نقش روابط عمومی در برند سازی:
امروزه دوره ی بازار های انحصاری به سر آمده است و اکنون بازاریابی رقابتی جایگزین بازارهای انحصاری شده اند.امروزه در بازارها،مردم سالاری مصرف کننده حاکم است و مصرف کنندگان انتخاب های متعددی دارند.در این بازار“مشتری“بیش از تولید کننده اهمیت دارد.اوست که انتخاب میکند کدام کالا و خدمات را از چه کسی بخرد.کافی است مشتری،کالایی را انتخاب نکند،آنگاه چرخه تولید با تمام دستگاهها و نیروهای انسانی آن از گردونه خارج میشوند.به همین دلیل است که سالها پیش برای”مشتری” نام و نشان برگزیدند.اروپایی ها گفتند:مشتری رییس است،ژاپنی ها گفتند:مشتری خداست و….
اینجاست که روابط عمومی بعنوان یک عامل تاثیر گذار نمایان میشود. موسسه روابط عمومی انگلستان در تعریف وظایف روابط عمومی می گوید:روابط عمومی،مجموعه فعالیت هایی است که با هدف حفظ و توسعه خوشنامی سازمان صورت پذیرد.بدین رو با چنین نگاهی میتوان گفت:مدیریت خوشنامی همان مدیریت برند است.دو وظیفه از وظایف روابط عمومی که به مدیریت خوشنامی می انجامد شامل
۱٫گسترش خوشنامی شرکت
۲٫خنثی کردن شایعات بد علیه شرکت
بدین ترتیب میتوان تعریفی تازه از روابط عمومی ارایه کرد.روابط عمومی مترادف است با حفظ و توسعه خوشنامی و آن برایندی است از آنچه شما میگوییدعمل میکنید و دیگران درباره شما می گویند