بخش دوم
۵٫ بهطور منظم و صادقانه، نتایج بهدست آمده را اندازه گیری کنید. معمولا فروشندگان معمولی، تحمل حقایق را ندارند. آنها از اینکه نتایج عملکرد کاری ماه گذشته خود را مرور کنند به شدت طفره میروند، مگر آنکه در آن ماه عملکرد فروش خوبی داشته باشند! اما فروشندگان فوق حرفهای به خوبی میدانند که راز موفقیت فروش در مرور اعداد –چه خوب و چه بد-است، چرا که اعداد همیشه چیزی برای یادگیری در درون خود دارند.
فروش شما صعودی است؟ این خیلی خوب است. اکنون باید کاری کنید که این عملکرد را حفظ کنید و آن را توسعه دهید. فروش شما نزولی است؟ عصبی نشوید! به دنبال دلایل و رفع آنها باشید. فروشندگان حرفهای اندازهگیری و واکنش مناسب به نتایج آن را بسیار جدی میگیرند.
۶٫ به مشتری متعهد باشید. معمولا فروشندگان سنتی وقتی حتی به انجام یک معامله فروش نزدیک میشوند، دچار هیجانزدگی (و آسودگی) میشوند. درحالیکه فروشندگان فوق حرفهای در چنین شرایطی با وجود احساس خوشحالی به خوبی میدانند که بسته شدن یک معامله فروش، اولین گام برای ورود به جاده موفقیت فروش مستمر به مشتری است.
معمولا هزینه و انرژی فروش به یک مشتری جدید ۵ برابر بیشتر از یک مشتری موجود است و جالبتر اینکه با گذشت زمان و افزایش سطح اعتماد مشتری موجود میزان خرید او تا ۸۰ درصد بیش از یک مشتری جدید خواهد بود. بنابراین فروشندگان فوق حرفهای نحوه برخورد و اختصاص وقت برای هر دو گروه مشتری را در نظر گرفته و به خوبی مدیریت میکنند.
۷٫ نگرش مثبت داشته باشید. همه به خوبی میدانیم که فروش کار بسیار دشواری است.مخصوصا هنگامی که اوضاع اقتصادی دچار رکود میشود و شرایط نیز خیلی قابل پیشبینی نیست، اما در همین شرایط فروشندگان فوقحرفهای اجازه نمیدهند که این شرایط بر روحیه آنها تاثیرگذار باشد و سعی میکنند با تعامل مناسب با مشتریان از همین شرایط نیز به عنوان فرصت استفاده کنند. این افراد ترکیب منحصربهفردی از اعتماد به نفس، خوشبینی، شور و اشتیاق هستند و حتی چالشهای کاری را فرصتی برای جستوجوی راهحلهای جدید فروش میبینند.
به خاطر داشته باشیم یکی از مهمترین نشانههای موفقیت هر کسبوکار، موفقیت بخش فروش آن است، بنابراین برای توانمندسازی کارکنان فروش خود از همین امروز اقدام کنید.
منبع : مجله برترین ها