پیشنهاد می شود سازمان با ایجاد تیم قوی برندینگ همواره عملکرد برند را رصد کرده و بهبود ببخشد.
سازمان همواره باید تصویر برند را در ذهن کارکنانش تداعی کرده و ارتباطات احساسی بین کارکنان و برند ایجاد کند.
درگیر کردن منافع کارکنان خصوصا مدیران میانی با برند و محصول پیشنهادی موثر برای افزایش تعهد کارکنان نسبت به برند است.
ایجاد رهبری برند به منظور کنترل و هدایت عملکرد برند
برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت به منظور افزایش آگاهی از برند و تشخیص فرصت ها و تهدیدهایی که برند با آنها روبرو است.
همتراز کردن ارزشهای کارکنان با ارزشهای برند
پیشنهاد می شود سازمان از مفهوم برندسازی داخلی به عنوان روشی برای درگیرکردن کارکنان با برند و ایجاد ارتباط عمیق مشتریان با برند استفاده کند.
ایجاد این حس در کارکنان که برند جزئی از زندگی آنان است . وقتی که کارکنان برند را درک کنند و با آن ارتباط مداوم احساسی برقرار کنند فرایند برند سازی به عنوان مزیتی رقابتی و استراتژیک برای بقا و سودآوری محسوب می شود.
اجرای برنامه ویژه برای مشتریان وفادار مانند تخفیف نقدی ، تسهیلات رایگان ، اعطای هدیه و … به منظور ایجاد انگیزه در افراد برای وفادار ماندن به برند.
پیشنهاد می شود سازمانها به متخصصین برند و بخش تحقیق و توسعه برند به عنوان یک واحد استراتژیک و حیاتی مجهز شوند.
اجرای سمینار داخلی با عنوان برندسازی و تشریخ به منظور تشخیص برند