مدیریت ارتباط با مشتری )CRM( به مفهوم وسیع و ساده به معنی اداره کردن تمامی ارتباطات و تعاملات مشتری با بانک است. بهترین رویکرد جهت حفظ و نگهداری مشتریان، رضایتمندی آنان است که با توجه و عمل به اصول بازاریابی رابطهمند و مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک مزیت رقابتی میتوان آن رابهدست آورد با گسترش فناوریهای اطلاعات و ارتباطات و تاثیر پذیری فرآیندهای کاری به خصوص در سیستم بانکداری کشورهای در حال توسعه از جمله ایران و به موازات آن تغییر رویکرد استراتژیهای کسبوکار از محصول محوری به مشتری محوری و باز شدن فضای رقابتی جدید با مفاهیم واندیشههای نو، اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک استراتژی کسبوکار برای مدیریت روابط با مشتریان به منظور بهینه کردن ارزش و رضایتمندی بلند مدت مشتریان بیشاز پیش نهادینه شده است تحقیقات و بررسیهای انجام گرفته در این زمینه بر همبستگی مثبت تاثیر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایتمندی مشتریان سیستم بانکی و گسترش بازاریابی رابطه مند تاکید دارد و بر توجه سیاستگذاران سیستم بانکی به تشخیص نیازهای آتی مشتریان و حرکت در جهت ایجاد سرویسها و خدمات بر طرف کننده این نیازها تاکید می ورزد
برچسب گذاری شده با :csm سنجش رضایت مشتریان اثربخشی سازمانی ارزش ازدید مشتریان افزایش رضایت بانک ها افزایش رضایت مشتریان بانک ها بازاریابی بانک بازاریابی بانکی بررسی عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر CRM و رضایتمندی مشتری جلب رضایت مشتریان بانک ها رضایتمندی مشتری رفتار مشتریان عوامل کلیدی افزایش مشتری عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری کسب مزیت رقابتی ورضایت مندی مشتریان کیفیت خدمات مشتریان بانک ها وفاداری مشتریان ویژگیهای خدمات