برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

بازاریابی MARKETING فروش SALE برندینگ BRANDING

بازاریابی MARKETING

فعالیتهای سازمان برای برآوردن کردن احتیاجات Needs و خواسته های Wants و تمایلات بازار از طریق شناسایی مصرف کنندگان ،شناسایی نیازهای آنهای و سپس طراحی کالاهای خوب و مناسب و توسعه ی محصولات ،قیمت گذاری مناسب و تحویل در زمان و مکان مناسب چرخه ای کامل از مفهوم بازاریابی است.اما تعریف مناسبتری از بازاریابی نیز وجود دارد که معتقد است : شناخت نیاز مشتری و تولید آنچه مشتری دقیقا خواستار ان بدین معنی که تولید بر مبنای پاسخ به نیاز بازار و جستجو برای یافتن مشتریانی که نیاز به محصولات معینی دارند و ایجاد کانال برای دستیابی به مشتریان محصولات می باشد. از فعالیتهایی که در بازاریابی حیاتی به شمار می رود میتوان به تحقیقات بازار اشاره کرد که فیلیپ کاتلر از تحقیقات بازاریابی به عنوان رابط و حلقه ی اتصال میان مدیران بازاریاب و مصرف کنندگان و جامعه یاد میکند که میتواند با جمع اوری اطلاعات دقیقی در مورد متغیرهای مردم شناسی ( میزان درآمد،جنسیت،سن،تحصیلات ) و متغیرهای روانشناختی ( شخصیت،ارزشهاو اهداف) و متغیرهای رفتاری( میزان سودطلبی،میزان استفاده از محصول و وفاداری به ان) و متغیرهای جغرافیایی و اقتصادی و دگرگونی های جمعیتی به پیش بینی نیاز بازار برای منعکس کردن در پروسه ی طراحی و تولید و توزیع محصول اشاره کرد.

فروش SALE

فعالیتهای سازمان به خصوص دپارتمان فروش برای ترغیب کردن و یا به عبارتی Persuade کردن مشتریان و بازار به خرید از محصولات سازمان میباشد.قدرت یک فروشنده را میتوان در این جمله خلاصه کرد :فروش یخ یا یخچال به اسکیموها” .عموما در ایران کالاها و خدمات توسط تولید کنندگان تولید میشوند و روانه بازار میگردند و با انجام عملیات فروش در نمایندگی ها و عاملان فروش و خرده فروشی ها به دست خریداران داده میشوند و نقش فردی فروشندگان و مدیران فروش در تعاملات میان خریداران و نحوه ی قانع کردن انها به اینکه محصول را اگر خریداری کنند نظر و نیاز های آتی و اینده شان حتما جلب و تامین خواهد شد. به عبارت دیگر فروش عبارتست از کمک کردن به مشتر به منظور خرید چیزی که آنرا برای رفع نیازهای خود میخواهد ،این فرایند عموما با درک نیازهای مشتری در هنگام خرید و ارائه راه حلی برای رفع این نیازها و کسب رضایت مشتری همراه است.

– برندینگ BRANDING

از انجا که این شاخه از علم بازاریابی از سایر حوزه های ان بسیار جوانتر و عمری در حدود سی سال در ادبیات مدیریتی جهانی و عمری کمتر از یک دهه در ایران دارد و بخش های اصلی این علم در حوزه ی کسب و کارهای خدماتی ونه تولیدی رشد یافته است ،بخش اصلی منظور نگارنده در توضیح این اصل بازاریابی است که امروزه در حکم ” آب حیات خضر” برای صنعت کاشی و سرامیک ایران برای بازگشت به بازارهای بین المللی و بهبود جایگاه در بازار داخلی دارد .
از نظر کلر(۲۰۰۲) ، یک برند چکیده ای است از هویت،اصالت، ویژگی و تفاوت در یک محصول یا خدمت. یک برند قدرتمند معانی همه ی اصطلاحات ذکر شده را در خود گنجانده است ،اساسا یک برند،محصول نیست.منبع محصول ،معنا و جهت آن است و هویت آن را در زمان و مکان تعریف میکند .محصولات نمی توانند در مورد خود صحبت کنند و دقیقا این برند انها ست که میتواند به جای انها در ذهن مشتری به برقراری ارتباطی گاها انسانی بپردازد.
برند سازی را به طور خلاصه میتوان در فرایند های بهم پیوسته ای که به درک بهتر از کارایی محصول ، وفاداری بیشتر،آسیب پذیری کمتر در مقابل حملات بازاریابی رقبا و نیز حاشیه امنیت بیشتر در بحرانهای بازار و نیز کاهش حساسیت مصرف کنندگان به افزایش و کاهش قیمت (کشش قیمت) و افزایش تاثیر ارتباطات بازاریابی منجر می شود خلاصه کرد.(لیم ۲۰۰۹). به عبارت دیگر برندینگ را میتوان شناخت ارزشهای ذاتی سازمان و محصولاتش و بازشناسایی همان ارزشها در نظر مشتریان دانست که برندینگ کمک میکند تا میزان ارزنده بودن و احترام و تمایز مثبت و هویت مشترک میان محصول یا نام تجاری در ذهن مشتریان ریشه ای و عمیقتر گردد و رابطه ای میان نام تجاری و ذهن و باور مشتری برای مدت طولانی تری برای تکرار تصمیم خرید انها ایجاد کرد.

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

علی خویه استاد و مدرس بازاریابی فروش مدیریت برند مذاکره

انتخاب مدرس فروش، انتخاب مدرس بازاریابی و فروش، انتخاب مدرس مذاکره، انتخاب مدرس CRM

بهترین مدرس بازاریابی فروش مدیریت و برند در ایران چه کسی است؟ ...