن را در بوق و کرنا کنید. مثلا می توانید به بهترین کارمند سال شرکت یا سازمان خود جایزه بدهید.
۴۹_ در زمینه رسانه و روابط عمومی آموزش ببینید یا مطالبی درباره آن بخوانید.
۵۰_ در برنامه های رادیویی و تلویزیونی حضور یابید.
۵۱_ در مورد صنعت یا تخصص خود سفارش یک برنامه تلویزیونی بدهید و آن را به شبکه محلی خود بدهید تا به عنوان یک برنامه عادی پخش کند.
۵۲_ نامه ای به سردبیر روزنامه یا مجله محلی تان بنویسید و او را به ناهار دعوت کنید.
۵۳_ اخبار خود را همراه عکس مربوطه به مطبوعات بفرستید.
۵۴_ مرتبا روزنامه ها و مجلات را برای یافتن فرصت های روابط عمومی بخوانید.
۵۵_ برای مطبوعات مقالات «راهنما» درباره حوزه تخصصی کسب و کارتان بفرستید.
۵۶_ در صنعت خود تحقیق کنید و پس از کشف یافته ای مهم، آن را در اختیار مطبوعات بگذارید.
خدمات مشتری و رابطه با مشتری
۵۷_ از مشتریان تان بخواهید که بازگردند.
۵۸_تماس های تلفنی مشتریان را بدون فوت وقت پاسخ دهید.
۵۹_ روی دستگاه پیامگیر تلفن، اطلاعات مهم مانند ساعات کار شرکت، مکان و فرد پاسخگو را ضبط کنید.
۶۰_روی دستگاه پیامگیر تلفن، پیامی بیادماندنی یا «نکته روز» را ضبط نمایید.
۶۱_ برای مشتریان تان نمایش یا هر رویداد جالب دیگر را سازماندهی کنید یا بلیت تئاتر و سینما و… برایشان بفرستید.
۶۲_ در دفترتان با حضور مشتریان یک سمینار برگزار کنید.
۶۳_تشکرنامه های دستنویس خوش خط برای مشتریان بفرستید. می توانید برای جشن تولدشان یا سایر مناسبت های سال، کارت تبریک ارسال کنید.
۶۴_ مقالات جالب را کپی کنید و همراه کارت ویزیت و بروشورتان برای مشتریان کنونی یا بالقوه بفرستید.
۶۵_ بخشی از وب سایت خود را به مشتریان اختصاص دهید.
۶۶_ هرازگاهی دکور محل ملاقات خود با مشتریان را از نو طراحی کنید.
شبکه رابط ها و تبلیغ دهان به دهان
۶۷_ به یک اتاق بازرگانی یا سایر سازمان های مرتبط بپیوندید.
۶۸_ بروشور خود را برای اعضای سازمان هایی که عضویت شان را دارید، بفرستید.
۶۹_ در ایام تعطیل، میهمانی تجاری بگیرید.
۷۰_ پس از شرکت در یک همایش، برای شرکت کنندگان آن نامه بفرستید.
تبلیغات
۷۱_ در فصل های اوج فعالیت تجاری برای کسب و کارتان تبلیغ کنید.
۷۲_یک شماره تلفن راحت و بیاد ماندنی بگیرید.
۷۳_ برای سایت اینترنتی خود، آدرس بیادماندنی انتخاب کنید و آن را در کلیه ارتباطات بازرگانی قید نمایید.
۷۴_ از طریق پست مستقیم، کسب و کار خود را مشترکا با سایر حرفه ای ها تبلیغ کنید.
۷۵_ در یک دایرکتوری ویژه یا کتاب زرد تبلیغ نمایید.
۷۶_ به منظور دستیابی به بازارهای خارجی، آگهی دو یا چند زبانه چاپ کنید. این آگهی را در نشریه ای پرمخاطب قرار دهید.
۷۷_ به مشتریان خود هدایای تبلیغاتی نظیر خودکار، پدماوس یا ماگ بدهید.
۷۸_ درون پاکت نامه یا مرسولات پستی، چیزی برجسته بگذارید تا کنجکاوی گیرنده تحریک شود.
۷۹_ مقابل پیاده روی دفترتان به کمک لیزر یک پیام تبلیغاتی بتابانید.
۸۰_ برچسب های جالبی برای نصب روی شیشه اتومبیل طراحی و بین مشتریان توزیع کنید.
۸۱_ آگهی های خود را کدگذاری و نتایج شان را دنبال کنید.
۸۲_ تابلو ساختمان تان و تابلوهای راهنمای داخلی و خارجی آن را بهبود ببخشید.
۸۳_ اگر فکر می کنید آرم شرکت شما منسوخ شده، آن را از نو رنگ آمیزی کنید.
۸۴_حامی مالی یک مسابقه ورزشی یا برنامه رادیویی و تلویزیونی شوید.
رویدادهای ویژه
۸۵_ در نمایشگاه های مربوط به حرفه تان، حتما یک غرفه بگیرید.
۸۶_ همراه سازمان های غیرانتفاعی، مانند موسسات حمایت از کودکان معلول، اسپانسر یک برنامه یا ضیافت شوید.
۸۷_ در دبیرستان ها سخنرانی کنید و به دانشجویان درباره حرفه آینده شان توصیه کنید.
۸۸_ خیابانی در منطقه جغرافیایی تان انتخاب و اعلام کنید که نظافت آن را سازمان یا شرکت شما برعهده می گیرد. رهگذران با دیدن نام و آرم شما، متوجه اقدام پسندیده تان خواهند شد.
۸۹_ بخشی از وقت و پول خود را به سازمان های خیریه یا غیرانتفاعی اختصاص دهید و نتایج آن را در مطبوعات به چاپ برسانید.
۹۰_ یک سی دی یا فیلم آموزشی درباره خدمات خود تهیه کنید.
۹۱_ کتاب تالیف کنید.
ایده های فروش
۹۲_روزنامه ها و نشریات تخصصی را برای به دست آوردن فرصت های تازه تجاری و آگاهی یافتن از عزل و نصب های شرکت ها بخوانید.
۹۳_شعارها و استراتژی های بازاریابی تان را به اطلاع وکیل، حسابدار، بانکدار، تعمیرکار و کانون تبلیغاتی تان برسانید و بدین ترتیب نیروی فروش خود را به رایگان گسترش دهید.
۹۴_ساعات فعالیت خود را افزایش دهید.
۹۵_حتی در ایام تعطیل گروهی را جهت ارائه خدمات به مشتریان اختصاص دهید.
۹۶_ نمونه های محصولات خود را در دفترتان به نمایش بگذارید.
۹۷_به مشتریان سابق تلفن بزنید یا برایشان نامه بفرستید تا آنها را دوباره جذب کنید.
۹۸_از طریق اینترنت سفارش بگیرید.
۹۹_ به مشتریان اینترنتی خود اطمینان دهید که سیستم امنیتی سایت شما قابل اعتماد است.
۱۰۰_از زمان پاسخگویی به سفارش ها بکاهید و روند سفارش مجدد را تسهیل کنید